Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overtuigende vergelijkfotos crop vs fullframe ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Overtuigende vergelijkfotos crop vs fullframe ?

vergelijkende misschien niet, maar de beelden van sommigen zijn toch wel overtuigend

met een fullframe (canon 5D):
    http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=202884

http://forum.belgiumdigital.com/show...ght=concert+5d

Oorspronkelijk geplaatst door scannie Bekijk bericht
    Vergelijkfoto's genomen genomen op 1600 ISO met beide camera's kunnen duidelijkheid geven. Ik heb deze foto's nergens op internet kunnen vinden.

Peter.
    Last edited by frankyds; 3 juli 2008, 04:43.
    Fuji XPRO1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Ja ik weet het Karel, dit was niet meteen het beste onderwerp om op te focusen, maar men vroeg er om, en ik heb het hier geplaatst, mischien moet ik eens een meer geschikt onderwerp uitkiezen, maar doe wat je wil, er zal hier toch steeds iemand zijn waarvoor het anders moest, sommigen stelden zelfs voor om op de D300 een 50mm en op de D3 de 85mm te gebruiken

Maar jou opmerking is volkomen terecht.
      als je zoiets doet hoeft dat daarom nog niet proffesioneel te zijn, maar toch iets meer deskundig dan de manier waarop je het nu gedaan hebt, mensen die niet beter weten zouden zo de indruk krijgen dat je onkundig bent.

Daar waar je bvb in de studio 85mm gebruikt voor APS-C gebruik je 135mm voor FF, of voor 50mm op APS-c moet je 85mm gebruiken op FF.
      Zo werkt dat mijn vriend.

Blijven oefenen misschien slaag je er ooit in goede vergelijk foto's te maken,
      laat eens zien wat je kunt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
        mensen die niet beter weten zouden zo de indruk krijgen dat je onkundig bent.
        Ik denk als het over onkundigen gaat dat de meeste BD'ers iemand anders in gedachte hebben. Wie het schoentje past, ....

Dat is nu exact de vraag die jij al duizenden malen hebt gekregen. Toon ons eens uw expertise. We wachten trouwens nog altijd naar de referenties van publicaties en tentoonstellingen waar ge uw zogezegde kunnen etaleert.
        Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frankyds Bekijk bericht
          vergelijkende misschien niet, maar de beelden van sommigen zijn toch wel overtuigend

Natuurlijk dat FF beter presteert voor zulke toepassingen, maar in dit voorbeeld denk ik dat je ongeveer hetzelfde resultaat met APS-C kunt halen. Daar is in mijn ogen een overvloed aan licht (in concertfotografie normen) en ik veronderstel dat je die opname kunt maken op 800 ISO.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frankyds Bekijk bericht

Als deze foto's met zo weinig ruis uit de camera komen heb ik mijn besluit al bijna genomen. Dat is de overstap zeker waard.
            Maar de foto's zijn wellicht bewerkt met software om de ruis te verminderen.
            In dat geval ben ik benieuwd naar deze software

Peter.
            www.dpix.nl event photography

Comment

als je zoiets doet hoeft dat daarom nog niet proffesioneel te zijn, maar toch iets meer deskundig dan de manier waarop je het nu gedaan hebt, mensen die niet beter weten zouden zo de indruk krijgen dat je onkundig bent.

Daar waar je bvb in de studio 85mm gebruikt voor APS-C gebruik je 135mm voor FF, of voor 50mm op APS-c moet je 85mm gebruiken op FF.

Ik ben verre van proffesioneel Puerte, en heb alleen maar in de vlugte wat gepost, inplaats van hier steeds maar een grote op te zetten.

Zoals je weet staan de beste scheepslui aan wal Ik denk dat ik reeds veel meer heb geoefend in mijn leven dan jij ooit zal doen, en ik weet heel goed welk objectief ik moet gaan gebruiken, daarom heb ik jou raad niet nodig

Ik blijf erbij dat je vergelijkende tests moet maken met eenzelfde objectief, maar op een andere afstand FF tegenover crop.

Weet je wat, plaats jij eens een vergelijkende test, als deze meerzeggend is, zal ik mijn foto's verwijderen, geen probleem dus, maar ik twijfel er sterk aan dat we van jou wat te zien zullen krijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Weet je wat, plaats jij eens een vergelijkende test, als deze meerzeggend is, zal ik mijn foto's verwijderen, geen probleem dus, maar ik twijfel er sterk aan dat we van jou wat te zien zullen krijgen.
                Mooi gezegd
                Er zijn er hier inderdaad iets teveel die met veel blabla afkomen en hierbij de essentie over het hoofd zien.
                En puerte ... tja ... die praat & schrijft graag maar zou beter ook eens tonen hoe het moet. Ik moet nog steeds zijn eerste foto zien online komen
                .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
                ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

Comment

Altijd zijn er die denken dat ze vuur aan de lont moeten komen steken. En het zijn dan nog altijd dezelfde ook.
                  Ik veronderstel dat de TS ondertussen genoeg antwoorden gekregen heeft op zijn vraag.

Hans[Moderator]
                  Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Decapix Bekijk bericht
                    Mooi gezegd
                    Er zijn er hier inderdaad iets teveel die met veel blabla afkomen en hierbij de essentie over het hoofd zien.
                    En puerte ... tja ... die praat & schrijft graag maar zou beter ook eens tonen hoe het moet. Ik moet nog steeds zijn eerste foto zien online komen
                    OFF TOPIC :
                    Yep, ik denk dat het tijd wordt dat BD zijn spam-filter herconfigureert. Gelukkig zijn er op dit forum meer dan voldoende mensen die constructief proberen mee te helpen of mee te denken, zelfs al hebben ze niet altijd dezelfde mening. Het zijn maar enkelingen (meestal dezelfde) die altijd proberen van de boel te verzieken door hun denigrerend taalgebruik. Dat zijn meestal ook mensen die je niet kan beschuldigen van overdreven intelligentie of van kennis terzake.

ON TOPIC:
                    Voor het doel dat je voor ogen hebt, probeer dan eens in contact te komen met Concertfoto. Deze heeft trouwens op dit forum al een aantal foto's van concerten getoond die hij met zijn 5D heeft genomen. Ik vermoed dat je dan heel snel je beslissing zal nemen...
                    Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

• Re: Overtuigende vergelijkfotos crop vs fullframe ?

Als je er dan toch zoveel van zou weten, zou je moeten weten dat Nikon al jaren een cropfactor van 1.5 heeft ipv 1.6.
                      Met deze brandsafstanden schiet je er ook serieus naast.
                      Maarja er is reeds genoeg over geschreven. Laat zelf maar eens iets zien ipv....
                      Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Ik zou even wachten met een beslissing te nemen, op een paar maanden komt het ook niet aan.
                        De markt is op dit moment volop in beweging.
                        Door de komst van de D700 zal Canon ook niet lang op zich laten wachten.

Wanneer er een 6D op de markt komt zal de prijs van de 5D snel zakken.

mvg
                        Antoine

Comment

Kan die nog naar beneden

De beste koopkes zijn in ieder geval te doen door mensen die de tijd hebben om te wachten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door B&W Bekijk bericht
                            Kan die nog naar beneden

De beste koopkes zijn in ieder geval te doen door mensen die de tijd hebben om te wachten
                            Je kan blijven wachten en het zal altijd ook goedkoper worden maar als je zelf iets wil verkopen, zal dit ook goedkoper worden.

Ik heb vrij snel na het uitkomen van de D300 deze gekocht(aan een toen aantrekkelijke prijs) en direct mijn D200 verkocht.
                            3 maanden later kon ik de D300 aankopen voor €200 minder maar de gangbare prijs voor de tweede hands D200 was toen met €250 gezakt!!!
                            Ik heb dus €50 gewonnen en tevens 3 maanden eerder van de D300(of 3 maanden minder van de D200 ) kunnen genieten.
                            Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Diegene die blijven wachten, fotograferen nu nog analoog...
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                                Diegene die blijven wachten, fotograferen nu nog analoog...
                                maw, zijn nog steeds aan het genieten van een grote zoeker en willen niets anders meer
                                foto als spiegel of als venster?

Comment

Working...
                                X