Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D700 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nikon D700 ?

    Tja, niemand zegt dat je die camera bij introductie moet aanschaffen he, die prijs zal na een paar maanden wel minder zijn
    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

    Comment


    • Re: Nikon D700 ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
      Maar dat is net het probleem, tegenwoordig DENKT iedereen 12FPS, weather seal en 2000 fotos accu tijd nodig te hebben, en dat zie je ze met een D3 rondlopen in de dierentuin... dan heb ik zo iets van... ja, je begrijpt wel wat ik bedoel.
      Ik weet dat ik hier op zere tenen ga trappen, maar eerlijk gezegd, zijn er hier weinig amateurs die echt nut hebben aan een D3, nu de 700 er is. (want de keuze voor FF is een andere zaak, tot nog toe had je bij Nikon geen keuze)

      Ik vind de 700 echt een goeie zet van Nikon, want als je ziet hoeveel Canon 5D gebruikers er zijn, allemaal mensen die eigenlijk met een inferieure en verouderde body, toch een enorm hoge tevredenheidsgraad halen..
      Voor mij is de 700 een schot in de roos.
      Alleen was er een maand geleden nog geen D700 maar wel de 90jarige verjaardag van Nikon en heb toen de knoop doorgehakt.
      Waarom D3:
      Door 95% indoor sport, zijn de hogere ISO's van de D3 zeker welkom. Van 8fps(D300) naar 9fps(D3) is niet echt de moeite.
      Als toen de D700 er al was had ik die waarschijnlijk wel genomen daar die dezelfde hoge ISO's heeft als de D3 en de grip om aan 8fps te komen heb ik van mijn D300.

      @Mexicano,
      Ik werk met de D300 voorlopig ook met 8 AA's maar echt handig zijn die niet. Vooral door de hoge zelfontlading moet je ze regelmatig in het oog houden of je valt terug op de inwendige EL-EN3e batterij. Je hebt dan 2 keuzes. Vervangen door eneloops(lagere capaciteit dan de gewone NiMh's of de EL-EN4(a), wat een serieuze extra investering is.
      Met de aanschaf van de D3 is dit ineens opgelost(zijn lader en EN-EL4a zitten er bij) BL3 heb ik ook reeds, nu nog een EM-EL4(a) op de kop zien te tikken maar met de overgang naar FX moet ik mijn standaard lenzen ook nog herzien en kost ook een centje.
      Hubert

      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

      Comment


      • Re: Nikon D700 ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
        Maar dat is net het probleem, tegenwoordig DENKT iedereen 12FPS, weather seal en 2000 fotos accu tijd nodig te hebben, en dat zie je ze met een D3 rondlopen in de dierentuin... dan heb ik zo iets van... ja, je begrijpt wel wat ik bedoel.
        Ik weet dat ik hier op zere tenen ga trappen, maar eerlijk gezegd, zijn er hier weinig amateurs die echt nut hebben aan een D3, nu de 700 er is. (want de keuze voor FF is een andere zaak, tot nog toe had je bij Nikon geen keuze)
        My thoughts exactly!

        Maar iedereen doet met z'n geld wat ie wilt natuurlijk. En als je echt nood hebt aan 9 fps, een extra grip en een betere bouw, dan ben je uiteraard beter af met een D3.
        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

        Comment


        • Re: Nikon D700 ?

          Toch even nog ter info...
          Als je 8 AA NiMh's in de grip van de D300 steekt haal je ook 8fps.
          Dus je hebt niet die dure Nikon batterij nodig voor 8fps te halen.
          Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
          Hier op dit forum.

          Comment


          • Re: Nikon D700 ?

            Oorspronkelijk geplaatst door jan van ginkel Bekijk bericht
            Toch even nog ter info...
            Als je 8 AA NiMh's in de grip van de D300 steekt haal je ook 8fps.
            Dus je hebt niet die dure Nikon batterij nodig voor 8fps te halen.
            Zie mijn post enkele posts hierboven ivm NiMh's
            Hubert

            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

            Comment


            • Re: Nikon D700 ?

              Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
              Je kan toch ook kiezen voor herlaadbare AA's (véél goedkoper) en bovendien bruikbaar voor andere zaken
              Grip kost zo' n 250 €
              Nu hoeft een grip niet zo duur te zijn hoor want op evilbay kun je ze kopen voor ong. 62 euro.
              Ik zag er zelfs al 1 voor 55 euro.


              Is een leuk prijsje om zo eentje eens uit te proberen of je echte Nikon MB-D10 onder de 700 en deze nepper op je 300 als je al een 300 hebt en een 700 bij koopt.

              gr.
              Elmo

              Comment


              • Re: Nikon D700 ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                Maar dat is net het probleem, tegenwoordig DENKT iedereen 12FPS, weather seal en 2000 fotos accu tijd nodig te hebben, en dat zie je ze met een D3 rondlopen in de dierentuin... dan heb ik zo iets van... ja, je begrijpt wel wat ik bedoel.
                Ik weet dat ik hier op zere tenen ga trappen, maar eerlijk gezegd, zijn er hier weinig amateurs die echt nut hebben aan een D3, nu de 700 er is. (want de keuze voor FF is een andere zaak, tot nog toe had je bij Nikon geen keuze)

                Ik vind de 700 echt een goeie zet van Nikon, want als je ziet hoeveel Canon 5D gebruikers er zijn, allemaal mensen die eigenlijk met een inferieure en verouderde body, toch een enorm hoge tevredenheidsgraad halen..
                Voor mij is de 700 een schot in de roos.
                Absoluut Rudy, Ik ga daar zelfs nog een stap verder in want eerlijk gezegd denk ik zelfs niet dat de meeste onder ons meer nodig hebben dan wat de 5D heeft. Daarom ben ik zelfs ook overtuigd dat zowel nikon, canon en misschien wel Sony een FF gaan uitbrengen vgl met wat een 5D aan specs heeft met de gebruikelijke groter scherm etc update natuurlijk. En dit aan heel lage prijzen die zelfs relatief snel lager gaan zijn dat wat die 5D nu kost. Al die extra FPS, af punten, sealing enz eigenlijk ben ik er maar heel occasioneel iets mee(en dan nog) en daar zal ik echt niet alleen in zijn.

                En toch moet ik toegeven dat ik op dit moment toch geen 5D zou kopen zonder te weten wat op de opvolger zit. Het vlees is zwak he

                Comment


                • Re: Nikon D700 ?

                  Er bestaat een Nikon grip kit voor de D300 ( dus ook voor de 700 ) met alles in, grip,batterij,lader,afdekklepje voor +-380 euro bij art en craft.
                  Ging mss voor de D300, maar eenmaal in men handen doe ik het toch niet.
                  Eenmaal de "pro" body's gewoon is het zo moeilijk terug te keren. Een body met apparte grip is toch niet hetzelfde, en ja ik gebruik de grip constant .

                  Full frame interesseert me eigenlijk niet, dus mss dat ik voor een d2x ga ter vervanging van men D2h ... pure resolutie kwestie voor grote prints. Men D2h voldoet nog steeds aan al men noden.
                  Gravity Sucks ....

                  Comment


                  • Re: Nikon D700 ?

                    gevonden op een ander forum een link met Jpeg en nef zo uit een D700
                    Last edited by Elmo60; 3 juli 2008, 17:08. Reden: typo error

                    Comment


                    • Re: Nikon D700 ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                      want als je ziet hoeveel Canon 5D gebruikers er zijn, allemaal mensen die eigenlijk met een inferieure en verouderde body, toch een enorm hoge tevredenheidsgraad halen..
                      Voor mij is de 700 een schot in de roos.
                      ..euhhh , wat bedoelt U ?

                      Inferieur? Aan wat dan wel ?
                      Verouderd ? Het enige wat telt is dat beeld aan de muur, en dan denk ik niet dat de 5D beelden er echt verouderd uit zien.

                      Voor +/- 1350 euro kan je nog altijd NIETS beters kopen.

                      D700 lijkt een goede zet, ware het niet die floep-up flash.
                      Als je tussen collega's fotografen staat en dat ding floept plos ongecontroleerd naar boven...

                      Oei, wat heb ik nu weer gezegd.

                      DPaul.
                      DPaul - A.FIAP
                      D810, nikkors and other stuff

                      Comment


                      • Re: Nikon D700 ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
                        ..euhhh , wat bedoelt U ?

                        Inferieur? Aan wat dan wel ?
                        Verouderd ? Het enige wat telt is dat beeld aan de muur, en dan denk ik niet dat de 5D beelden er echt verouderd uit zien.

                        Voor +/- 1350 euro kan je nog altijd NIETS beters kopen.

                        D700 lijkt een goede zet, ware het niet die floep-up flash.
                        Als je tussen collega's fotografen staat en dat ding floept plos ongecontroleerd naar boven...

                        Oei, wat heb ik nu weer gezegd.

                        DPaul.
                        de flits van een D700 of van een D200 springt niet automatisch omhoog
                        die moet je manueel uitklappen
                        en voor +/- 1350 koop je kwalitatief de betere D300
                        ok dat is mss geen full frame maar dat toestel heeft veel betere eigenschappen dan de 5d van canon
                        beter ruisverhouding oa betere ergonomie....
                        die canon is ondertussen van een oudere generatie dat moet men nu eenmaal onder ogen zien
                        er zijn betere toestelen
                        dat is mijn gedacht ervan

                        Comment


                        • Re: Nikon D700 ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
                          ..euhhh , wat bedoelt U ?

                          Inferieur? Aan wat dan wel ?
                          Verouderd ? Het enige wat telt is dat beeld aan de muur, en dan denk ik niet dat de 5D beelden er echt verouderd uit zien.

                          Voor +/- 1350 euro kan je nog altijd NIETS beters kopen.

                          D700 lijkt een goede zet, ware het niet die floep-up flash.
                          Als je tussen collega's fotografen staat en dat ding floept plos ongecontroleerd naar boven...

                          Oei, wat heb ik nu weer gezegd.

                          DPaul.
                          Veroudert= 3 jaar oud, kostprijs 3000€
                          klein lcd
                          lage fps
                          oude accutechniek
                          geen sensorclean
                          geen live preview
                          high iso toch een stap beter bij D3 (en 700)

                          En die flits, als die vanzelf omhoog gaat, ligt dat aan jezelf. Persoonlijk zou ik net graag die wel die flash hebben, voor noodgevallen. Niet geschoten is zeker verloren!

                          Let op, ik ben reuze kontent van mijn 5d, en de beelden zijn super, maar we moeten toch onder ogen zien dat er ondertussen 3 jaar voorbij zijn!

                          Comment


                          • Re: Nikon D700 ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                            pen
                            en voor +/- 1350 koop je kwalitatief de betere D300
                            ok dat is mss geen full frame maar dat toestel heeft veel betere eigenschappen dan de 5d van canon
                            beter ruisverhouding oa betere ergonomie....
                            die canon is ondertussen van een oudere generatie dat moet men nu eenmaal onder ogen zien
                            er zijn betere toestelen
                            dat is mijn gedacht ervan
                            Hehe, dream on!! de D300 is echt niet in staat om de hoge iso's van de 5D te evenaren (niet in de verte)
                            Meer toeters en bellen, ja, en de beter bodykwaliteit van Nikon ja, maar het is en blijft een cropcamera. punt.

                            Comment


                            • Re: Nikon D700 ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                              Maar dat is net het probleem, tegenwoordig DENKT iedereen 12FPS, weather seal en 2000 fotos accu tijd nodig te hebben, en dat zie je ze met een D3 rondlopen in de dierentuin... dan heb ik zo iets van... ja, je begrijpt wel wat ik bedoel.
                              Mogen de gevorderde amateurs en de pro's de dierentuin niet meer in dan?

                              Dave
                              pixelpusher

                              Comment


                              • Re: Nikon D700 ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
                                D700 lijkt een goede zet, ware het niet die floep-up flash.
                                Als je tussen collega's fotografen staat en dat ding floept plos ongecontroleerd naar boven...

                                Oei, wat heb ik nu weer gezegd.

                                DPaul.
                                Dan ken je de Nikon toch niet zo goed.
                                De build in flash "floept" enkel wanneer ze zelf wil in de groene Auto stand.
                                Nu wil het "toeval" dat bij Nikon geen enkele semi en pro cam. een Auto-stand heeft!!! Enkel P,A,S en M.
                                (D100,D200,D300,D700, D1*, D2* en D3)
                                Hubert

                                Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                                Comment

                                Working...
                                X