Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D300 instellen ? - Hulpmiddel in Excel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D300 instellen ? - Hulpmiddel in Excel

Ik heb mij dit weekend geamuseerd om een Excelwerkmap op te stellen waar je je instellingen voor de Nikon D300 in kwijt te kunnen ter naslag, voor eigen back-up of om te delen met collega BD'ers

Hier kan je'm downloaden, het is in Excel 2007 gemaakt.
    Hier kan je'm downloaden voor Excel 97-2003. (Nog niet gecontroleerd op fouten ! gewoon omgezet vanuit 2007)

Onderaan zie je verschillende tabbladen voor de soorten fotografie
    - Actie & sportfotografie
    - Concertfotografie
    - Default instellingen Nikon
    - Flits- & Strobist fotografie
    - HDR-fotografie
    - Landschapsfotografie
    - Macro-fotografie
    - Nachtfotografie
    - "Point & Shoot"-fotografie
    - Portret- & reportagefotografie
    - Studiofotografie
    - ontbreekt er nog iets ?

Misschien wat overdreven maar we proberen compleet te zijn

Nu komt de vraag
    Als je het een nuttig document vind wil je dan je instellingen delen op BD ?
    Je mag me je instellingen altijd doormailen naar BD-D300 apestaart geuzens dot be
    Misschien kan ik ze voor iedereen beschikbaar stellen als afdrukbare PDF ... alle (beginnende) D300 eigenaars zullen je dankbaar zijn

Als je verbeteringen of eventuele fouten hebt aangaande het document mag je me altijd PM'en. Ik probeer het zosnel mogelijk te verwerken.
    Op dit moment zijn alle pagina's ingevuld met de defaults van Nikon.

Ik wil op de default pagina nog gaan aangeven welke instellingen WEL bewaard worden als je een (groene) reset uitvoert. Hiervoor moet ik nog wat napluizen om compleet te zijn.
    Ook wil ik een tabblaadje toevoegen welke instellingen de grootte van je buffer beïnvloeden of welke je snelheid van wegschrijven beperken.

Enjoy

Hier alvast mijn defaults als een PDF'je
    Last edited by GeFke; 16 juni 2008, 13:07. Reden: Excel 97-2003 versie toegevoegd
    Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards

Re: Nikon D300 - Hulpmiddel in Excel

Na hier volgt: The webpage cannot be found
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Excuseer linkje aangepast (typfoutje)

Comment

ben ook wel benieuwd alhoewel ik een oudje heb van jaren terug....D200 maar leuk om te zien hoe je instellingen zijn, regel alleen wel even de juiste link

Comment

Hi

Zou je het kunnen saven als exel 2000, er zijn nog mensen die office 2007 niet hebben zoals ondergetekende. Alvast bedankt

Groeten
          Mvg,
          SW
          BD1071BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Soeki Wan Bekijk bericht
            Hi

Zou je het kunnen saven als exel 2000, er zijn nog mensen die office 2007 niet hebben zoals ondergetekende. Alvast bedankt

Groeten
            Microsoft support is here to help you with Microsoft products. Find how-to articles, videos, and training for Microsoft Copilot, Microsoft 365, Windows, Surface, and more.
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Ik heb een omzetting naar Excel 97-2003 online gezet maar deze is nog niet getest op fouten.
              Hoop dat alles werkt op de oudere versies van Excel, ik hoor het wel
              Last edited by GeFke; 16 juni 2008, 09:12.

Comment

Destn & GeFke

Bedankt
                Mvg,
                SW
                BD1071BE

Comment

Re: Nikon D300 instellen ? - Hulpmiddel in Excel

Het bestandje is al ruim 160 keer gedownload en mijn standaard instellingen reeds 50 keer ... er zijn toch redelijk wat D300-gebruikers hier op het forum

Comment

Ik ben de tabbladen kwijt(op 2 computers), zijn die weggehaald?

Het viel mij vanmorgen op dat bij concerrtfotografie de instellingen ongeveer 180graden anders waren dan dat ik heb.

Ook staat bij alle keuzes(voor zover ik nog weet) de info op het display uit
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Op zich zal het handig zijn. Maar ik wil me eigenlijk niet druk maken over allerlei instellingen. Daarom schiet ik ook vaak met oude analoge bakskes Sluitertijd en diafragma instellen. Meer is niet nodig Wacht dan ook op de digitale uitvoering van een ME of FM2
                      Ik ben op zoek naar een MB-20.

Comment

Tabbladen zijn niet weg hoor
                        Kijk eens als je je scherm maximaliseerd, dan zouden deze toch onderaan moeten staan.

Wat je bedoelt met 180° anders ontgaat mij even ... heb je meer uitleg ?
                        Kan je ook toelichten wat je bedoelt met "bij alle keuzes" info display uit ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kiekvogel Bekijk bericht
                          Maar ik wil me eigenlijk niet druk maken over allerlei instellingen.
                          Ik ook niet hoor, ik heb zelfs nog niets in mijn geheugenbanken zitten
                          Maar er zijn zoveel instelmogelijkheden ... ik heb ze bewust nog niet in het toestel gestoken om goed te weten waar ze zitten en er veel mee te moeten experimenteren.
                          Maar juist daarom vond ik dit nuttig dat je voor een bepaald soort fotografie je favoriete instellingen kan bewaren en gemakkelijk kan opzoeken. ( in je toestel kan je er eigenlijk maar 3 kwijt B,C,D want A is om in te rotzooien )
                          Als ervaren fotograaf kan ik mij inbeelden dat je hier niet veel aan hebt maar voor de beginnende D300 gebruiker zoals ikzelf is het gemakkelijk als die instellingen gedeeld worden toch één van de bestaansredenen van dit forum hé, kennis delen

Dus ik hoop dat er reacties gaan komen om alle tabblaadjes met een bepaalde instelling te publiceren hier

Ik heb mijn defaults er al staan en dan is het zoals je zegt diafragma/sluitertijd/iso gebruiken

Ik heb voor mezelf er ook al voor landschappen, sport, portretten en "point & shoot" (= ongeveer mijn defaults maar dan JPEG Fine)

Comment

Als je gebruik wil maken van meer dan 4 instellingen, kan je voor een habbekrats CF kaartjes kopen van bv 64mb(maakt niet uit want je hebt maar enkele 10tallen k's nodig) en label ze met de 4 instellingen die er op staan(Liefst 4 gelijaardige instellingen). Wil je dan een andere set opladen, CF kaartje insteken, in menu laden van instellingen kiezen en ze zitten er in.

Hubert
                            Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Hoge lichten, scherpstelpunt, RGB-histogram en info: uit
                              Dat is alle info uit.

Bij concertfotografie stond iets van iso 200, iso auto uit en P(maar ik nog geen tabbladen)......

Comment

Working...
                              X