Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop in CH?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aankoop in CH?

Binnenkort ga ik - zoals ieder jaar - weer op vakantie naar Zwitserland.
    Nu is het door de sterke euro interessant geworden om ginds aankopen te doen.

Er loopt tevens een cashback actie van Nikon voor de D300, zodat ie daar te vinden is voor - hou u vast - 1822 CHF oftewel 1130 € (de cashback is enkel voor inwoners van Zwitserland of Liechtenstein, maar dat is geen probleem vermits ik daar familie heb wonen).

Mijn vraag gaat echter eerder over de garantie. Zwitserland is wel een Europees land, maar geen lid van de EU. Dus hoe zit dat met de garantie. Iemand enig idee, want ik vind niet echt duidelijkheid hieromtrent.

Peter

Re: Aankoop in CH?

Opsturen naar dezelfde familie.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dippie Bekijk bericht
      Binnenkort ga ik - zoals ieder jaar - weer op vakantie naar Zwitserland.
      Nu is het door de sterke euro interessant geworden om ginds aankopen te doen.

Er loopt tevens een cashback actie van Nikon voor de D300, zodat ie daar te vinden is voor - hou u vast - 1822 CHF oftewel 1130 € (de cashback is enkel voor inwoners van Zwitserland of Liechtenstein, maar dat is geen probleem vermits ik daar familie heb wonen).

Mijn vraag gaat echter eerder over de garantie. Zwitserland is wel een Europees land, maar geen lid van de EU. Dus hoe zit dat met de garantie. Iemand enig idee, want ik vind niet echt duidelijkheid hieromtrent.

Peter
      Je hoeft maar op 1 ding te letten namelijk de gele garantie kaart.
      Daar moet op staan:
      Nikon European Service Warranty.

Ik heb daar tijdens een vakantie mijn D200 + 17-55 gekocht.
      Bij mij staat er ook nog op de gele kaart bij distributor:
      Nikon BV the Netherlands.

Beide heb ik gewoon kunnen registreren bij Nikon Europa.

mvg
      Antoine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Opsturen naar dezelfde familie.

Wat geef jij toch altijd van die passende antwoorden.
        mvg
        Antoine

Comment

houd er wel rekening mee dat je geen vrij verkeer van goederen hebt als je zwitserland verlaat omdat ze dus niet in de EU zitten. Als de douane je tegenhoudt, kan je dus tax + boete moeten betalen.

Beste is dus om facturen en papieren op te sturen naar u thuis en de dozen achter te laten. Allez, dat dacht ik toch
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
            houd er wel rekening mee dat je geen vrij verkeer van goederen hebt als je zwitserland verlaat omdat ze dus niet in de EU zitten. Als de douane je tegenhoudt, kan je dus tax + boete moeten betalen.

Beste is dus om facturen en papieren op te sturen naar u thuis en de dozen achter te laten. Allez, dat dacht ik toch
            Absoluut! oppassen geblazen
            Web: http://www.hanscouwenbergh.be
            Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht

Is juist.
              Ik vergeet dat nog wel eens te vermelden.
              Komt waarschijnlijk doordat ik een paar jaar in de gelegenheid ben geweest voor eigen gebruik belastingvrij te kopen.
              Maar ook dat gaat langs de formele weg.

mvg
              Antoine

Comment

Ik dacht dat Zwitserland mee in het Shengen akkoord zat? Misschien ben ik verkeerd...
                http://www.digifotofreak.nl

Comment

Duitsland is ook duidelijk goedkoper dan Belgie en minder rompslomp.
                  Nikon D80 - Nikkor 18-200 - Nikon SB900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                    Ik dacht dat Zwitserland mee in het Shengen akkoord zat? Misschien ben ik verkeerd...
                    Yep, net zoals de UK hoort Zwitserland niet bij de Schengenlanden. Maar dat heeft niets met de tax te maken. Dat is omdat ze niet bij de EU horen.
                    (Zijn 2 verschillende begrippen die niks met elkaar te maken hebben)
                    Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
                      Duitsland is ook duidelijk goedkoper dan Belgie en minder rompslomp.
                      De laatste jaren is Duitsland toch niet meer goedkoper, me dunkt.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                        De laatste jaren is Duitsland toch niet meer goedkoper, me dunkt.
                        Kijk dan hier eens :
                        Nikon D80 - Nikkor 18-200 - Nikon SB900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
                          Tja, als jij 1599€ goedkoop vindt
                          Zelfs in België is ie goedkoper te vinden dan dat!

Dat van de douane dat weet ik, maar ik ben in al die jaren nog nooit gecontroleerd bij het buitenrijden van CH (bij het binnenrijden wel). Als je Zwitserland verlaat zijn het de Duitsers die de controle doen, en die zijn lang zo actief niet als de Zwitsers, zeker niet als ze een vriendelijk jong gezin met 2 kleine kinderen zien

Maar mijn vraag ging eigenlijk over de garantie. Zou dat nu een Europese garantie zijn of niet? Niemand een idee?

Peter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dippie Bekijk bericht
                            Tja, als jij 1599€ goedkoop vindt
                            Zelfs in België is ie goedkoper te vinden dan dat!

Dat van de douane dat weet ik, maar ik ben in al die jaren nog nooit gecontroleerd bij het buitenrijden van CH (bij het binnenrijden wel). Als je Zwitserland verlaat zijn het de Duitsers die de controle doen, en die zijn lang zo actief niet als de Zwitsers, zeker niet als ze een vriendelijk jong gezin met 2 kleine kinderen zien

Maar mijn vraag ging eigenlijk over de garantie. Zou dat nu een Europese garantie zijn of niet? Niemand een idee?

Peter
                            Ik heb je toch geschreven dat je gewoon de gele Nikon garantie kaart terplaatse even moet nakijken. Als de prijs heel erg laag is moet je dit in Belgie en Nederland ook doen. Voor je het weet heb je er een uit het grijze circuit.

In Duitsland is dit overigens verboden. Als je daar iets koopt is het altijd met Europese garantie.
                            mvg
                            Antoine

Comment

Working...
                            X