Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitale reflexcamera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Digitale reflexcamera

Hallo,

Ik ben nieuw hier.

Na een analoge periode met Minolta Dynax 7000i en S505i (heb er nog een zoom 35-80 van liggen) heb ik een aantal jaren een Nikon Coolpix 4500 gehad.

Nu wil ik terug een reflexcamera.

Hamvragen :

Welk merk kopen, Nikon of Canon ?

Budget tussen 800 en 1.000 euro.

In het Nikon geval de DX40, D60 of D80 ?

Ik wilde een veelzijdig objectief zodat ik niet moet rondlopen gelijk een muilezel. Ik dacht aan een 18-135 of 18-200 Nikkor Zoom.
    De Canon equivalenten ben ik niet zo thuis in.

Ik wil goed huis-, tuin-, en vakantiefotografie toestel.

Alle ervaren info is welkom.

Dankjewel,

Henri
    Last edited by Henri1; 2 juli 2008, 19:44.
    Nikon D80 - Nikkor 18-200 - Nikon SB900

Re: Digitale reflexcamera

D60 met 18-200VR
    Nikon of canon maakt geen bal uit: zijn beide goed.
    Net zoals Pentax, Olympus, Sony, ... m.a.w. er worden geen slechte meer gemaakt!!
    Het enige wat bepalend kan zijn is wat je er mee wil aanvangen en hoever je daarin wil gaan.
    Voor de huis tuin en vakantiekiekjes zonder veel gedoe... de D60 naar mijn gevoel. Of een D40X in de aanbieding!
    Een goede reiziger heeft geen vaste plannen en is niet van plan om aan te komen. (Lao Tzu)

Comment

De canon D400 heeft een setje en die is in promo op de meeste plaatsen twee lensjes bij ik zou daar voor gaan hoor ga is kijken bij vandenborre met orginele canon lensjes
      Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

Niemand ?????

Comment

Waarom geen sony, kan je verder bouwen op die 35-80 (dacht ik) en kan je betere lenzen aanschaffen. Eventueel kan je voor op vakantie nog altijd een superzoom van een third-party merk aanschaffen.

Comment

misschien een olympus e510?
            voor een (relatief) klein bedrag (550-650) heb je een camera met 2 lenzen. Als je diezelfde kwaliteit zoekt bij een canon of een nikon zit je direct in een hogere prijsklasse... en qua kwaliteit verschilt het volgens mij niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Basketfan Bekijk bericht
              Waarom geen sony, kan je verder bouwen op die 35-80 (dacht ik) en kan je betere lenzen aanschaffen. Eventueel kan je voor op vakantie nog altijd een superzoom van een third-party merk aanschaffen.
              Met sony heb ik vooral ervaring met een oude ES reeks CD speler. Dijk van een toestel.
              Ook mijn wekkerradio is van hetzelfde merk....

No offence, maar wat fotografie betreft zou ik graag met echte fototoestel-merken blijven, nl Canon, Nikon, Olympus, enz....)

Comment

Henri1, sony heeft minolta "overgenomen". Dus je kan je oude lens dacht ik verder gebruiken. Scheelt toch al voor de opstart in het digitale reflextijdperk.

Comment

De keuze is echt iets om moedeloos van te worden.

Nu lees ik hier ergens op het forum dat die Nikkor Zoom 18-200 VR niet goed zou zijn.....

En het was toch altijd Nikon die uitblonk door de goede kwaliteit van zijn objectieven ?

Dus misschien toch een kit met 2 objectieven of Canon serieus overwegen ?

Comment

Working...
                  X