Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Review Alpha 350 is up...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Review Alpha 350 is up...

Hier zo...

Hoeveel respect ik ook heb voor Sony, het moet me effe van het hart: ze blijven bijzonder matig scoren op het vlak van ergonomie...

Bijzonder grappig om te zien hoe Sony het verknald om een nutteloze (en blijkbaar slechts zelden bruikbare) functie toe te kennen aan één knopje... Het ergste van al is dat ze een fantastische basis hadden om mee te werken (KM D7D), maar daar blijft nog bitter weinig van over.

Serieus nu: had niet verwacht dat de A350 slechts een 'recommended' zou krijgen..., er zat nochtans veel potentieel in.
    http://www.digifotofreak.nl

Re: Review Alpha 350 is up...

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
    Hier zo...

Hoeveel respect ik ook heb voor Sony, het moet me effe van het hart: ze blijven bijzonder matig scoren op het vlak van ergonomie...

Bijzonder grappig om te zien hoe Sony het verknald om een nutteloze (en blijkbaar slechts zelden bruikbare) functie toe te kennen aan één knopje... Het ergste van al is dat ze een fantastische basis hadden om mee te werken (KM D7D), maar daar blijft nog bitter weinig van over.

Serieus nu: had niet verwacht dat de A350 slechts een 'recommended' zou krijgen..., er zat nochtans veel potentieel in.

Ik ken een merk die het "direct print" knopje erg handig vind, tot zelfs op de pro toestellen

Greetz rich
    D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
      Ik ken een merk die het "direct print" knopje erg handig vind, tot zelfs op de pro toestellen Greetz rich
      Dat merk zou ik ook niet in de top vijf van meest ergonomische merken plaatsen...

Comment

Dat merk zou ik ook niet in de top vijf van meest ergonomische merken plaatsen...
        100% mee eens!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
          100% mee eens!!
          ... zei de man die met een camera van dat merk rondloopt...

Comment

... zei de man die met een camera van dat merk rondloopt...
            Het is niet omdat je iets hebt, dat je er de zwakke punten niet van moet kunnen erkennen hé. Dat is iets wat je hier van veel andere niet kunt zeggen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
              Het is niet omdat je iets hebt, dat je er de zwakke punten niet van moet kunnen erkennen hé. Dat is iets wat je hier van veel andere niet kunt zeggen!
              Voor de rest geen commentaar.
              Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

heb lang getwijfels over een Sony A300 (omdat ik 10 MP genoeg vind). Ben blij dat deze review nu uit is. Ik vind het toch een beetje tegenvallen. Ook omdat ik steeds lees dat de 18-70 lens wat tegenvalt, ga ik steeds meer richting Nikon D60 met 18-55 VR en 55-200 VR. Ligt in dezelfde prijsklasse als de Sony A300 met 2 kitlenzen.

Zeker heeft de Sony ook weer voordelen t.o.v. de Nikon, maar de goede zoeker, de goede lenzen en de snelheid / kwaliteit lijken toch in het voordeel van de Nikon door te slaan.

Ik kan een kit kopen voor ruim 700 euro, en ben dan volgens mij (als beginner) toch wel even zoet...

Ook al is dpreview misschien niet de maatstaf, toch zegt me hun manier van recenseren me wel iets.
                Nikon D80 ~ Nikkor 18-70

Comment

Over waar een "recommended" als testresultaat vandaan komt en hoe relatief zoiets is...

photoclubalpha: a350 - a creative review
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                    Over waar een "recommended" als testresultaat vandaan komt en hoe relatief zoiets is...

photoclubalpha: a350 - a creative review
                    Die mens schijnt heel veel poeha te willen maken rond het feit dat de A350 14,2 MPix heeft (merk het cijfer na de komma op ), maar feit blijft dat men me veel kan wijs maken, maar ik moet nog steeds de eerste mens tegenkomen die écht nood heeft aan meer dan 10 MPix (ze zullen wel bestaan, maar die mensen die daar echt nood aan hebben zijn niet de doelgroep van deze A350.)
                    Daarnaast schijnt die mens wel heel vlotjes voorbij serieus wat ergonomische foutjes van deze A350 te kunnen gaan...

Enfin, ik ben nog altijd aan het uitzoeken welke precies de doelgroep is van de A350: als het echt een instapmodel zou wezen, dan is er al helemaal geen nood aan 14 MPix (behalve het geruststellende gevoel van 'de mijne is groter dan die van jou') en voor een meer geavanceerd publiek heeft deze A350 te veel pijnlijke fouten (trage AF, niet bepaald schitterende hoge ISO, ergonomische miskleuns, om er maar enkele te noemen.)
                    Na het lezen van de review op dpr en andere sites, kan ik enkel zeggen dat het een verkeerd gelukte taart is met te veel crème freche (14 MPix) en te weinig fruit (al de rest.)

Enfin, zo bekijk ik het toch. Heb de camera maar heel kort vastgehad, moet ik eerlijk toegeven...

Comment

Die mens schijnt heel veel poeha te willen maken rond het feit dat de A350 14,2 MPix heeft (merk het cijfer na de komma op ), maar feit blijft dat men me veel kan wijs maken, maar ik moet nog steeds de eerste mens tegenkomen die écht nood heeft aan meer dan 10 MPix (ze zullen wel bestaan, maar die mensen die daar echt nood aan hebben zijn niet de doelgroep van deze A350.)
                      Daarnaast schijnt die mens wel heel vlotjes voorbij serieus wat ergonomische foutjes van deze A350 te kunnen gaan...

Enfin, ik ben nog altijd aan het uitzoeken welke precies de doelgroep is van de A350: als het echt een instapmodel zou wezen, dan is er al helemaal geen nood aan 14 MPix (behalve het geruststellende gevoel van 'de mijne is groter dan die van jou') en voor een meer geavanceerd publiek heeft deze A350 te veel pijnlijke fouten (trage AF, niet bepaald schitterende hoge ISO, ergonomische miskleuns, om er maar enkele te noemen.)
                      Na het lezen van de review op dpr en andere sites, kan ik enkel zeggen dat het een verkeerd gelukte taart is met te veel crème freche (14 MPix) en te weinig fruit (al de rest.)

Enfin, zo bekijk ik het toch. Heb de camera maar heel kort vastgehad, moet ik eerlijk toegeven...
                      Absoluut, Dat artikel is een heel zwakke verdediging voor iets dat de man duidelijk frustreert en dus zoals ze zo mooi in het Engels zeggen: he is grasping at straws.

Comment

Val nu om! De Kev die mij gelijk heeft...

Eén van de twee: of ik heb teveel cafeïne (ed all) gebruikt, of gij hebt er te veel gebruikt, Kev...

Comment

Val nu om! De Kev die mij gelijk heeft...

Eén van de twee: of ik heb teveel cafeïne (ed all) gebruikt, of gij hebt er te veel gebruikt, Kev...
                          sorry het was van al dat cocaine snuiven. Maar buiten competitie he

We zijn echter al vaak akkoord geweest hoor Marc. Maar ge zit dan ook altijd zo zwaar in den alcohol dat ge er achteraf niets meer van weet

Comment

Volg de reviews van de a350, niet maar in de mei nummers van vele fototijdschriften en ook nog in een paar juni nummers verschenen er verschillende vergelijkende testen tussen de canon 450d, pentax k20d, en de A350 camera's, je kon er gewoon niet naast kijken. De conclusies lagen niet altijd in dezelfde lijn, maar waren meestal zeer positief toz van de A350, en staan meestal haaks op deze van DPREVIEW.
                            Heb het DPREVIEW betoog niet gelezen maar ik denk dat het niet moeilijk zal zijn om daar een aantal halve waarheden uit te halen.
                            Op verschillende fora (niet enkel de sony's) is er de jongste tijd nogal wat reactie op de DPREVIEW werkwijze, en vinden dat hun favorietisme toz van bepaalde merken toch de spuiggaten aan het uit lopen is.
                            Het is niet omdat Sony DPREVIEW met weinig respect behandelt dat ze moeten starten met gekleurde reviews te schrijven.
                            Al ze niet akkoord gaan met Sony's policy mogen ze dat uitbrengen en motiveren, en mogen ze voor mijn part Sony's reviews boycoten, maar al ze er eentje schrijfen zou het deftig moeten zijn.

De A350 is zeker niet de snelste camera, en sony heeft de voorkeur gegeven aan de beeldkwaliteit ipv van hoge ISO performance wat ook het meest logische is volgens mij.

Dat je 14mp nodig hebt of niet is iets wat de koper zelf moet beslissen.
                            Marketing zal wel een belangrijke rol spelen bij het lanceren van een 14mp toestel maar Sony geeft de gebruiker tenminste de keus, te kiezen tussen de 10mp (a300) en 14mp (a350), tussen live view (a300, a350) en geen live view (a200).
                            De koper kan gewoon zelf invullen wat hij wenst en niet wenst.

De ergonomie van de A700 wordt door iedereen bejubelt zou me verwonderen moest dit voor de a350 zoveel slechter zijn.

De doelgroep van de A350 is volgens mij de vrije-tijdsgebruiker die fotografie toch een beetje ernstig neemt, en weet wat hij wil en zekers niet met oerconservatieve vooroordelen rondloopt, en daarbij toch wel wat belang hecht aan beeldkwaliteit en goede live view performance.
                            Last edited by puerte; 16 juni 2008, 09:38.

Comment

Puerte, verre van mij om de reviews op dpreview te gaan verdedigen, want soms sstel ik me zelf vragen bij hun werkmethode's, maar je moet beslist die review eens lezen...

Mijn schrik is altijd geweest dat men een DSLR zou uitbrengen zonder optische zoeker, en in weze heeft Sony dat nu gedaan met de A300/A350, al is dat volledig onopvallend gebeurd. En dpreview is zowat de enige die dat (weliswaar niet met zoveel woorden) heeft gezegd. Ik weet niet of je de A350 al eens vast gehad hebt, maar ik dus wel, en dit kan ik je zeggen: de optische zoeker grenst aan wat 'onbruikbaar' kan worden gecatalogeerd: zo donker, zo klein is ie, en daarbovenop door de swivel LCD is het heel moeilijk om je oog deftig voor de zoeker te plaatsen. Ik ben zelf de eerste om live view op DSLR toe te juichen, maar als dat ten koste gaat van de zoeker, dan kan er (in mijn ogen, en blijkbaar in de ogen van velen) slechts één verdict zijn: weg met die handel, en snel... Waarmee het verdict van de A300 ook meteen is gevallen.

Merk op dat ik nu nog geen woord heb verteld over de vermeende beeldkwaliteit van de A350. Ik heb er nog geen foto's mee gemaakt (en ben dat trouwens zeker ook niet van plan.) Natuurlijk zul je er meer dan goede foto's mee kunnen maken, maar dat kan je ook met je Canon, Nikon, Pentax of Olympus. Mensen die daarop nog hun beslissing baseren, zijn gewoon niet goed bezig...

Comment

Working...