Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Update Nikon D80 firmware

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Update Nikon D80 firmware

Beste BD'ers,

Ik ben net de fiere eigenaar geworden van een Nikon D80 met Nikon 18-200mm (K-E 999,00!) en heb opgevangen dat er een firmware update bestaat. Ik vroeg me af of Nikon in de nieuwere body's de update al toepast of deze zelf dient gedaan te worden. Nu ken ik er (nog) niks van en vroeg me af hoe dit in z'n werk gaat. Zijn er gevaren om de body om zeep te helpen of gebeurt dit allemaal veilig.

Alvast bedankt voor de tips
    Nikon D80 + 18-200 VR

Re: Update Nikon D80 firmware

zie Nikon EU support link
    mvg
    Bert

Comment

Volg de handleiding, en dan kan er niet veel mis gaan.
      De accu moet wel volledig geladen zijn, want als de stroom uitvalt terwijl de firmware geinstalleerd wordt, dan heb je wel problemen.

Kijk ook of er in de nieuwe firmware zaken zitten die je echt kan gebruiken, als er bijvoorbeeld wat foutjes in de chinese taal verbeterd zijn, dan heb je er niets aan.

Ik heb zelf nog nooit andere firmware op mijn camera's gezet, als er niets mis is, dan moet ik het ook niet proberen te repareren, met andere woorden, als alles perfect werkt, blijf er dan maar af.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Ik heb zelf nog nooit andere firmware op mijn camera's gezet, als er niets mis is, dan moet ik het ook niet proberen te repareren, met andere woorden, als alles perfect werkt, blijf er dan maar af.
        Daar ben ik het als software developer niet echt mee eens... Het is niet om dat jij de bug als gebruiker niet ziet, dat je er ook geen last van heb (je moest eens weten wat er in Windows allemaal gefixt wordt zonder dat we er iets van weten!). Vooral performantie problemen en bugs die in zeldzame combinaties voorkomen zullen dan blijven zitten in je toestel. Tot jij dan zo'n combinatie instelt...
        mvg
        Bert

Comment

Firmware flashen, daar is niets aan, zelfs een kind kan dit.
          Gewoon de handleiding volgen!
          "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door phoane Bekijk bericht
            Beste BD'ers,

Ik ben net de fiere eigenaar geworden van een Nikon D80 met Nikon 18-200mm (K-E 999,00!) en heb opgevangen dat er een firmware update bestaat. Ik vroeg me af of Nikon in de nieuwere body's de update al toepast of deze zelf dient gedaan te worden. Nu ken ik er (nog) niks van en vroeg me af hoe dit in z'n werk gaat. Zijn er gevaren om de body om zeep te helpen of gebeurt dit allemaal veilig.

Alvast bedankt voor de tips
            Controleer eerst even via het Camera Menu de huidige firmware versie.

Zie de: Nikon Handleiding

- Bladzijde 101 : Basisinstellingen: het setup-menu
            - Bladzijde 108 : Firmware versie
            - Met deze functie controleert u de firmwareversie van de camera.

Hoogstwaarschijnlijk is bij een nieuwe camera de firmware versie al up-to-date

Zoniet, laat het doen door de winkel/shop waar je de camera gekocht hebt, met een gloednieuwe camera hoort dit bij de service lijkt mij!

Alleen als je er comfortabel bij voelt, alhoewel het niet heel riskant of moeilijk is, maar ...

Ga naar de Nikon site: download de firmware update met de instructies.
            Lees een paar maal de instructies en maak er een afdruk van!

Gebruik een zeker weten, vol geladen accu, overigens Nikon adviseert alleen de externe camera voeding aansluiting te gebruiken.
            Waarom? als de update wordt onderbroken, bv. door stroomuitval en dit gebeurt tijdens het wegschrijven naar de eprom(chip), dan is de camera dood, boot(start) niet meer!
            Er rest dan slechts het opsturen van de camera naar een service centre, waar op het PCB(Printed Circuit Board) de eprom wordt gewist en opnieuw geprogrammeerd of simpel wordt vervangen.
            Dit valt volgens mij niet onder de garantie? dus kost flink wat euro's

Gr. Joop
            Last edited by JoopvtG; 19 juni 2008, 01:36. Reden: sgreifvout

Comment

Ok bedankt jongens voor de reactie. Heb het reeds gevonden en de nieuwste firmware was idd al geinstalleerd.

Dank!
              Nikon D80 + 18-200 VR

Comment

Working...
              X