Ik heb mij dit weekend geamuseerd om een Excelwerkmap op te stellen waar je je instellingen voor de Nikon D300 in kwijt te kunnen ter naslag, voor eigen back-up of om te delen met collega BD'ers
Hier kan je'm downloaden, het is in Excel 2007 gemaakt.
Hier kan je'm downloaden voor Excel 97-2003. (Nog niet gecontroleerd op fouten ! gewoon omgezet vanuit 2007)
Onderaan zie je verschillende tabbladen voor de soorten fotografie
- Actie & sportfotografie
- Concertfotografie
- Default instellingen Nikon
- Flits- & Strobist fotografie
- HDR-fotografie
- Landschapsfotografie
- Macro-fotografie
- Nachtfotografie
- "Point & Shoot"-fotografie
- Portret- & reportagefotografie
- Studiofotografie
- ontbreekt er nog iets ?
Misschien wat overdreven maar we proberen compleet te zijn
Nu komt de vraag
Als je het een nuttig document vind wil je dan je instellingen delen op BD ?
Je mag me je instellingen altijd doormailen naar BD-D300 apestaart geuzens dot be
Misschien kan ik ze voor iedereen beschikbaar stellen als afdrukbare PDF ... alle (beginnende) D300 eigenaars zullen je dankbaar zijn
Als je verbeteringen of eventuele fouten hebt aangaande het document mag je me altijd PM'en. Ik probeer het zosnel mogelijk te verwerken.
Op dit moment zijn alle pagina's ingevuld met de defaults van Nikon.
Ik wil op de default pagina nog gaan aangeven welke instellingen WEL bewaard worden als je een (groene) reset uitvoert. Hiervoor moet ik nog wat napluizen om compleet te zijn.
Ook wil ik een tabblaadje toevoegen welke instellingen de grootte van je buffer beïnvloeden of welke je snelheid van wegschrijven beperken.
Enjoy
Hier alvast mijn defaults als een PDF'je
Hier kan je'm downloaden, het is in Excel 2007 gemaakt.
Hier kan je'm downloaden voor Excel 97-2003. (Nog niet gecontroleerd op fouten ! gewoon omgezet vanuit 2007)
Onderaan zie je verschillende tabbladen voor de soorten fotografie
- Actie & sportfotografie
- Concertfotografie
- Default instellingen Nikon
- Flits- & Strobist fotografie
- HDR-fotografie
- Landschapsfotografie
- Macro-fotografie
- Nachtfotografie
- "Point & Shoot"-fotografie
- Portret- & reportagefotografie
- Studiofotografie
- ontbreekt er nog iets ?
Misschien wat overdreven maar we proberen compleet te zijn
Nu komt de vraag
Als je het een nuttig document vind wil je dan je instellingen delen op BD ?
Je mag me je instellingen altijd doormailen naar BD-D300 apestaart geuzens dot be
Misschien kan ik ze voor iedereen beschikbaar stellen als afdrukbare PDF ... alle (beginnende) D300 eigenaars zullen je dankbaar zijn
Als je verbeteringen of eventuele fouten hebt aangaande het document mag je me altijd PM'en. Ik probeer het zosnel mogelijk te verwerken.
Op dit moment zijn alle pagina's ingevuld met de defaults van Nikon.
Ik wil op de default pagina nog gaan aangeven welke instellingen WEL bewaard worden als je een (groene) reset uitvoert. Hiervoor moet ik nog wat napluizen om compleet te zijn.
Ook wil ik een tabblaadje toevoegen welke instellingen de grootte van je buffer beïnvloeden of welke je snelheid van wegschrijven beperken.
Enjoy
Hier alvast mijn defaults als een PDF'je
Comment