Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

pentax k10d en welke lenzen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: pentax k10d en welke lenzen?

Oorspronkelijk geplaatst door robin2cv Bekijk bericht
    iemand een idee waar er in de buurt van mechelen een goede pentax dealer is. ik denk als we uiteindelijk 1 gaan halen we best naar konijneberg rijden lijkt me de goedkoopste.
    Ik haal m'n spul bij Grobet in Antwerpen. Testen kan je eventueel in de Saturn in Wilrijk langs de A12, da's ook niet zo heel ver. 'k Vrees echter wel dat je de K10D niet maar in een winkel in handen gaat kunnen nemen. Maar de body is dezelfde als deze van de K20D, dus die geeft je toch 't zelfde gevoel...

Wim
    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

om het verhaal helemaal ingewikkelder te maken zijn we vandaag is gestopt in een foto winkel (ze hadden daar wel geen pentax (erdelo op de leuvensesteenweg))
      daar gingen we meer richting een nikon d60 met 2 lenzen kit 18/55 55/200

Ze kenden daar de pentax toestellen niet om deze er tegevenover te plaatsen zeiden ze.
      De d60 is wel interessant vooral voor ons denk ik omdat hij al vooraf ingestelde standen heeft. En voor ons als alleen nog maar met een compact te werkt te hebben is dit wel handig voor ons denk ik.
      De k10d heeft dit blijkbaar niet of vergis ik me daarin?
      De k200d vinden we het jammer dat hij met AA batterijen werkt en we merken met onze pentax met 2 AA's dat dit precies niet voldoet.

de D60 heeft geef stabilisator in de body en dat vind ik wel jammer. Het systeem van pentax kende hij niet. Het niet spatwaterdicht zijn steekt ook wel wat tegen op de nikon

Dus wie kan ons een richting geven en of nadelen / voordelen van de toestellen.

Comment

bij grobet staat de Pentax K200D + DA18-55 + DA 50-200 voor 685
        Lijkt me geen slechte prijs dit zijn toch ook de waterdichte lenzen he?

het enigste wat ons wat weerhoud is de AA batterijen? de stabilisatie zit hier toch ook in de body he?

Comment

bij grobet staat de Pentax K200D + DA18-55 + DA 50-200 voor 685
          Lijkt me geen slechte prijs dit zijn toch ook de waterdichte lenzen he?

het enigste wat ons wat weerhoud is de AA batterijen? de stabilisatie zit hier toch ook in de body he?
          De K200D is stof- en spatwaterdicht, de objectieven die je vermeld echter niet. De DA18-55 en DA50-200 zijn de zgn kitlenzen, en deze zijn net als bij alle andere merken niet spatwaterdicht. Niet dat ze zo lek zijn als een zeef, maar ik zou ze toch niet in een stortregen gebruiken...

Voor spatwaterdichte objectieven moet je bij de DA* reeks zijn. Dat zijn voorlopig de DA*16-50, DA*50-135, DA*200 en DA*300.

Stabilizatie zit inderdaad in de body.

AA batterijen zijn soms inderdaad een moeilijk punt. Je kan er best herlaadbare kopen van het type Eneloop. Die verliezen hun lading niet merkbaar en je kan er makkelijk rond de 750 opnames mee maken. Ze passen bovendien ook in de Pentax flashes, dus kan je met één reservesetje ipv 2 rondkomen. Alternatief tov de AA's zijn de CRV3 batterijen die ook in de K200D passen. Deze zijn meestal niet herlaadbaar, maar ze geven je net iets meer power en dus ietsje snellere AF (niet dat je dat zonder vergelijking erg zal merken hoor). De AA-batterijen die worden bijgeleverd zijn prul en dienen enkel om je camera ff enkele foto's te laten maken. Je moet je oordeel daar niet mee vormen. Sanyo Eneloop is the way to go. Evengoed of beter dan de meeste proprietary batterijen.

hth, Wim
          Last edited by ishpuini; 14 juli 2008, 11:07.
          Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Re: pentax k10d en welke lenzen? tzal ne K200d zijn

Het zal dus zeer waarschijnlijk de pentax k200d zijn we hebben 2 augustus uitgestipeld om hem tegaan halen waar zal van de prijs afhangen denk ik. Misschien nog is kijken voor waterdichte lenzen als de prijs ervan meevalt.

mvg Robin en alvast bedankt

Comment

Re: pentax k10d en welke lenzen? tzal ne K200d zijn

Het zal dus zeer waarschijnlijk de pentax k200d zijn we hebben 2 augustus uitgestipeld om hem tegaan halen waar zal van de prijs afhangen denk ik. Misschien nog is kijken voor waterdichte lenzen als de prijs ervan meevalt.

mvg Robin en alvast bedankt
              de prijs van een DA* 16-50 en een DA* 50-135 ligt rap bij de 500a600euro per lens, natuurlijk vrij duur maar ik had vroeger de "gewone" kitlens en ben blij dat ik de stap naar de DA* 16-50 en 50-135 heb gemaakt, nuja voor een beginner is de kitlens op zich perfect voldoende vind ik.

grtz
              Gear: Pentax K20D / 2x Pentax AF360FGZ with Lumiquest Ultrabounce / Pentax DA* 16-50mm f2.8 / Pentax DA* 50-135mm F2.8 / Pentax DA 10-17mm F 3.5-4.5 ED Fisheye / Pentax 50mm F2.8

Comment

hello
                wel dit weekend zijn we hem gaan halen de pentax k200d met een 18/55 en 55/200 bij grobet. (685eurokes) de 55/200 komt eind deze week pas binnen. Heb
                er zondag op een volleybaltornooi me al wat mee kunnen amuseren.
                ligt goed in de hand.
                bestaat er een bescherming voor op het lcd shermpje? kameraad heeft een nikon d70 en staat er een extra 2 plastiekje over en dit lijkt me acht wel aangeraden. Een zak moeten we nog zoeken voorlopig gaat ie in een standaardrugzak.
                Robin

Comment

Ik denk dat dit een hele goeie keuze is.
                  Ik heb zelf een K10 en ben er erg tevreden over, maar ik vond -en vind- de overgang van een bridge naar deze manier van bedienen niet klein. Ik denk dat de K200 Die qua bediening dichter aanleunt bij een bridge camera, sneller leuke plaatjes oplevert, en allicht ruim voldoende instelmogelijkheden geeft. Qua fotografische kwaliteiten zal je met de sensor van de K10 niks te kort komen.
                  En de D60: geen kwaad word hoor, maar in het gevoel lijkt een K10 of K200 toch een stuk solieder gebouwd.
                  http://www.effieweg.tk

Comment

bestaat er een bescherming voor op het lcd shermpje? kameraad heeft een nikon d70 en staat er een extra 2 plastiekje over en dit lijkt me acht wel aangeraden. Een zak moeten we nog zoeken voorlopig gaat ie in een standaardrugzak.
                    Robin
                    Ik heb op m'n *istDS indertijd een beschermingskapje gebruikt van Delkin (zie: http://www.delkin.com/products/popupshades/snap/). Deze werkte erg leuk en gaf bovendien wat schaduw waardoor het LCD schermpje bekijken in hevig zonlicht een stuk makkelijker werd. Na verloop van tijd raakte er echter stof onder het glaasje met als resultaat veel meer krassen dan ik zonder ooit op m'n LCD zou hebben gekregen. Als ik de LCD van m'n *istDS vgl met dat van m'n K10D die ik steeds onbeschermd gebruikte, dan zal de K10D er stukken beter uit...

Ik probeerde ook een plastic klever van het type dat voor PDA's wordt verkocht, maar die verminderde de kwaliteit van het scherm teveel.

Ik denk dat je de kans op schade niet moet overdrijven hoor. Die oplossingen zijn allemaal compromissen die toch minstens evenveel nadelen als voordelen hebben.

De meeste schade riskeer je als je camera in de tas tegen een metalen objectief of ander voorwerp begint te schuren. Als je een tas hebt waarbij dit niet kan (sommigen hebben een ingebouwd doekje dat je over je LCD kan leggen) dan ben je al een heel eind...

Wim

Comment

een vraagje
                      Welke polarisatiefilter zouden jullie me aanraden?
                      of heeft dit niet veel rol van welk merk dit is?
                      is er ergens in de nabije toekomst (voor november) eenkorte sessie voor beginners zodat ik mijn toestel in nieuw zeeland deftig kan gebruiken?

mvg Robin

Comment

Working...
                      X