Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D80 of Sony Alpha 350

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon D80 of Sony Alpha 350

    de d80 en de d350 hebben ongeveer dezelfde prijs, dat is alles.
    als je de d80 met een sony toestel wilt vergelijken neem je de A200.
    Beide toestellen gebruiken trouwens dezelfde 10 mp sony sensor, hebben min of meer zelfde functionaliteit, enkel de a200 is stukken goedkoper. Daarbij heeft de a200 ingebouwde beeldstabilisatie, dus elke lens welke je in de toekomst koopt, zijnde van tamron,sigma, tokina, sony of minolta, kan van deze functie genieten. Zelfde geldt voor alle primes (vaste brandpunt lenzen).

    Wat live view betreft zijn er tot dusver maar 2 toestellen op de markt die alle functionaliteit ook behouden in live view mode, namelijk de sony A300, met uitzondering van LV quasi gelijk aan de a200, en de A350. Je hebt ook de mogelijkheid je LCD scherm te draaien (kan eigenlijk het nut van LV moeilijk voorstellen zonder deze mogelijkheid).

    De a350 is een 14 mp toestel ipv 10mp voor de a200/a300, heeft iets meer ruis op hoge ISO dan de a200/a300 toestellen. Dit is een keuze welke je moet maken, heb je meer MP's nodig neem dan de a350, wil je hogere ISO performantie, neem dan de a200 of a300 afhankelijk van het belang je hecht aan live view.

    In 80% van de reviews die ik al gezien heb (en dat zijn er 10-tallen) worden de a100 en a300/350 reeks als beste instapmodellen beschouwt. Sony heeft daardoor ook zijn marktpositie in Europa weten te verhogen op 1 jaar tijd van 5 naar 17%.
    Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de A300.

    Wat lenzen betreft , de Minolta lenzen worden doorgaans als zeer goede lenzen beschouwt en sony zet, na overname van minolta, deze traditie blijkbaar verder.
    Er worden de dag van vandaag regelmatig foto's gepubliceerd gemaakt met A900 (25mp) in combi met mid-class sony/minolta lenzen, en deze beelden blijken haarscherp te zijn.
    Daar waar de concurrentie blijkbaar al last heeft met zogenaamde top-class lenzen op lagere mp toestellen.
    In het dure lenssegment zit Sony aan de top wat kwaliteit betreft , versterkt door de nauwe samenwerking met top lens fabrikant Carl-Zeiss. Sony heeft als enige ook de Carl-Zeiss lenzen in zijn assortiment met auto-focus functionaliteit.

    Comment


    • #17
      Re: Nikon D80 of Sony Alpha 350

      Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
      ik heb een muizenval gezet en .... heb reeds beet !

      Welkom K-2 ! Ik laat je nu weer los hoor ..;

      Ik wil maar zeggen ... de wereld is niet klaar voor pro's en contra's ... Maar hoe moeten we Geert verder helpen die echt pro's en contra's vraagt ?
      Veel muizenval is er niet aan hé...

      Misschien gewoon pro's én contra's ter overweging geven ? Misschien uit eigen ervaring of uit meer dan één bron info halen ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
      Hoe dat je nog niet zei dat 5 megapix. van de Sony meer echt de moeite is.
      Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
      Ik zelf werk met Olympus en wees gerust, ze worden niet gespaard met hun DsLR-toestellen. Ik heb er mee leren leven en durf alle mensen met kritiek erop als lieve mensjes te beschouwen.
      Ik ben er niet in geïnteresseerd Sony te promoten, en ik heb er ook geen aandelen van... Extra Mp's heeft voor- en nadelen, net als veel van de andere camera-eigenschappen.
      Gewoon even de relativiteit van "feiten" aangegeven.

      Niets persoonlijks dus (- mijn excuses als mijn eerste zin te hard overkomt; 't was al wat laat gisteravond -), en ik wens je natuurlijk alle plezier met de Olympus.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #18
        Re: Nikon D80 of Sony Alpha 350

        Wellicht ten overvloede....
        Als ik voor deze keuze stond, en gelukkig sta ik dat niet, dan zou ik beeldstabilisatie in de body (super steady shot) zwaar mee laten wegen in mijn beslissing.
        Er zijn heel veel lenzen in de omloop http://www.mhohner.de/sony-minolta/lenses.php die geschikt zijn voor de Sony waarvan vooral de oudere lenzen geen beeldstabilisatie hebben en deze zijn dan zeer bruikbaar op een Sony body.
        De D80 is een geweldige camera (ik spreek uit ervaring) maar heeft geen sensor beeldstabilisatie en ook geen 'anti-stof' systeem.
        De ontwikkelingen in de techniek voor wat betreft lens- en sensorbeeldstabilisatie staan niet stil.
        Sensorbeeldstabilisatie wordt alom geacht 'iets' minder effectief te zijn dan lens beeldstabilisatie.
        Wanneer over vijf ?? jaar, je toe bent aan een nieuwe body, wederom een Sony aanschaft dan krijg je dus de meest recente techniek voor wat betreft beeldstabilisatie. Lens beeldstabilisatie zal ook verbeteren maar om dan nieuwe lenzen te gaan kopen (met of zonder een modernere body) lijkt me een beetje kostbaar.
        Vergelijk de specificates hier http://www.dpreview.com/reviews/comp...ra350&show=all
        en bekijk gewoon op je gemak de sample foto's op DPReview.

        Comment


        • #19
          Re: Nikon D80 of Sony Alpha 350

          Ik lees heel deze topic om te moeten vaststellen dat niemand beide toestellen heeft.

          Geert kan evengoed het eerste beste grootwarenhuis binnenstappen om raad te vragen.
          Dan zal hij tenminste weten op welk toestel ze het meeste marge of premie ontvangen.

          Kan er dus aub iemand reageren die ze alle 2 heeft?
          Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

          Comment


          • #20
            Re: Nikon D80 of Sony Alpha 350

            Oorspronkelijk geplaatst door satpet Bekijk bericht
            Ik lees heel deze topic om te moeten vaststellen dat niemand beide toestellen heeft.

            Geert kan evengoed het eerste beste grootwarenhuis binnenstappen om raad te vragen.
            Dan zal hij tenminste weten op welk toestel ze het meeste marge of premie ontvangen.

            Kan er dus aub iemand reageren die ze alle 2 heeft?

            Zal je toch niet vinden op dit forum, objectieven zijn wat lastig uitwisselbaar
            α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
            Flickr____No place to be

            Comment


            • #21
              Re: Nikon D80 of Sony Alpha 350

              Oorspronkelijk geplaatst door satpet Bekijk bericht
              Ik lees heel deze topic om te moeten vaststellen dat niemand beide toestellen heeft.

              Geert kan evengoed het eerste beste grootwarenhuis binnenstappen om raad te vragen.
              Dan zal hij tenminste weten op welk toestel ze het meeste marge of premie ontvangen.

              Kan er dus aub iemand reageren die ze alle 2 heeft?
              Ik vraag mij af hoe jij dan ooit een toestel gekozen hebt? Heb je ze allemaal eerst gekocht?

              Om een beredeneerde mening te hebben over voor en nadelen van een toestel is het toch niet nodig om deze eerst aan te kopen zekers

              Comment


              • #22
                Re: Nikon D80 of Sony Alpha 350

                Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                Ik vraag mij af hoe jij dan ooit een toestel gekozen hebt? Heb je ze allemaal eerst gekocht?

                Om een beredeneerde mening te hebben over voor en nadelen van een toestel is het toch niet nodig om deze eerst aan te kopen zekers
                Je gaat het niet geloven hoe ik mijn toestel gekozen heb:
                Wat voor een fotograaf ben ik?
                Welk soort foto's neem ik?
                Welke foto's moeten van goede tot zeer goede kwaliteit zijn?
                Welke mogen van mindere kwaliteit zijn?
                enz.

                Kom dus eerst met de antwoorden op deze vragen en dan zal iemand je een toestel kunnen aanraden,

                ipv gelul zoals: koop deze kodak want ik heb hem ook.
                Wie dat zegt loopt in de val van wat marketeers "tribing" noemen.
                Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

                Comment


                • #23
                  Re: Nikon D80 of Sony Alpha 350

                  Oorspronkelijk geplaatst door satpet Bekijk bericht
                  Je gaat het niet geloven hoe ik mijn toestel gekozen heb:
                  Wat voor een fotograaf ben ik?
                  Welk soort foto's neem ik?
                  Welke foto's moeten van goede tot zeer goede kwaliteit zijn?
                  Welke mogen van mindere kwaliteit zijn?
                  enz.

                  Kom dus eerst met de antwoorden op deze vragen en dan zal iemand je een toestel kunnen aanraden,

                  ipv gelul zoals: koop deze kodak want ik heb hem ook.
                  Wie dat zegt loopt in de val van wat marketeers "tribing" noemen.
                  En daarvoor hoef je dus echt geen toestel aan te kopen......net wat ik zeg.....thx

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nikon D80 of Sony Alpha 350

                    En buiten de welles-nietes discussie...

                    Welke ISO is nog goed bruikbaar op de A200 en A300?
                    Hoe ligt dat bij de D80?

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nikon D80 of Sony Alpha 350

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      En buiten de welles-nietes discussie...

                      Welke ISO is nog goed bruikbaar op de A200 en A300?
                      Hoe ligt dat bij de D80?

                      Linkje naar testsampels van de Sony A350; dus bij de A300 zal het NOG beter zijn.

                      D80 gebruikt toch dezelfde ccd ?

                      En hier vind je zelfs foto's op iso 1600 en 3200. Dus ik zou mij geen zorgen maken met de A200 en beeldruis.
                      α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                      Flickr____No place to be

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nikon D80 of Sony Alpha 350

                        Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
                        Linkje naar testsampels van de Sony A350; dus bij de A300 zal het NOG beter zijn.

                        D80 gebruikt toch dezelfde ccd ?

                        En hier vind je zelfs foto's op iso 1600 en 3200. Dus ik zou mij geen zorgen maken met de A200 en beeldruis.
                        En als je je toch zorgen maakt: download dan één van de vele foto's van dpreview of een andere site en laat ze eens afdrukken bij je fotoboer.
                        Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nikon D80 of Sony Alpha 350

                          Op mijn oude alpha 100 gebruikte ik de kitlens en was daar tevreden mee.
                          Ik heb kortgeleden de A 350 aangeschaft en toen voldeed deze niet meer.
                          Sigma 17-70 aangeschaft en je maakt met de A 350 prachtige platen en je hebt tov de nikon het voordeel van het draaibare schermpje, erg fijn als de leeftijd zoals bij mij je wat minder buigzaam maakt.
                          fulval.

                          Comment

                          Working...
                          X