Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk fototoestel?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welk fototoestel?

Hey allemaal.

Een vriend van mij wil een digitaal fototoestel kopen.
    Hij gebruikt het gewoon random voor allerlei dingen (vakantie ed) maar wil er over een aantal maandjes mee gaan vliegtuigspotten.

Hij heeft een lijstje gemaakt en twijfelt tussen deze toestellen:
    - Sony H10 (8,1MP en 10* optische zoom)
    - Sony H50 (9,1MP en 15* zoom)
    - Canon S5 IS (8MP en 12*zoom)
    - Panasonic FZ50 (10MP en 12*zoom)
    - Panasonic FZ8 (7,2MP en 12*zoom)

Wat is volgens jullie het beste toestel in deze lijst?

groetjes
    Kevin
    Groetjes

CANON EOS 450D + 18-55 IS + 55-250IS + Speedlite 420Ex + RC1

Re: Welk fototoestel?

Ik denk niet dat er "slechte" toestellen bij zitten, daarvoor is de concurrentie te groot. Je moet alleen niet die goedkope toestellen van dubieuze merken kopen, zoals "Traveller" van de Aldi.

Het belangrijkste bij je keuze is de vraag wat je ermee wilt gaan doen. Vergelijk de functies. Wil je er veel binnenfoto's mee maken, vergelijk dan ook de ruis. Ben je van plan nu en dan eens een grote poster te laten maken van een foto, kijk dan naar het aantal megapixels. Wil je een goeie zoom of niet? Enz.

Comment

Ik heb met mijn vorige fz50 nog naar een airshow geweest. En dat lukte behoorlijk. Dus is dat een uistekende keuze.

Ook de fz18 is een goed toestel.

Maar kijk ook eens naar de fuji s100fs, kost nog altijd tamelijk veel maar deze en de fz50 hebben dacht ik een iets grotere sensor als ik mij niet vergis.
      nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

niet tegen traveller hé
        heb mn ouders hun camera een paar jaartjes gebruikt (traveller) zelfs voor foto's voor school, en de kwaliteit ervan is niet slecht.
        Het is logisch dat je het niet kunt vergelijken met camera's die 2à3 keer zo duur zijn... maar wat is dat wel.

Comment

Working...
        X