Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

auto focus eos400D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• auto focus eos400D

Ik heb een tijdje geleden (februari) de eos 400D met de 18-55 kitlens gekocht. nooit problemen met de autofocus mee gehad tot deze avond. De af heeft het laten afweten en als ik automatisch wil scherpstellen dan gaat hij van onscherp naar scherp en dan draait hij weer wat verder terug naar onscherp. IK heb dan eens de batterij eruit gehaald terug ingestoken, aan uit gezet, lenzen verwisseld, de contacten in de body en de lenzen gekuist.

Alles werkte weer normaal maar als ik dan mijn camera dan weer aan en uitzet begon de miserie terug opnieuw. Na wat weer prusten (contacten nog eens kuisen, af aan- en uitzetten,cam volledig resetten,... ) werkte het weer even zoals het hoorde maar het blijft zich voordoen.

Ik ben er echt niet goed van dat hij kuren begint te krijgen. IK weet echt niet wat het kan zijn misschien kan er iemand mij helpen voordat ik alles terug naar de winkel draag.

Re: auto focus eos400D

Tonyt

Beginnen bij het begin... Nakijken of de schakelaar op lens wel op "AF" staat en niet in de "M"-modus. Kijk ook even na of je 1 scherpstelpunt gebruikt en dan proberen op iets te focussen.

Ook even de batterij volledig opladen, dit zorgt ook soms voor slechte AF.

Met de kitlens erop zou het na al dit wel moeten werken.

Groetjes

Bart

Comment

Was het in een donkere omgeving dat ze weigerde scherp te stellen?
      Mvg Tim

Comment

Heb je al met een andere lens kunnen testen?
        Mijn foto's
        Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

ik heb al mijn 3 lenzen toen geprobeerd de kitlens, 50mm en mijn tamron 28-75

De lens stond toen op af zo'n leek ben ik ook weer niet

Ik dacht ook eerst dat het te donker was maar dan heb toen ook al bulbend geprobeerd scherp te stellen (met behulp van de flash) lukte toen ook niet. Heb ik me rustig weer binnen gezet en alles een goed bekeken ( contactjes al eens afgeveegd, ...) dan eens geprobeerd toen ik onder een tl lamp stond (genoeg licht) het werkte weer. toen ging hem weer in de donker. Maar toen ik weer thuis kwam begon hij weer ...

dus kheb het alles even laten liggen en wat laten bekomen . deze middag heb ik het nog eens geprobeerd hij deed nog even raar. maar dan deed hij weer zoals het hoorde. een heel pak van mijn hart.

Ik ga nu het zekere weer voor het onzekere nemen en de batterij volledig laten opladen en dan nog eens zien dat het voorkomt

aan iedereen toch al bedankt

Comment

na het opladen van mijn batterij ben ik een buiten gaan staan om het nog eens te proberen. in de zon (genoeg licht dus) wou hij weer niet scherpstellen...
            Maar als ik hem dan manueel scherpstel en dan weer op automatisch zet werkt hij zoals het hoort -_-" Ik heb het probleem dus opgelost maar ik ga toch mijn camera morgen binnensteken voor eens te laten nakijken ...

en nog eens bedankt voor alle reacties

mvg jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tonyt Bekijk bericht
              ik ga toch mijn camera morgen binnensteken voor eens te laten nakijken ...
              mvg jan
              Weet ons toch eens te zeggen hoe het verder afloopt. Ik zit nl. met hetzelfde probleem, maar ik heb zelf al kunnen vaststellen dat het tweede deel (onderliggende deel) van mijn spiegel niet meer open en dicht klapt. Vandaar moet ik nu steeds manueel focussen met mijn Canon 300D. De focussensoren zitten nl. onderaan de camera, en die tweede (kleinere) spiegel, dient om het beeld daarop te projecteren denk ik. Ik ontzie mij een beetje de kost om die op te laten sturen en te laten herstellen.
              Canon 30D
              http://www.flickr.com/photos/pascal_s/

Comment

Working...
              X