Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Automatische instellingen 450d veranderen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Automatische instellingen 450d veranderen?

Is het mogelijk om iets aan de automatische instellingen te veranderen?
    Ik heb de indruk dat ie altijd overbelicht, kan je dat ergens veranderen?
    Ik vind het niet in de handleiding in elk geval.

Groeten,
    Paul
    Canon 70D en wat lenzen

Re: Automatische instellingen 450d veranderen?

Oorspronkelijk geplaatst door haasje Bekijk bericht
    Is het mogelijk om iets aan de automatische instellingen te veranderen?
    Ik heb de indruk dat ie altijd overbelicht, kan je dat ergens veranderen?
    Ik vind het niet in de handleiding in elk geval.

Groeten,
    Paul
    Ik denk het niet,maar in automatische stand neemt hij bijna altijd iso 400 en dan krijg je natuurlijk meer lichtere foto's in bepaalde situatie's...

groet Dirk
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
      Ik denk het niet,maar in automatische stand neemt hij bijna altijd iso 400 en dan krijg je natuurlijk meer lichtere foto's in bepaalde situatie's...

groet Dirk
      huh ??? ... curieuze lichtmeting heb jij !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
        huh ??? ... curieuze lichtmeting heb jij !
        Huh ???? ...legt gij het dan uit hé!!!
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

In de automatische stand zal je het niet kunnen veranderen. Als de foto's overbelicht zijn , zou je kunnen proberen om de foto's in de "P" modus te nemen. Vervolgens met je "AV" knopje de camera wat onderbelichten.
          Ook zou je in de "P" stand de foto's in RAW kunnen nemen , zodat je de foto's achteraf softwarematig nog kunt aanpassen.
          Dit staat overigens ook allemaal in de manual die je bij de camera gekregen hebt.
          Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
          Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

Comment

Als ik een toestel koopt, reset ik dat altijd eerst naar factory defaults.

En dan begin ik alles in te stellen. ( vervolgens manual lezen en zien wat elke functie doet )
            Je weet nooit wat ze allemaal gedaan hebben bij de quality control bij hun testen.

Hopelijk help mijn info een beetje.
            Canon Eos 40D, EFS 18-55 IS, EFS 55-250 IS, Lowepro Slingshot 200AW, EX580 II

Comment

Toevallig lees ik dit bericht over de ""auto" stand op de 450d, en ik moet zeggen dat dit bij mij ook steeds het geval is. Er komt zelden een deftige foto uit? Bij eender welke compositie is er overbelichting. Is dit eigenlijk wel normaal voor zo'n toestel? Want in feite, een goeie vlugge foto nemen in de autostand is bijna niet mogelijk. Bij mijn weten is er echter niets te veranderen qua instellingen in de autostand. Mijn vraag is; zijn er nog mensen die ditzelfde voorhebben, want ik dacht al mijn toestel terug te brengen naar de winkel, wegens 'niet in orde'

Comment

Working...