Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke digitale compactcamera?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke digitale compactcamera?

Hoi,

Ik ben een zoek naar een digitale compactcamera, maar vooraleer over te gaan naar een onbezonnen aankoop wou ik me toch eerst eens informeren.

Doel van het toestel is foto's nemen op reis, familiefeestjes, ...

Prijs van het toestel beneden de 200€ (en hier wil ik echt niet over gaan).

Toestelletjes die ik ben tegengekomen in mijn zoektoch zijn oa:
    Canon Powershot 720IS
    Panasonic Lumix FX33

Welke van die twee zouden jullie aanraden? Is er een groot verschil tussen die twee?
    Of is er een ander (beter) toestel in dezelfde prijscategorie die ik over het hoofd zie?

Alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt,
    Griet

Re: Welke digitale compactcamera?

De Canon maakt in goede licht situaties, zeer mooie en scherpe foto's die ruisvrij zijn op iso 80 en 100.
    Maar in slechte licht situaties of binnen opnamen, vertonen de foto's vrij veel ruis en zeker in de donkere zones v/d foto's en dit zelfs op iso 80.
    Ook het herladen v/d flits voor een volgende foto, duurt naar mijn mening te lang zelfs met 2700ma batterijen.

Omdat ik van dit compactje (Canon A720IS) niet tevreden ben, ben ik momenteel aan het uitkijken naar de Panasonic TZ5 of de Canon IXUS 970 IS.
    Ik denk toch dat de Panasonic de winnaar zal zijn voor mij
    Last edited by Moris; 8 juli 2008, 20:34.
    Sony A7 mkIII
    Is all I need :-)

Comment

Op Dpreview haalt de A720 een van de hoogste scores, zowel bij de tester als bij de gebruikers. Ikzelf bezit de A710, en durf te beweren dat dit voor zijn prijs én zijn mogelijkheden één van de allerbeste toestelletjes op de markt is.
      http://users.telenet.be/patric/

Comment

Voor de prijs moet je de Canon A720 inderdaad niet laten

Als je de gebreken in slechte lichtomstandigheden, zeer trage startop v/d flits, ruis in de donkere partijen ook bij Iso 80 erbij wil nemen voor zijn lage prijs.
        Ja, dan heb je inderdaag een hoge score

Vergeet hierbij ook niet dat de Canon A720 al enige tijd op de markt is en hierdoor door de concurentie al wat achterop ligt !!
        Sony A7 mkIII
        Is all I need :-)

Comment

Working...
        X