Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D700 ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nikon D700 ?

Oorspronkelijk geplaatst door Plex Bekijk bericht
    Sta ook op het punt om een D700 aan te schaffen (men kan blijven wachten op de opvolger van 5D)

Enkel de geruchten dat D3 (en dus ook D700) veel minder scherp zou zijn op lage iso's dan Canon 5D baart me wel zorgen...
    Verschil of geen verschil kan je hier toch zelf zien ?

Zelf vind ik de kostprijs van D700 + een aantal kwaliteits lenzen zoals de 24-70 een groter probleem dan al of niet iets minder scherp.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
      Ik ben niet tevreden van een aantal mechanische tekortkomingen aan mijn materiaal, ik begin me daar steeds meer over te ergeren.
      Als je geen problemen hebt met het Canon systeem, zou ik toch nog een paar maandjes wachten. Canon kan nu moeilijk achterblijven en wat is nu een paar maandjes ...

Ik zal mijn 35/1.4 en de 135/2.0 moeten missen, want daarvoor heeft Nikon geen vergelijkbaar alternatief...
      Zie ik ook niet direct. Plus de Nikon lenzen zijn ook duurder.

Comment

Vrijdag voor het eerst een D700 in mijn handen gehad en even op demomodus getest . Een serieuse stap dat nikon maakt voor een betaalbare fullframe
        mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
        D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
          Als je geen problemen hebt met het Canon systeem, zou ik toch nog een paar maandjes wachten. Canon kan nu moeilijk achterblijven en wat is nu een paar maandjes ...

Ik denk dat je mijn woorden verkeerd begrepen hebt. Ik zie de D700 als een opportuniteit om Canon de rug te keren. Een nieuwe camera gaat daar geen verschil in brengen
          "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Ik denk dat je mijn woorden verkeerd begrepen hebt. Ik zie de D700 als een opportuniteit om Canon de rug te keren. Een nieuwe camera gaat daar geen verschil in brengen
            Dan moet je niet meer aarzelen he en het onmiddelijk doen. Als dat je gelukkiger maakt zou het zonde zijn van het niet te doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
              Verschil of geen verschil kan je hier toch zelf zien ?

Zelf vind ik de kostprijs van D700 + een aantal kwaliteits lenzen zoals de 24-70 een groter probleem dan al of niet iets minder scherp.

Jan.

Aan die raw beelden te zien idd niet echt veel verschil.
              Thom Hogan heeft dit trouwens ook al tegengesproken...

En D700 is idd duur en 24-70 ook je kan altijd blijven wachten... er is niet veel alternatief op de moment... een oude 5D hoef ik niet meer hoor.

Comment

Aan die raw beelden te zien idd niet echt veel verschil.
                Thom Hogan heeft dit trouwens ook al tegengesproken...

En D700 is idd duur en 24-70 ook je kan altijd blijven wachten... er is niet veel alternatief op de moment... een oude 5D hoef ik niet meer hoor.
                Ook hier een aantal fotos.

Nikon D700 review, find out how the D700 stacks up against the competition in our real-world review with in-depth image quality comparisons.

Als er na September nog geen alternatief is dan denk ik ook aan een D700.
                Maar dan starten met een 85 of een 100 mm.

Ik verwacht nog een Sony of een Canon.

Maar de review van de sony a200 toont nog altijd problemen met de beeldkwaliteit.

En van Canon hebben we de laatste maanden ook niet echt veel meer gezien.

Jan.

Comment

Iets wat nog niet veel aan bod is gekomen, is de beperkte range van de AF punten van de huidige generatie FF bodies.

De D3 en D700 hebben allicht punten genoeg, dat is zeker het probleem niet.
                  Maar deze range is eigenlijk gemaakt voor een crop.

Als je daarbuiten wilt focussen en je speelt met heel geringe DOF, dan moet je eigenlijk manueel gaan focussen. Dit gaat wel maar een AF zal dit altijd wel beter doen, neem ik aan. Het gaat soms zover dat je uw compo gaat aanpassen, zodat de focus in uw AF range valt. De techniek gaat dan uw compo aansturen en da's wel de omgekeerde wereld eigenlijk.

Na de 5D (die andere FF ; ) ) een paar maand te gebruiken, vind ik dit eigenlijk het vervelendste aspect.

Al die andere foefkes die je mist, vind ik niet zo erg.
                  Ik neem aan dat de opvolger van de 5D gewoon de punten van de 40D gaat overnemen en daar dus ook nog geen oplossing gaat zijn.

De D3 had ook nog geen dustsysteem omdat ze geen tijd hadden gehad om dit aan te passen naar FF. Hetzelfde verhaal heb je nu nog met de AF.
                  Da's een beetje het nadeel van de snelle ontwikkeling van die bodies.

Comment

Iets wat nog niet veel aan bod is gekomen, is de beperkte range van de AF punten van de huidige generatie FF bodies.

Als je daarbuiten wilt focussen en je speelt met heel geringe DOF, dan moet je eigenlijk manueel gaan focussen. Dit gaat wel maar een AF zal dit altijd wel beter doen, neem ik aan. Het gaat soms zover dat je uw compo gaat aanpassen, zodat de focus in uw AF range valt. De techniek gaat dan uw compo aansturen en da's wel de omgekeerde wereld eigenlijk.

Na de 5D (die andere FF ; ) ) een paar maand te gebruiken, vind ik dit eigenlijk het vervelendste aspect.
                    Dat was net hetzelfde in het filmtijdperk. Ik heb ooit de technische uitleg gekregen, maar alweer lang vergeten
                    Je hoeft niet manueel te focussen trouwens, je kan ook AF-lock toepassen

Al die andere foefkes die je mist, vind ik niet zo erg.
                    Ik neem aan dat de opvolger van de 5D gewoon de punten van de 40D gaat overnemen en daar dus ook nog geen oplossing gaat zijn.

De D3 had ook nog geen dustsysteem omdat ze geen tijd hadden gehad om dit aan te passen naar FF. Hetzelfde verhaal heb je nu nog met de AF.
                    Da's een beetje het nadeel van de snelle ontwikkeling van die bodies.
                    Neen, Nikon is blijkbaar nog niet in staat een 'dust'-systeem in de D3 te plaatsen, want dan zouden er compromissen moeten gesloten worden ivm de zoeker (100% zoeker).
                    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Als je daarbuiten wilt focussen en je speelt met heel geringe DOF, dan moet je eigenlijk manueel gaan focussen.
                      Ik heb geen ervaring met de D3, maar dit zou in praktijk met deze toestellen zeer goed moeten meevallen

Anyway voor het eind van dit jaar komt er hier toch ook een D700. Ik werk niet voor niets al zo lang met een FF Sigma 12-24mm en Nikon 17-35mm f/2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                        Anyway voor het eind van dit jaar komt er hier toch ook een D700.
                        Terug onderhandelen met het vrouwke?
                        Veel plezier ermee. 't is alleszinds een supermachientje.

Comment

Terug onderhandelen met het vrouwke?
                          Veel plezier ermee. 't is alleszinds een supermachientje.
                          Nee, dat is niet nodig Gewoon een beetje kalm aan doen, want ik heb mijn jaarbudget nu al zwaar overschreden

Een zeer goed toestel is het ongetwijfeld

Comment

Nog een vraagje ivm FF vs crop.

Heb al meermaals gelezen dat macro beter is met een grotere pixeldensiteit.

Is het correct te stellen dat een D300 met 100mm macro quasi hetzelfde beeld(detail) geeft als een D3/D700 met 150mm macrolens? (DOF niet meegerekend)?.

Comment

Nog een vraagje ivm FF vs crop.

Heb al meermaals gelezen dat macro beter is met een grotere pixeldensiteit.

Is het correct te stellen dat een D300 met 100mm macro quasi hetzelfde beeld(detail) geeft als een D3/D700 met 150mm macrolens? (DOF niet meegerekend)?.
                              Hangt er van af hoe je het bekijkt , op max vergroting is 23mm in de lengte reeds beeldvullend bij een D300, op een D3 is dat 36mm, als het dus om een grotere vergrotingsmaatstaf gaat ben je beter met een cropcamera zoals D300, gaat het echter om betere kwaliteit dan is de D3/D700 beter.

Een langer brandpunt geeft alleen een langere werkafstand tegenover je object, maar om hetzelfde object (iets van bv. 10 cm) te fotograferen zal je met een D300 verder achteruit moeten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                                Hangt er van af hoe je het bekijkt , op max vergroting is 23mm in de lengte reeds beeldvullend bij een D300, op een D3 is dat 36mm, als het dus om een grotere vergrotingsmaatstaf gaat ben je beter met een cropcamera zoals D300, gaat het echter om betere kwaliteit dan is de D3/D700 beter.

Een langer brandpunt geeft alleen een langere werkafstand tegenover je object, maar om hetzelfde object (iets van bv. 10 cm) te fotograferen zal je met een D300 verder achteruit moeten.
                                dus als ik een vlieg beelvullend wil fotograferen gaat het beter met een D300 dan met een D3?

Comment

Working...
                                X