Hé guys,
Nieuw lid hier, mijn naam is Michaël aka JinXter.
Ik ben net afgestudeerd aan de hogeschool het narafi opleiding cinematografie.
In oktober ga ik 5 à 6 maand rondtrekken in Azie (china,vietnam,thailand). Het lijkt voor mij niet meer dan logisch om tijdens mijn reis creatief verder te kunnen werken. En ik had daarom graag een slr willen kopen. Ik ben al lang aan het uitkijken geweest, maar door schrik dat hij gestolen zou worden wil ik nog niet investeren in een (beter slr) en zou ik graag een entry level kopen. Ik heb echt al dagen zitten info zoeken over mijn opties, en boy it ain't easy.
De Cams waar ik interesse in heb zijn
De canon XTI (blijkbaar slechte lenskid?)
Nikon D80 (super,maar te duur voor dit doel)
Pentax K200D (super lenskid voor het geld,manueel instellen niet via dedicaded knopjes op de boddy)
Nikon D40 en de(super all rounder,maar 6mpx wat me iets te weinig lijkt,laagste prijs is in vergelijking met de rest niet echt weinig)
NIkon D60 (nieuw, maar ook weer die manuele instellingen zucht)
Sony reeks (schijnbaar goed voor het geld,maar kleine viewfinder --> ik draag een bril)
De canon 1000D ( op papier super,maar nog geen previews gevonden)
en er zijn er nog hoor! maar bon dit zijn toch de voornaamste.
Wat voor mij super belangrijk is;
ik heb grootte handen en draag een bril
Manueel kan ik niet zonder, ik wil echt full control
goede lenskid, want geld voor extra lenzen zal er nu niet zijn
(liefst toch tot 200 mm)
Lange batterijduur (ik weet niet hoeveel keer ik zal kunnen heropladen)
Zo goedkoop mogelijk, dus zeker entry level prijzen
Megapixeltjes doen er eigenlijk niet toe, liefst over de 6, zodat een resolutie van 1920 op 1200 kan behaald worden.
Ik vertrek dus in oktober, wanneer lijkt het beste moment om mijn slr te kopen? , zijn er nog grootte prijsveranderingen in het zicht door nieuwe slr cams?
Ook had ik graag backups willen nemen van mijn kaartjes, bestaan er goedkope (kleine) oplossingen hiervoor?
Iedereen alvast bedankt!
Tot op het forum
Nieuw lid hier, mijn naam is Michaël aka JinXter.
Ik ben net afgestudeerd aan de hogeschool het narafi opleiding cinematografie.
In oktober ga ik 5 à 6 maand rondtrekken in Azie (china,vietnam,thailand). Het lijkt voor mij niet meer dan logisch om tijdens mijn reis creatief verder te kunnen werken. En ik had daarom graag een slr willen kopen. Ik ben al lang aan het uitkijken geweest, maar door schrik dat hij gestolen zou worden wil ik nog niet investeren in een (beter slr) en zou ik graag een entry level kopen. Ik heb echt al dagen zitten info zoeken over mijn opties, en boy it ain't easy.
De Cams waar ik interesse in heb zijn
De canon XTI (blijkbaar slechte lenskid?)
Nikon D80 (super,maar te duur voor dit doel)
Pentax K200D (super lenskid voor het geld,manueel instellen niet via dedicaded knopjes op de boddy)
Nikon D40 en de(super all rounder,maar 6mpx wat me iets te weinig lijkt,laagste prijs is in vergelijking met de rest niet echt weinig)
NIkon D60 (nieuw, maar ook weer die manuele instellingen zucht)
Sony reeks (schijnbaar goed voor het geld,maar kleine viewfinder --> ik draag een bril)
De canon 1000D ( op papier super,maar nog geen previews gevonden)
en er zijn er nog hoor! maar bon dit zijn toch de voornaamste.
Wat voor mij super belangrijk is;
ik heb grootte handen en draag een bril
Manueel kan ik niet zonder, ik wil echt full control
goede lenskid, want geld voor extra lenzen zal er nu niet zijn
(liefst toch tot 200 mm)
Lange batterijduur (ik weet niet hoeveel keer ik zal kunnen heropladen)
Zo goedkoop mogelijk, dus zeker entry level prijzen
Megapixeltjes doen er eigenlijk niet toe, liefst over de 6, zodat een resolutie van 1920 op 1200 kan behaald worden.
Ik vertrek dus in oktober, wanneer lijkt het beste moment om mijn slr te kopen? , zijn er nog grootte prijsveranderingen in het zicht door nieuwe slr cams?
Ook had ik graag backups willen nemen van mijn kaartjes, bestaan er goedkope (kleine) oplossingen hiervoor?
Iedereen alvast bedankt!
Tot op het forum
Comment