Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Analoge canon spiegelreflex

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Analoge canon spiegelreflex

    Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
    Ik heb dit weekend een AE1 Program gekocht, tweedehands, voor 65 euro, een 50 1.4 FD voor 70 euro en een 135 F/3.5 voor 20 euro. Waar? Hier.

    Dave
    Zo'n AE1 heb ik nog bij mijn vrouw bijgekregen toen ik ooit getrouwd ben
    www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

    Comment


    • #32
      Re: Analoge canon spiegelreflex

      Oorspronkelijk geplaatst door Paul C Bekijk bericht
      Zo'n AE1 heb ik nog bij mijn vrouw bijgekregen toen ik ooit getrouwd ben
      Allee, dan was het toch de moeite!

      graptje hee...
      pixelpusher

      Comment


      • #33
        Re: Analoge canon spiegelreflex

        Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
        Sta me toe dat ik mijn vraag herhaal, al is het retorisch bedoeld: waar vind je'r een en wat betaal je'r voor?

        Dave
        Het is een tijdje geleden dat ik er nog eentje te koop heb gezien... De laatste keer heb ik een set Canon New F-1 + AE Finder FN + Winder + 50mm f/1.4 SSC voor 150 Euro. Zonder winder zou je toch 50 euro minder moeten betalen. Een f/1.8 zou je ook 20 tot 30 euro kunnen besparen...

        Ik heb de mijne verkocht toen ik naar digitaal overschakelde; maar heb al enkele malen heimwee gehad. Waarschijnlijk koop ik er mij ooit nog eentje; al is het maar om in een vitrine te leggen...

        Koen
        Canon 40D - EF-S 10-22mm f/3.5-f/4.5 USM - EF 17-40mm f/4 L USM - EF 50mm f/1.4 USM - EF 70-200mm f/2.8 L USM - EF 300mm f/2.8 L USM - Extender EF 1.4x
        http://www.koenvangorp.be

        Comment


        • #34
          Re: Analoge canon spiegelreflex

          Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
          Middenformaat lijkt me wel leuk, maar het is me nooit aangeleerd en ik vind het nogal wat intimiderend. Ook de prijzen liegen er niet om. Voor die 300 euro heb ik me nu een AE-1 Program en een 50 1.4, een 135 3.5 en een 35 2.5, en nog wat filmkes gekocht.

          Waarom dan niet ineens een technische camera?

          Dave
          is nog niet zo gek wat je zegt

          maar toch 2 redenen:
          1) zeer groot formaat => dure vergroters / serieuze scanner voor nodig
          2) viewcam is een totaal ander type camera.. maak er maar eens een reportage mee

          ik weet niet wat er intimiderend is aan een MF?
          de betaalbare hebben geen AF maar door het zeer grote zoekerbeeld werkt het toch handig
          belichting moet je zelf regelen als er geen meetzoeker op staat

          uiteindelijk werkt een MF juist héél fijn

          trouwens, doordat het een ander systeem is heb je de indruk met iets totaal anders bezig te zijn dan met je DSLR
          foto als spiegel of als venster?

          Comment


          • #35
            Re: Analoge canon spiegelreflex

            Oorspronkelijk geplaatst door JanMetDePet Bekijk bericht
            Will,

            Zelf ben ik ook student aan de kunstacademie, en kan je verzekeren dat je niet het laatste van het laatste nodig hebt om mooie foto's te maken.
            Toen ik begon aan de academie heb ik me een Canon T70 aangeschaft, en ik heb er zeker geen spijt van. De T70 is één van de eerste toestellen van Canon waar de electronica zijn intrede heeft gemaakt (vb lcd schermpje bovenaan)...en zeer belangrijk...dit toestel is er eentje met de oude Canon lensvatting (Canon heeft de lensvatting indertijd aangepast, waardoor de oudere lenzen niet meer passen op de nieuwere toestellen). Door het feit dat de oude lenzen niet meer gebruikt kunnen worden op nieuwere toestellen, zijn deze ook zeeeeeer goedkoop geworden. Zo heb ik me indertijd een 50mm 1.4 aangeschaft voor welgeteld 13 Euro. Het toestel heb ik op ebay gekocht voor 27 Euro .
            Kijk gewoon eens op ebay Duitsland voor zo een T70...ze gooien er u mee dood.

            PS: een 6x6 camera is ook wel zeer leuk, maar om daar iets fatsoenlijks te vinden, ga je wel wat meer betalen.

            JanMetDePet
            Hey JMDP! Bedankt voor je raad. Maar hoe zit het met de apparte Lithium batterij waar je niet zomaar aankan, en die maar 5 jaar meegaat?
            Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

            Comment


            • #36
              Re: Analoge canon spiegelreflex

              Oorspronkelijk geplaatst door -Will- Bekijk bericht
              Hey JMDP! Bedankt voor je raad. Maar hoe zit het met de apparte Lithium batterij waar je niet zomaar aankan, en die maar 5 jaar meegaat?
              Ja, daar heb ik ook van gehoord...het is de battery die de settings op het lcd display verzorgt. Ik heb ze op die 2 jaar dat ik de camera heb nog niet moeten vervangen, doch het zou inderdaad wel een klus zijn ( er bestaan wel manuals op het internet).
              Nu, moest ze het opgeven (ik heb wel al gelezen van mensen waar de batterij het na 20 jaar nog niet had opgegeven), dan wil ik ze wel proberen te vervangen ... anders koop ik me gewoon een nieuwe T70 .

              Grt,
              JanMetDePet
              Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

              Comment


              • #37
                Re: Analoge canon spiegelreflex

                Bij nader inzicht blijkt deze batterij te dienen om de settings bij te houden als je de AA batterijen uitwisselt. Deze AA batterijen kan je op het lcd schermpje controleren en dus als je ze uitwisselt, dan kan je dit dus best doen als er geen filmpje inzit....dus eigenlijk is dit geen probleem.

                JanMetDePet
                Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

                Comment

                Working...
                X