Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem 20D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem 20D

    Hey Iedereen

    Ben niet direct iemand die snel iets op een forum openlijk zal gaan vragen, maar ik zit momenteel met een klein probleempje waar ik zelf niet verder mee kan. Ik heb een klein jaartje geleden 2dehands een Canon EOS 20D gekocht. Toen ik een kleine maand geleden aan het fotograferen was begon mijn toestel vreemd te doen. Sinds dan kan ik enkel nog het volgende doen ...

    Ik zet hem aan, het toestel begint zelf te autofocussen. Als ik op de ontspannerknop duw kan ik 1 beeld nemen, daarna niets meer tenzij ik het apparaat op een andere modus van het draaiwiel zet. Ik kan ook geen foto's bekijken of in het menu.
    Als ik de batterij even uit het toestel haal kan ik bij het opnieuw opstarten toch in het menu, maar een firmware update lukt niet, na een tijdje vlieg ik weer uit het menu.

    Mijn vraag; iemand hier ervaring mee?

    Tweede vraag voor jullie ... Zou ik het toestel binnenbrengen voor reparatie of zoek ik mij best gewoon een nieuwe 2dehands 20D (+/-350 euro).
    voor alle duidelijkheid, ik ben student on a tight budget, anders had ik mij nu al lang een 30D of 40D gekocht.

    Het ding waar ik me op een of andere manier aan optrek is het feit dat het toestel mechanisch blijkbaar nog alles doet wat ervan verlangd wordt. Het probleem zit hem volgens mij voornamelijk in software, wat een herstelling toch wat goedkoper zou maken denk ik?

    Anyway, laat maar horen!
    Last edited by Gezze Bro; 11 juli 2008, 15:32.

  • #2
    Re: Probleem 20D

    Dat lijkt op een probleem met de printplaat waar de ontspanknop op zit, dat hoor je vaker over 20D en ook 30D.
    Repareren zou minder kosten als een goede 2e hands, maar dat weet Rofa wel.

    Comment


    • #3
      Re: Probleem 20D

      Toevallig heb ik gisteren een gesprek met een vriend Canonian gehad of AF en Servo bij Canon. Hij beweerde dat je bij Canon in de menu kan instellen dat het toestel permanent blijft focussen, zonder de ontspanknop half in te drukken. In deze mode zou hij veel batterij verbruiken(uiteraard) en wil je het stoppen moet je het toestel af zetten, of in de menu terug deselecteren.
      Het betreft hier ook een 20d.
      Misschien heb je hier iets aan.
      Hubert

      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

      Comment


      • #4
        Re: Probleem 20D

        Bedankt voor de reacties al. Die Af Servo had ik ook al van gehoord, maar dan zou het toestel niet mogen blokkeren :s.

        Misschien toch maar laten repareren dan.

        Comment


        • #5
          Re: Probleem 20D

          Probeer je firmware eens te updaten zonder dat er een lens opzit.

          Comment


          • #6
            Re: Probleem 20D

            Oorspronkelijk geplaatst door Gezze Bro Bekijk bericht
            Hey Iedereen

            Ben niet direct iemand die snel iets op een forum openlijk zal gaan vragen, maar ik zit momenteel met een klein probleempje waar ik zelf niet verder mee kan. Ik heb een klein jaartje geleden 2dehands een Canon EOS 20D gekocht. Toen ik een kleine maand geleden aan het fotograferen was begon mijn toestel vreemd te doen. Sinds dan kan ik enkel nog het volgende doen ...

            Ik zet hem aan, het toestel begint zelf te autofocussen. Als ik op de ontspannerknop duw kan ik 1 beeld nemen, daarna niets meer tenzij ik het apparaat op een andere modus van het draaiwiel zet. Ik kan ook geen foto's bekijken of in het menu.
            Als ik de batterij even uit het toestel haal kan ik bij het opnieuw opstarten toch in het menu, maar een firmware update lukt niet, na een tijdje vlieg ik weer uit het menu.

            Mijn vraag; iemand hier ervaring mee?

            Tweede vraag voor jullie ... Zou ik het toestel binnenbrengen voor reparatie of zoek ik mij best gewoon een nieuwe 2dehands 20D (+/-350 euro).
            voor alle duidelijkheid, ik ben student on a tight budget, anders had ik mij nu al lang een 30D of 40D gekocht.

            Het ding waar ik me op een of andere manier aan optrek is het feit dat het toestel mechanisch blijkbaar nog alles doet wat ervan verlangd wordt. Het probleem zit hem volgens mij voornamelijk in software, wat een herstelling toch wat goedkoper zou maken denk ik?

            Anyway, laat maar horen!
            Doet je 20D dat met alle lenzen of slechts 1 lens ? Ik heb ooit hetzelfde gehad met een 350D en de 18-55 kitlens, die begon ook spontaan te focussen en ik kon de camera ook niet afzetten. Bleek uiteindelijk aan de kitlens te liggen, die ik toen gedumpt hebt .
            David Leemans
            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

            Comment


            • #7
              Re: Probleem 20D

              Nogmaals bedankt voor all reacties!
              Ik heb geprobeerd om de firmware te updaten, maar dat lukte niet, hij herkende de update op de CF kaart niet.

              En op de vraag of hij het met iedere lens doet, ik heb slechts 2 objectieven en hij doet het bij allebei, en zelfs zonder objectief op de body, gewoon de dop, geeft hij hetzelfde probleem.

              Ik denk dat ik hem toch maar gewoon in herstelling ga binnen geven. Volgens mij lijkt het wel haalbaar om de camera onder de 350 euro te laten herstellen, of vergis ik mij hier heel erg?

              Comment


              • #8
                Re: Probleem 20D

                Oorspronkelijk geplaatst door Gezze Bro Bekijk bericht
                Nogmaals bedankt voor all reacties!
                Ik heb geprobeerd om de firmware te updaten, maar dat lukte niet, hij herkende de update op de CF kaart niet.

                En op de vraag of hij het met iedere lens doet, ik heb slechts 2 objectieven en hij doet het bij allebei, en zelfs zonder objectief op de body, gewoon de dop, geeft hij hetzelfde probleem.

                Ik denk dat ik hem toch maar gewoon in herstelling ga binnen geven. Volgens mij lijkt het wel haalbaar om de camera onder de 350 euro te laten herstellen, of vergis ik mij hier heel erg?
                Voor € 350 kan je al iets laten herstellen, maar je weet natuurlijk op dit ogenblik niet wat er precies aan scheelt.

                Stuur hem op naar ETB ASS en vraag eerst om een bestek, zo ben je zeker dat je niet voor verrassingen komt te staan.

                Groetjes,

                M.
                Canon 50D bijhorend glas / Olympus E-420 met Leica 14-50mm 2.8-3.5 en Oly 25mm 2.8 / Canon G7

                Comment


                • #9
                  Re: Probleem 20D

                  Hij is enkele dagen geleden met UPS naar ETB vertrokken.

                  Fingers crossed!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Probleem 20D

                    Ik heb precies hetzelfde met mijn Eos. Ik heb hem gisteren naar Rofa gebracht. Succes met de reparatie !

                    Klik



                    Angelic

                    Comment

                    Working...
                    X