Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

help! ik twijfel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: help! ik twijfel

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    bij het lezen van je eerste zin, komt voor mij de rest van het verhaal toch wat vreemd over hoor en zeker als je eindigt met die laatste twee zinnen.
    grt,bouk.
    Voor sommigen is een deftige compact of een D40 /EOS400D al een professioneel toestel
    Ik ben op zoek naar een MB-20.

Comment

Aha, de S100sf dus te traag voor sportaktiefoto´s in dit geval dan bij basketbal!!?? Is dit op basis van ervaring met de Fuji gebleken of gewoon op basis van "elke bridge is traag dus deze zal het dan ook wel zijn??

Dit is nu juist voor mij een heel belangrijk punt van overweging bij de aanschaf van de Fuji of een slr. Dus al ervaring/vergelijking hiermee?

Comment

Moest je toch voor Canon kiezen.. kijk dan eens naar een 400D ipv 450D...
        Ik denk dat dit toestel voor jou ook zeker moet voldoen en je gaat meer van je budget overhouden om in glas te investeren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Freekvogel Bekijk bericht
          Aha, de S100sf dus te traag voor sportaktiefoto´s in dit geval dan bij basketbal!!?? Is dit op basis van ervaring met de Fuji gebleken of gewoon op basis van "elke bridge is traag dus deze zal het dan ook wel zijn??

Dit is nu juist voor mij een heel belangrijk punt van overweging bij de aanschaf van de Fuji of een slr. Dus al ervaring/vergelijking hiermee?
          De Fuji kan dan misschien wel snel zijn voor een bridge, een DSLR reageert toch nog heel wat sneller.

Ik heb hier een EOS 20D en een 40D. Voor de stratenloop heb ik een paar weken geleden beide camerabody's gebruikt, allebei met een lens met een heel snelle autofocus (70-200 f2,8 L IS en 24-105 f4 L IS). Vroeger vond ik dat de 20D al heel snel was, nu weet ik dat de 40D toch nog heel wat sneller is voor actiefoto's.

Een camera die snel reageert kan wel degelijk het verschil maken tussen een geslaagde actiefoto of een net gemiste actiefoto.

Voor basketbal heb je ook lichtsterke lenzen nodig, het is niet de gemakkeljkste sport om vast te leggen omdat het licht in de meeste sporthallen te zwak is.

Als je het zo goed mogelijk wil doen, dan zal het wel geld kosten...
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Amai, wat een hevige reacties hier.

Als ik jou was, Rocking Soul, zou ik een tweedehand body op de kop zien te tikken en meer centen in een goeie, lichtsterke zoomlens investeren. Zoek bijvoorbeeld iemand die zijn Sony 100 wegdoet.
            fotofarah
            Sony Alpha 100 + Minolta AF 50 F1.7 + Minolta AF 28mm F2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              De Fuji kan dan misschien wel snel zijn voor een bridge, een DSLR reageert toch nog heel wat sneller.

Is natuurlijk waar en een 1dMkIII zal nog sneller zijn dan jou 40D maar de vraag is enkel of TS dat op dit moment nodig heeft.

waarom duizenden euro's uitgeven als het ook met iets van 600 euro lukt.

Vergeet niet dat bridgetoestellen meestal een redelijk lichtgevoelige lens hebben.

Later als blijkt dat hij een gepassioneerd fotograaf blijkt te zijn kan hij nog altijd een DSLR kopen (meestal zal hij ondertussen zelf al ondervonden hebben wat hij specifiek nodig heeft, en ondertussen zijn er weer nieuwere geavanceerdere toestellen op de markt voor een lagere prijs).

Het is niet omdat wij het ons kunnen veroorloven om een DSLR met toplenzen te kopen dat iedere beginner die zijn eerste stappen in de fotografie wil zetten het ook maar direct moet doen

Je moet de zaken tegen elkaar afwegen hé
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                Is natuurlijk waar en een 1dMkIII zal nog sneller zijn dan jou 40D maar de vraag is enkel of TS dat op dit moment nodig heeft.

waarom duizenden euro's uitgeven als het ook met iets van 600 euro lukt.

Vergeet niet dat bridgetoestellen meestal een redelijk lichtgevoelige lens hebben.

Later als blijkt dat hij een gepassioneerd fotograaf blijkt te zijn kan hij nog altijd een DSLR kopen (meestal zal hij ondertussen zelf al ondervonden hebben wat hij specifiek nodig heeft, en ondertussen zijn er weer nieuwere geavanceerdere toestellen op de markt voor een lagere prijs).

Het is niet omdat wij het ons kunnen veroorloven om een DSLR met toplenzen te kopen dat iedere beginner die zijn eerste stappen in de fotografie wil zetten het ook maar direct moet doen

Je moet de zaken tegen elkaar afwegen hé
                Je moet de zaken zeker tegen elkaar afwegen, maar voor sportfotografie op plaatsen waar je vooraf al zeker weet dat de belichting tegenvalt is het toch beter om te investeren in een DSLR, eventueel een instap-DSLR (of een tweedehands, bijvoorbeeld een EOS 20D is ook een prima keuze) met een setje kitlenzen. Dan kan er nog altijd op iso 1600 gewerkt worden, de iso 1600 van elke instap-DSLR is beter dan die van de Fuji S100FS.

De lenzen van een bridge zijn meestal wel lichtsterk, zolang je de zoom niet gebruikt. In breedhoek heeft de Fuji ook een f2,8-lens, maar als je de zoom gebruikt dan gaat die ook naar f5,3.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                  Wat bedoel je feitelijk juist met een "motorlens"?
                  Als het een focus motor is dan is zowel de AF-S 55-200VR als de AF-S 70-200VR een motorlens.
                  Maar 15mm verschil maar in kwaliteit en prijs een gigantisch verschil.
                  gewoon een lens die de zoom aanpast en zo naar het punt waar je op focust zodat je gemakkelijk de match kan volgen
                  mvg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kiekvogel Bekijk bericht
                    Voor sommigen is een deftige compact of een D40 /EOS400D al een professioneel toestel
                    nee dit is slechts voor mij semi-prof maar professioneel genoeg voor mij ik heb namelijk nog niet een zeer groot budget

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Freekvogel Bekijk bericht

ik heb ervaring erbij, wel niet met de s100fs maar in de winkels en men nonkel die professionele fotograaf is zegt het ook dat deze bridge trager is dan een dslr en zeker dan een dslr met ccmos sensor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Farah Bekijk bericht
                        Amai, wat een hevige reacties hier.

Als ik jou was, Rocking Soul, zou ik een tweedehand body op de kop zien te tikken en meer centen in een goeie, lichtsterke zoomlens investeren. Zoek bijvoorbeeld iemand die zijn Sony 100 wegdoet.
                        inderdaad hevige reacties maarja
                        maar heb een vraagje zou je dan niet eerder gaan voor de 200?
                        bedankt voor de reactie

Comment

Met wat voor (semi-) professionele body's heb jij al gewerkt/ geoefend als ik vragen mag?
                          Ik ben op zoek naar een MB-20.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rocking soul Bekijk bericht
                            ik heb ervaring erbij, wel niet met de s100fs maar in de winkels en men nonkel die professionele fotograaf is zegt het ook dat deze bridge trager is dan een dslr en zeker dan een dslr met ccmos sensor
                            Dat bedoel ik nou, er zijn er velen die zeggen dat......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kiekvogel Bekijk bericht
                              Met wat voor (semi-) professionele body's heb jij al gewerkt/ geoefend als ik vragen mag?

de d3, de 400d de A700
                              grtz

Comment

Basket in België dat is vaak indoor dus vaak weinig licht.

Dus een lichtsterke lens en een camera die goed is in hoge ISO.
                                In uw lijst blijft dan eigenlijk alleen de 450D over, die andere hebben meer last van ruis.
                                Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Working...
                                X