Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AWB+andere problemen EOS 350D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • AWB+andere problemen EOS 350D

    Beste,

    Ik ben sinds kort in het bezit van een EOS 350D ( met batterygrip ) , en ben een beginneling in het fotograferen. Vanwege een probleem dat ik niet begrijp heb ik mezelf hier aangemeld in de hoop op hulp

    Mijn camera heeft heel in het begin prima gewerkt, en ik heb het een en ander uitgeprobeerd met de standen ( A-dep M Av Tv en zo meer van die knop ).

    Toen ik de camera echter meenam naar een plaats waar ik wilde gaan fotograferen deed deze heel vreemd, en ik zal proberen zo goed mogelijk uit te leggen wat er mis is.

    Als ik de camera aanzet (op de automatische stand ) gaat de flitser constant af, als ik hem dan op portret, of landschap zet is dat vaak wel over maar kan ik niet scherpstellen met de afdruk-knop. Ook kan ik dan niet in dezelfde stand blijven, maar moet na iedere foto een andere stand nemen. Ik zie dan in beeld AWB staan met cijfers.. dit verschild heel vaak. Soms staat er 0''3 of 0''5 of 300 of 600 of 1000.

    Vreemd genoeg is het niet altijd, maar wel heel heel vaak. Wat opmerkelijk is, is dat als het probleem zich voordoet je ook niet in het menu kan komen, of je foto's terug kan zien/deleten. De knoppen links op het toestel ( Menu/Info/Jump/Terugzien/deleten ) reageren dan ook niet meer.

    Ik hoop dat iemand kan helpen met dit probleem, en hoop dat ik voldoende info heb gegeven.

    Als laatste wil ik nog melden dat ik het toestel terug heb gezet naar de fabrieksinstellingen ( denk ik ) Dit heb ik in het menu gedaan met de optie " Alle persoonlijke voorkeuzen opnieuw instellen"

    Bedankt voor de moeite alvast !

    Groet,

    Angelic

  • #2
    Re: AWB+andere problemen EOS 350D

    Hallo,

    Uit het hele verhaal denk ik te begrijpen dat het geen gewone storing is.
    Het terug zetten van de fabrieks instellingen kan in ieder geval geen kwaad.
    Is er tussen de tijd dat de camera gewoon werkte en nu iets veranderd
    bijvoorbeeld een grip of iets dergelijks?

    Het enige wat je kan proberen is: de grip eraf halen en een gewone accu erin
    doen.
    Het kleine platte batterijtje er even uit halen.[dan er gewoon weer in doen]
    De lens er even af en kijken wat de camera dan doet.
    Hoop dat je er iets aan hebt.
    gr.ron.
    http://exhi-fotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: AWB+andere problemen EOS 350D

      Hai,

      Bedankt voor de snelle reactie !

      Is er tussen de tijd dat de camera gewoon werkte en nu iets veranderd
      bijvoorbeeld een grip of iets dergelijks?
      Nee, er was verder niets veranderd.

      Ik heb de tips uitgevoerd, maar helaas gaf dat geen verbetering. De eerste paar foto's deed hij wel, maar daarna toch weer dat AWB probleem/flitsen, en piepjes. Echter als ik draai naar een andere stand kan ik een ( 1 ) goede foto maken. Heel vreemd..

      Het verstandigste om nu te doen ? Wegbrengen naar de fotozaak, of misschien nog iemand die een tip heeft vwb het ( vermoedelijke ) AWB probleem ?

      Groet,

      Angelic

      Comment


      • #4
        Re: AWB+andere problemen EOS 350D

        Ik zou het toestel alleszins aan een professional (de fotozaak, b.v.) laten zien. Trouwens, als het toestel nog geen twee jaar oud is, heb je garantie.
        Ik werk zelf met een 350D (met batterijgrip) en ken het probleem niet.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

        Comment


        • #5
          Re: AWB+andere problemen EOS 350D

          Je zou nog de firmware kunnen updaten.
          Wel eerst goed de gebruiksaanwijzing hierover lezen [Canon site]
          gr.ron.
          http://exhi-fotografie.nl

          Comment


          • #6
            Re: AWB+andere problemen EOS 350D

            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Ik zou het toestel alleszins aan een professional (de fotozaak, b.v.) laten zien. Trouwens, als het toestel nog geen twee jaar oud is, heb je garantie.
            Ik werk zelf met een 350D (met batterijgrip) en ken het probleem niet.
            Het toestel heb ik van een vriend over genomen, en is ouder dan twee jaar. Na de reacties gelezen te hebben, heb ik besloten met het toestel langs de fotozaak te gaan.

            Oorspronkelijk geplaatst door exhi Bekijk bericht
            Je zou nog de firmware kunnen updaten.
            Wel eerst goed de gebruiksaanwijzing hierover lezen [Canon site]
            gr.ron.
            Ik durf me daar helaas niet aan te wagen. Ik vrees dat mijn kennis daarvoor niet toereikend genoeg is.

            Bedankt voor het meedenken jullie !

            Groet,

            Angelic

            Comment


            • #7
              Re: AWB+andere problemen EOS 350D

              Bij mij is de firmware versie 1.0.3. Zat er al op toen ik het toestel twee jaar geleden kocht. Als jouw toestel even oud (of zelfs iets ouder) is, kan het best zijn dat het reeds geïnstalleerd is.
              Nakijken op je toestel, dus: laatste menu (settings 2), onderaan: Firmware versie.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

              Comment


              • #8
                Re: AWB+andere problemen EOS 350D

                Hier ook dezelfde versie als jij hebt.

                Ik heb inmiddels contact ( via mail ) gehad met Rofa Repair, en ik kan hem daar naar toe sturen om hem na te laten kijken.

                Groet,

                Angelic

                Comment


                • #9
                  Re: AWB+andere problemen EOS 350D

                  Goede vriend heb jij, een defect toestel verkopen
                  Het kan natuurlijk ook zijn dat het probleem zich pas begon toen jij 'm voor het eerst hebt gebruikt.
                  Meer foto's te zien op http://www.kermisreportages.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: AWB+andere problemen EOS 350D

                    @ ScooterGuy :

                    Zoals in mijn eerste post te lezen is :

                    Oorspronkelijk geplaatst door Angelic Bekijk bericht

                    Mijn camera heeft heel in het begin prima gewerkt, en ik heb het een en ander uitgeprobeerd met de standen ( A-dep M Av Tv en zo meer van die knop ).
                    Verder vind ik je opmerking eigenlijk niet bijdragen aan een oplossing. Zeker niet omdat je niet goed gelezen hebt, en omdat je aan wat hier staat niet kan beoordelen of een vriend goed of slecht is
                    Graag wil ik je dan ook verzoeken nutteloze opmerkingen achterwege te laten.

                    Bedankt voor je medewerking.

                    Groet Angelic

                    Comment

                    Working...
                    X