Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van plan een nieuwe digitale camera te kopen...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Van plan een nieuwe digitale camera te kopen...

...maar deze keer een met meer mogelijkheden.

Budget: tot 350 €. Op dit moment twijfel ik tussen een Nikon Coolpix P5100 of een P80. Ik heb al jaren een Samsung Digimax, maar deze laat inmiddels te wensen over.

Vooral gebruik voor vakantiefoto's en live-optredens (in een donkere omgeving).

Wat adviseren jullie voor deze prijs naast deze twee Nikon's? Of zou één van deze een goeie keus zijn?

Re: Van plan een nieuwe digitale camera te kopen...

Als je een Nikon fan bent , koop dan vooral een Nikon, maar over de lens van de P80 lees je weinig goeds ivm beeldvervorming wat nogal moeilijk te corrigeren is achteraf.
    De FZ18 (panasonic) wordt hier fel bejubeld maar zal zeker bij hogere iso in donkere omstandigheden veel ruis vertonen (wat dan weer wel min of meer te corrigeren valt zeker als je de RAW modus gebruikt. Alternatieven zijn nog de Sony H50 en de Canon 5IS waarbij de laatste een flitsschoen heeft zodat je later een krachtiger flits kan monteren. Ruis zal bij alle compacten wel een probleem zijn in lichtarme omstandigheden.
    Anders moet je naar een tweedehands reflex maar dan stap je een andere wereld in, je gaat een behoorlijk budget moeten voorzien voor (lichtsterke) lensen.
    'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

Re: Van plan een nieuwe digitale camera te kopen...

Zijn 2 volledig verschillende toestellen hangt er vanaf wat je zelf wilt
      Ofwel zeg je wil een compact camera en dan zou ik voor de p5100 gaan
      waar ik van overtuigd ben dat het een supertoestel is heb het zelf
      - punt is de beperkte zoom
      Ofwel ga je voor de andere waar je wel meer zoom hebt maar al niet meer zo maar in je broekzak steekt
      Andere oplossing iets groter dan de p5100 maar nog lang niet zo groot als een bridge canon g9 heeft het dubbele van zoom als de p5100 en vindt je nu ook 2de hands voor 350€

mvg johan

Comment

Working...