Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke digitale reflex?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke digitale reflex?

Hey iedereen.

Ik heb altijd met de FZ50 van Panasonic gewerkt, maar wil nu overstappen op een digitale spiegelreflex voor meer snelheid, minder ruis, beter kwaliteit foto's en omdat het fijner werken is vind ik..

Ik was van plan om de canon eos 450D te kopen + canon 18-55 + canon 75-300.

Maar nu las ik ergens in een topic dat live view niet zo goed is op een spiegelreflex..

Zou ik beter een ander model of is de 450D wel een heel goed toestel?

groetjes
    Kevin
    Groetjes

CANON EOS 450D + 18-55 IS + 55-250IS + Speedlite 420Ex + RC1

Re: Welke digitale reflex?

Hoi,

Ik stapte vorige jaar over van een bridge (Powershot S3 IS) wegens teveel ruis, ik wou minimum ook een spiegelreflex met liveview.

Wachtte op de 450D als instapmodel, maar nam toch de 40D (wegens semi-pro, iso 3200, zwaarder/robuuster gebouwd en meer evenwicht voor grotere objectieven, sneller, veel in prijs gezakt,...).

Ter info : de live-view vond ik belangrijk maar gebruik ik bijna niet meer sedert ik een spiegelreflex heb, misschien omdat de zoeker zo goed is
    Het is een gewoonte geworden (en ook professioneler).

Ben je een compactfreak en haat je een iets zwaarder, kies dan de 450D.
    Wil je een semi-pro voor +- dezelfde prijs met alle voordelen vandien (iso tot 3200, robuuster, sneller fotos na elkaar) 40D.

Twijfel je nog? Pak beide toestellen es vast in mediamarkt & get a semi-pro feeling

Greetz,
    Innovator

Oorspronkelijk geplaatst door KevinC1991 Bekijk bericht
    Hey iedereen.

Ik heb altijd met de FZ50 van Panasonic gewerkt, maar wil nu overstappen op een digitale spiegelreflex voor meer snelheid, minder ruis, beter kwaliteit foto's en omdat het fijner werken is vind ik..

Ik was van plan om de canon eos 450D te kopen + canon 18-55 + canon 75-300.

Maar nu las ik ergens in een topic dat live view niet zo goed is op een spiegelreflex..

Zou ik beter een ander model of is de 450D wel een heel goed toestel?

groetjes
    Kevin

Comment

Ej, thnx voor je snelle reactie.

Ik vind live view eigenlijk niet zo belangrijk, maar kan soms handig zijn.

Ik was ook al aan het twijfelen over de 40D (nog sneller ed...)
      Maar deze verschilt toch 300 euro in prijs met de 450D body?

Ik twijfel er al weken over...
      Groetjes

Comment

Je hele leven ?

Nikon D80 - Nikkor 18-200 - Nikon SB900

Comment

Ik zit exact in het zelfde dilemma!!
          Mister Tanzer en zijn Canon 40D + EF-S 17-85 MM f/4-5.6 IS USM +EF 70-300mm F/4.0-5.6 iS USM en mijn G3!!!

Comment

Sinds dik twee weken heb ik een 450D. Het is mijn eerste spiegelreflex, en ik moet zeggen dat ik de Live View nog niet eens gebruikt heb. Het interesseert me zelfs niet eens.
            Canon EOS 450D

Comment

oh het bekende probleem :-)

heb ook de fz50.. wil spiegelreflex met live view...

de 450D .. de 40D...
              zus heeft net de olympus kit van de 520 gekocht ...

alle ja... moeilijke beslissing :-)

An
              www.pbase.com/dewildean

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KarelVdD Bekijk bericht
                Sinds dik twee weken heb ik een 450D. Het is mijn eerste spiegelreflex, en ik moet zeggen dat ik de Live View nog niet eens gebruikt heb. Het interesseert me zelfs niet eens.
                Daar kan ik alleen maar inkomen...de zoeker van de 450D is zo goed en helder dat het liveview systeem me ook weinig of niks intreseert.

De meeste mensen die van een compact naar een dslr overstappen willen altijd nog goede LV maar wanneer ge door een zoeker kijkt van een dslr of een compact dan merk je het verschil,en dan ga je algauw bij een dslr liever door de zoeker foto's nemen...

Ik gebruik de LV wel al eens op statief.

Grtz Dirk
                D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Ik gebruik de 400D ( reeds 15.000 kliks mee gedaan) en ook de 40D (reeds 10.000 kliks )
                  Als je echt niet over die 300 Euro valt mag je niet twijfelen en voor de 40D gaan. Prijs kwaliteit is dit volgens mij de beste koop, en heeft dit toestel zonder meer veel voordelen tov de 450D.

Rudy

Mvg,
                  Rudy
                  www.vogelsvanbelgie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vvb Bekijk bericht
                    Ik gebruik de 400D ( reeds 15.000 kliks mee gedaan) en ook de 40D (reeds 10.000 kliks )
                    Als je echt niet over die 300 Euro valt mag je niet twijfelen en voor de 40D gaan. Prijs kwaliteit is dit volgens mij de beste koop, en heeft dit toestel zonder meer veel voordelen tov de 450D.

Rudy

www.vogelsvanbelgie.be
                    Even offtopic...prachtige site van u meneer..met zeer mooie foto's..

Grtz Dirk
                    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vvb Bekijk bericht

Rudy

www.vogelsvanbelgie.be

wauw mooie foto's, ik weet een vlaamse gauw zitten maar die blijft verdikke niet zitten wachten tot ik kan klikken.
                      Dus die mis ik nog op je site

Even terug on toppic ben zelf overgestapt van een bridge FZ30 pana naar een olympus E-510 met live view optie.
                      Gebruik dat meestal als ik iets wil fotograferen wat een beetje laag bij de grond is
                      Voor de rest gebruik ik de zoeker van de camera.
                      Dus staar je niet blind op de live view optie die ga je toch maar zelden gebruiken.
                      Maar het is voor sommigen wel onmisbaar,
                      je moet er voor je zelf uitmaken of je regelmatig dicht bij de grond wilt gaan fotograferen bijvoorbeeld voor macro.
                      Dus als je de centen hebt ga voor de 40D maar anderzijds ben je beter af met 450 en de centen behouden voor een betere lenzen dan die je voorstelde.

Comment

Een DSLR met live view die ik toch hier mis, maar zeker de moeite (en het geld) waard is, is de Sony 350 (en 300 ook dacht ik). Die krijgt toch alleszins heel goede kritiek. En ook de verschillende Olympus modellen waarvan al enkele zijn genoemd.

En om de (overigens onterechte) opmerking over mijn aandelen (die ik al lang niet meer heb gehoord/gelezen ) eens in herinnering te brengen: ook Panasonic heeft een DSLR met Live view (maar wel prijzig) (goed voor mijn aandelen )

Maar staar je niet blind op live view. Ik denk dat het wel practisch is voor situaties waar je anders moet gokken of je onderwerp goed in beeld is ofwel van die situaties waarin je gymnastische oefeningen moet doen. Ik volg dus Johnny.
                        En zeker wat de 40D betreft!

PS @ Rudy je site

Comment

Ik ben van Canon F1 en A1 op EOS'en (analoge) overgestapt, dan nog een verschrikkelijk digitaal compactje - zo traag dat je altijd de staart van de hond trok - en heb nu een EOS 300D en een IXUS.... ik denk dat de D40 de oplossing is omdat de spiegel vd EOS300 bvb een kunststof-scharnier heeft, en dat die (door mijn erg levendig en veelvuldig gebruik) al hersteld is (300 Euro...)...
                          De EOS 300D heeft géén live view - ik zou het bijna een "écht" fototoestel noemen, maar dat is wel onterecht - ik hou van live view om kleine voorwerpen zoals juelen te fotograferen... doe ik heel gemakkelijk met de IXUS, en toen ik nog op Windows Millennium zat met de "remote control" versie van de Canon software bijgeleverd met de EOS 300D... mometeel loopt die niet fameus onder Vista...

Live view op een DSLR is een schitterende vervanging van de "hoekzoeker" die we vroeger op de body gebruikten die op de repro-tafel hing (en anders nooit!).

Pat

Comment

De LV intereseert me eigenlijk niet veel.

Dus je kan ook de LV gewoon afzetten op de 450D?
                            Omdat ik hoorde dat hij met LV trager werkt.

De 40D is toch een beetje moeilijk te betalen voor een 16jarige denk ik.
                            Ik zal er nog over nadenken.

Ik vertrek over 2weken op vakantie naar Duitsland en wou m'n camera daar kopen omdat ze daar goedkoper zijn, maar degene die op m'n FZ50 had geboden op een zoekertjessite heeft opeens afgebeld... :S

groetjes
                            Kevin
                            Groetjes

Comment

de liveview is niet slecht... als je meer serieus bezig bent met fotografie dan gebruik je dat gewoon niet... je zult zelf wel zien en leren waarom ;-)
                              poof

Comment

Working...
                              X