Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop camera's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aankoop camera's

Op mijn werk is me gevraagd een aantal cameraatjes aan te kopen. Het budget per camera ligt op maximum 300 Euro. Een belangrijke eis is dat de camera goed is in macrofoto's.
    Heeft er misschien iemand een goede tip?

Alvast bedankt,
    JanMetDePet
    Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

Re: Aankoop camera's

Moeten er echte macrofoto's gemaakt worden, of bijvoorbeeld close-up foto's van onderdelen?

Moeten die foto's goed genoeg zijn om ze te publiceren? In dat geval kom je er niet met alleen maar de camera, dan zit je ook nog met de belichting (lichttentje of een andere belichtingsmethode).

Als ze bij ons op het werk een nieuw compactje zouden willen kopen dan zou ik een Canon Powershot A 720 IS of iets dergelijks aanraden. Ik weet waarvoor het moet dienen, en dan ben ik er zeker van dat ze daarmee ook zonder problemen alle foto's kunnen maken die ze nodig hebben.

Maar ik weet niet wat er bij jullie op het werk allemaal moet gefotografeerd worden...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Re: Aankoop camera's

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Moeten er echte macrofoto's gemaakt worden, of bijvoorbeeld close-up foto's van onderdelen?

Moeten die foto's goed genoeg zijn om ze te publiceren? In dat geval kom je er niet met alleen maar de camera, dan zit je ook nog met de belichting (lichttentje of een andere belichtingsmethode).

Als ze bij ons op het werk een nieuw compactje zouden willen kopen dan zou ik een Canon Powershot A 720 IS of iets dergelijks aanraden. Ik weet waarvoor het moet dienen, en dan ben ik er zeker van dat ze daarmee ook zonder problemen alle foto's kunnen maken die ze nodig hebben.

Maar ik weet niet wat er bij jullie op het werk allemaal moet gefotografeerd worden...
      Oh correct ... close-up foto's bedoel ik. We maken foto's van auto-onderdelen...niet echt spannend . De foto's dienen enkel voor intern gebruik...en moeten enkel duidelijk zijn. Alleszins, ik ga die Powershot eens bekijken. Thanks.

JanMetDePet
      Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

Comment

Working...
      X