Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D80 of Sony Alpha 350

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D80 of Sony Alpha 350

    Wie kan er iets meer over vertellen ?


    En de pro en contra's ?



    Geert
    Nikon D80

  • #2
    Re: Nikon D80 of Sony Alpha 350

    Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk bericht
    Wie kan er iets meer over vertellen ?


    En de pro en contra's ?



    Geert
    De ene is van Nikon en de andere is van Sony.
    Wat wil je nog meer weten?

    Ze worden hoe langer hoe kariger met info.
    Binnenkort vragen ze nog om te beslissen en ook om te kopen.

    GEEF AUB WAT MEER INFO, wat je wil doen, budget, heb je al lenzen van vroeger,...
    Of gebruik even de superhandige zoekfunktie, dan zal je zeker 10tallen draadjes hierover vinden, waar je enkele dagen leesplezier mee zal hebben.
    Hubert

    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D80 of Sony Alpha 350

      Of kijk zelf eens op de sites van betreffende fabrikanten en je kan jezelf er iets meer over vertellen..... lekker makkelijk zo he....
      ---------------- Ik doe niet meer mee

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D80 of Sony Alpha 350

        De meeste D80 gebruikers vinden de D80 beter, de meeste Sony A350 gebruikers prefereren echter de A350.
        Ik ben op zoek naar een MB-20.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D80 of Sony Alpha 350

          Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
          De ene is van Nikon en de andere is van Sony.
          Wat wil je nog meer weten?

          Ze worden hoe langer hoe kariger met info.
          Binnenkort vragen ze nog om te beslissen en ook om te kopen.

          GEEF AUB WAT MEER INFO, wat je wil doen, budget, heb je al lenzen van vroeger,...
          Of gebruik even de superhandige zoekfunktie, dan zal je zeker 10tallen draadjes hierover vinden, waar je enkele dagen leesplezier mee zal hebben.
          Ik heb een oly 2100, heb geen lenzen tenzij van een een nikon F 401 X met een AF NIKKOR lenz 35-70 3,3 -4,5.

          Maar kan ik die lens gebruiken op een D80 ?

          Ik wil wel wat meer mogelijkheden dan een digitaal dat ik in mijn hemdszakje kan steken ...


          Geert N
          Nikon D80

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D80 of Sony Alpha 350

            Niet twijfelen en ga voor de d80, die staat nu zeer voordelig.
            typ anders maar eens in google "prijsvergelijk nikon d80" en je zal op site van kieskeurig de goedkoopste plaatsen vinden in nederland.

            Of je moet nog wat wachten op de nieuwe d90, die zal denk ik binnenkort komen (eind dit jaar ofzo)

            Je hebt toch meer lenskeuze bij nikon dan bij sony. Ook de toplenzen van sony zijn zéér duur maar wel van zeer hoge kwaliteit (zoals nikon)

            Ik zou zeggen ga voor nikon. Maar ik raad u aan om beide toestellen eens in je hand te nemen en goed alle functies te bekijken. Je werkt toch beter met het ene dan met het ander.
            nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D80 of Sony Alpha 350

              Niet twijfelen, ga voor Sony .
              Je hebt als niet-professionele of top-level amateur meer dan lenskeuze genoeg, ook tweedehands trouwens, en al die lenzen hebben meteen ook beeldstabilisatie, wat bij Nikon of Canon niet het geval is. En dan is er bij de a350 nog de bijzonder goed uitgewerkte oplossing voor live view.

              Prijzen :
              http://tweakers.net/pricewatch/cat/288

              a350 en D80 kosten dus ongeveer evenveel, en als je de specificaties bekijkt en ze beide eens probeert, zal je zeker wel een paar verschillen ontdekken die je voor de ene of de andere doen kiezen. Maar zoals hierboven al gezegd: beide zijn zonder meer goed.
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D80 of Sony Alpha 350

                Welke van deze 2 heeft de beste eigenschappen bij hoge ISO?

                En in de vergelijking Sony A300 of A200 tegenover de D80, welke heeft dan het minste ruis?

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D80 of Sony Alpha 350

                  kies "misschien" voor de D80 omdat :

                  - hij een 2e schermpje heeft ?
                  - zeer veel gebruikers kent waardoor allerlei info ivm toestel/gebruik zeer makkelijk te bekomen zijn ?
                  - hij slechts 28 cm scherpstelafstand nodig heeft t.o 38 cm voor de Sony ? (met kitlens)
                  - stabilisatie in de lenzen misschien beter is dan in het toestel ?
                  - een onovertroffen zoeker heeft op gebied van helderheid en grootte ?
                  - hij een sterkere flits heeft (richtgetal 13 t.o 12 van de Sony), die bovendien ook hoger staat
                  - hij minder detail verliest bij hoge Iso-waarden
                  - Nikon-lenzen minder duur zijn dan Sony lenzen
                  - de Sony slechts een 'Recommended' kreeg op dpreview.com ipv van een enthousiaste Highly Recommended van de D80, en omdat de Sony magertjes uit de andere tests komt
                  - hij veel rapper opstart dan de Sony
                  - de oude klokradio van uw schoonmoeder ook een Sony is
                  - de Sony vrij traag foto's neemt (2,5 foto's per seconde) in vergelijking met de Nikon
                  - de Live View van de Sony niet 100% betrouwbaar is, misschien dan beter geen ...

                  voilà, je vroeg enkele vergelijkingspunten .... 13 kleine feitjes om te stemmen voor de Nikon.

                  Sukses ermee !

                  D
                  Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D80 of Sony Alpha 350

                    Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
                    13 kleine feitjes om te stemmen voor de Nikon.
                    Ongeloofllijk hoe een lijst van "feitjes" wordt samengesteld om mensen toch maar in een of andere richting te duwen... Politici kunnen hier zelfs nog iets van leren en dat wil toch al iets zeggen.

                    - hij een 2e schermpje heeft ?
                    ... dat voor de meesten overbodig is aangezien het niet meer info bevat dan het scherm achteraan.

                    - zeer veel gebruikers kent waardoor allerlei info ivm toestel/gebruik zeer makkelijk te bekomen zijn ?
                    Zal wel zeker ??? Ik heb nog nooit iets van info gemist hoor...

                    - hij slechts 28 cm scherpstelafstand nodig heeft t.o 38 cm voor de Sony ? (met kitlens)
                    Wou je een vergelijking van het toestel of van een of andere kitlens geven ?

                    - stabilisatie in de lenzen misschien beter is dan in het toestel ?
                    Stabilisatie in je lens heeft nul waarde als je een tweedehands/oudere lens of gewoon nieuwe lens zonder VR/IS zou willen gebruiken (zoals de meeste primes, breedhoekzooms, ...).

                    - een onovertroffen zoeker heeft op gebied van helderheid en grootte ?
                    - hij een sterkere flits heeft (richtgetal 13 t.o 12 van de Sony), die bovendien ook hoger staat
                    Prachtig...

                    - hij minder detail verliest bij hoge Iso-waarden
                    Hangt ervan af hoe en met welke lens je je prentjes neemt en hoe je ze bewerkt hé.

                    - Nikon-lenzen minder duur zijn dan Sony lenzen
                    Sommige wel en sommige niet hé. (Kijk maar eens naar een prijsoverzicht. Bv. een 100mm macro, of 70-200SSM). En dan is het misschien ook interessant te vermelden dat je voor Sony wél CarlZeiss-glas zonder adapter én met autofocus kan krijgen...

                    - de Sony slechts een 'Recommended' kreeg op dpreview.com ipv van een enthousiaste Highly Recommended van de D80, en omdat de Sony magertjes uit de andere tests komt
                    Als je ze beide gebruikt, kan je best wel eens tot andere conclusies komen. Het is niet de eerste keer dat een DP-review op z'n minst lichtjes gekleurd lijkt...

                    - hij veel rapper opstart dan de Sony
                    En hoeveel seconden rapper precies ?

                    - de oude klokradio van uw schoonmoeder ook een Sony is
                    Nee, dat was een Philips. De cameramensen van VRT en VTM werken met Sony, en de HD-beeldjes op TV kan je straks met Sony-technologie afspelen.

                    - de Sony vrij traag foto's neemt (2,5 foto's per seconde) in vergelijking met de Nikon
                    Ongeveer even traag/snel als de D80 die het 0.5 foto per seconde beter doet.

                    - de Live View van de Sony niet 100% betrouwbaar is, misschien dan beter geen ...
                    Beste live view toepassing op de markt, maar soit...
                    Misschien beter helemaal geen dslr kopen, want af en toe moet er wel eens eentje naar de hersteldienst.
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D80 of Sony Alpha 350

                      Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                      Ongeloofllijk hoe een lijst van "feitjes" wordt samengesteld om mensen toch maar in een of andere richting te duwen... Politici kunnen hier zelfs nog iets van leren en dat wil toch al iets zeggen.
                      Eerlijk gezegd je kan over je reply's exact hetzelfde zeggen.

                      Iedereen kijkt met zijn ogen naar de voordelen en nadelen en schat deze ook anders in.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D80 of Sony Alpha 350

                        ik heb een muizenval gezet en .... heb reeds beet !

                        Welkom K-2 ! Ik laat je nu weer los hoor ..;


                        Ik wil maar zeggen ... de wereld is niet klaar voor pro's en contra's ... Maar hoe moeten we Geert verder helpen die echt pro's en contra's vraagt ? zulke vragen leiden naar ongenoegen van lezers, of overstelpte vreugde van hun toestel. Een droge check-list met een duidelijk MISSCHIEN ervoor lokt zelfs ergernis. Pro kan aanvaard worden maar een Contra moet kunnen geciteerd worden ergens, opspoorbaar zijn. Is die gevonden dan ... is de journalist niet objectief....

                        Trouwens :
                        Ongelooflijk om de aanwezigheid van een 2e schermpje te kunnen ombuigen als plots niet meer nodig. Mensen met D50 of een Canon d350 koesteren net daarom hun 'oudere' toestel. Hoe dat je nog niet zei dat 5 megapix. van de Sony meer echt de moeite is. Tuurlijk is dpreview subjectief en al die sites, vooral als vanallest tegenslaat in de conclusie. Voor de Sony valt het dus overal tegen en hebben al die journalisten een Nikon gekregen voor hun kerst, dat kan natuurlijk.

                        Ik zelf werk met Olympus en wees gerust, ze worden niet gespaard met hun DsLR-toestellen. Ik heb er mee leren leven en durf alle mensen met kritiek erop als lieve mensjes te beschouwen.




                        d
                        Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D80 of Sony Alpha 350

                          Laat me even melden welke argumenten voor mij belangrijk zijn:

                          - goede prestaties bij hoge ISO (ik neig ook meer naar de A300 of 200 juist omdat ik meen gelezen te hebben dat die iets beter zijn dan de A350)
                          - liveview is niet echt belangrijk voor mij
                          - ik heb nog 2 Nikon lenzen, maar het zijn gewoon standaardlenzen.
                          - stabilisatie vind ik wel interessant

                          En welk merk de klokradio van mijn grootmoeder was, heeft niet echt invloed op mijn keuze.

                          Tja, en dan blijft de keuze moeilijk, zeker als je erg gekleurde meningen krijgt.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D80 of Sony Alpha 350

                            Zal ik even de knoop doorhakken ?

                            Ik heb zelf voor Sony gekozen bij mijn eerste keuze voor dslr. Ik heb toen heel veel gelezen over de verschillende types body's en systemen. Ik twijfelde toen heel sterk tussen de Canon 450D, de Pentax k20d en de Sony A350.

                            De Canon en de Sony hadden vergelijkbare prestaties maar de Sony was goedkoper. Bleef nog De Pentax k20d over die eigenlijk een paar klassen beter is qwa afweking en veel betere zoeker (echt pentaprisma ipv spiegels). Uiteindelijk heb ik gekozen voor de betere Live View van de Sony en de zeer aantrekkelijke prijs.

                            Beste keus ? Ik vind de Sony al bij al een redelijk toestel voor een zeer gunstige prijs met echter een te kleine zoeker (door implementatie van Live View) en een ccd die gevoelig is voor ruis bij weinig licht. Verder zijn de objectieven over het algemeen duurder dan de concurrentie (uitzonderingen daargelaten).

                            Als je een toestel zoekt om voornamelijk binnen te fotograferen onder beperkt licht met de standaard kit erbij moet ik zeggen dat je beter iets anders kiest. Wil je perse de A350 koop die dan zonder de kitlens en met de Sony 50mm F1.4 erbij.
                            α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                            Flickr____No place to be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D80 of Sony Alpha 350

                              Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                              Iedereen kijkt met zijn ogen naar de voordelen en nadelen en schat deze ook anders in.
                              Ja natuurlijk. Het was ook de bedoeling even aan te geven dat "feiten" zelden feiten zijn, maar meestal op persoonlijke waardering gebaseerd zijn.
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                              Comment

                              Working...
                              X