Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Analoge canon spiegelreflex

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Analoge canon spiegelreflex

    In eerste instantie wil ik iedereen bedanken voor hun antwoord.. Ik heb verschillende aanbiedingen gehad, en ik ga het allemaal eens op mijn gemak bekijken.

    Eentje zonder elektronica heeft inderdaad ook wel zijn charmes!
    Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

    Comment


    • #17
      Re: Analoge canon spiegelreflex

      hey,

      ik was ook van plan om wat met analoog te doen, maar is er nog niet van gekomen

      had 2 maanden geleden een canon 350X met kitlens op de kop kunnen tikken voor 120 euro, en hij was nog maar 2 jaar oud (toestel is nu nog steeds te koop à +- 250 euro)

      mag weg voor 100 euro
      Fuji XPRO1

      Comment


      • #18
        Re: Analoge canon spiegelreflex

        Ik ben ongeveer een 8-tal jaar geleden begonnen met mijn pa zijn nu 32 jaar oude Canon FTbn met een 28mm f2.8, een 50mm f1.4 en een 100-200mm zoom.
        Ik gebruik deze soms nog; echt een tank van een fototoestel.
        Doordat echt alles manueel moet ingesteld worden besteed ik ook meer tijd aan belichting en compositie. Terwijl ik met mijn dslr mijzelf erop betrap hier minder tijd aan te besteden .
        *

        Comment


        • #19
          Re: Analoge canon spiegelreflex

          hey ik heb in 2004 geloof ik ook een jaartja academie in Hasselt gedaan. Ben er wel na 1 jaar weggegaan omdat het toch niet mijn ding was.
          HEb zelf ook de academie grotendeels met een CAnon 3OO gedaan.
          Heb nu nog een analoge Canon EOS 500 te koop met een 35-80mm lens. Deze heeft van verre te zien ongeveer dezelfde functie-knoppen als mijn digitale eos 350D dus zal wel in orde zijn.
          Veel moet je daarmee niet kunnen eigenlijk he. Diafragma en speed vastzetten, volledig manueel belichten, flits opzetten eventueel..
          Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

          Comment


          • #20
            Re: Analoge canon spiegelreflex

            Oorspronkelijk geplaatst door monstertruckess Bekijk bericht
            hey ik heb in 2004 geloof ik ook een jaartja academie in Hasselt gedaan. Ben er wel na 1 jaar weggegaan omdat het toch niet mijn ding was.
            HEb zelf ook de academie grotendeels met een CAnon 3OO gedaan.
            Heb nu nog een analoge Canon EOS 500 te koop met een 35-80mm lens. Deze heeft van verre te zien ongeveer dezelfde functie-knoppen als mijn digitale eos 350D dus zal wel in orde zijn.
            Veel moet je daarmee niet kunnen eigenlijk he. Diafragma en speed vastzetten, volledig manueel belichten, flits opzetten eventueel..
            Ik heb ook al overwogen om een film EOS bij te kopen, maar dan zeul ik dezelfde zware objectieven mee dat ik nu doe als ik een reportage ga doen. Een AE-1 en wat fixed focals, die zijn een stuk lichter en toch lichtsterk, en je moet meteen wat meer moeite doen om een foto te maken. Pure fun eigenlijk.

            Dave
            pixelpusher

            Comment


            • #21
              Re: Analoge canon spiegelreflex

              Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
              Ik heb ook al overwogen om een film EOS bij te kopen, maar dan zeul ik dezelfde zware objectieven mee dat ik nu doe als ik een reportage ga doen. Een AE-1 en wat fixed focals, die zijn een stuk lichter en toch lichtsterk, en je moet meteen wat meer moeite doen om een foto te maken. Pure fun eigenlijk.

              Dave
              Zo denk ik er ook over. Ik heb ook al eens gekeken voor een EOS 3 toestel maar die kost toch nog wat te veel. Voor die enkele keren dat ik film gebruik volstaat de FTb met de primes nog altijd. Er is enkel wat meer denkwerk nodig, maar dat maakt het juist leuker.
              *

              Comment


              • #22
                Re: Analoge canon spiegelreflex

                Oorspronkelijk geplaatst door monstertruckess Bekijk bericht
                hey ik heb in 2004 geloof ik ook een jaartja academie in Hasselt gedaan. Ben er wel na 1 jaar weggegaan omdat het toch niet mijn ding was.
                HEb zelf ook de academie grotendeels met een CAnon 3OO gedaan.
                Heb nu nog een analoge Canon EOS 500 te koop met een 35-80mm lens. Deze heeft van verre te zien ongeveer dezelfde functie-knoppen als mijn digitale eos 350D dus zal wel in orde zijn.
                Veel moet je daarmee niet kunnen eigenlijk he. Diafragma en speed vastzetten, volledig manueel belichten, flits opzetten eventueel..
                Wat was er dan juist tegengevallen, en wat had je dan juist graag anders gehad?
                Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

                Comment


                • #23
                  Re: Analoge canon spiegelreflex

                  Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                  vergeet niet dat je dan ook extra lenzen moet kopen he... Daarom heb ik dus een EOS 5 gekocht omdat ik mijn lenzen kan blijven gebruiken...
                  voor 300 euro heb je meestal een oude SLR middenformaat + 1 lens

                  voor 600 a 700 euro heb je:
                  body, 3 a 4 lenzen, grip, zoeker,...


                  waarom zou je een analoge kleinbeeld gaan kopen? digitaal staat daar even ver / verder

                  met een middenformaat heb je véél meer!
                  foto als spiegel of als venster?

                  Comment


                  • #24
                    Re: Analoge canon spiegelreflex

                    Will,

                    Zelf ben ik ook student aan de kunstacademie, en kan je verzekeren dat je niet het laatste van het laatste nodig hebt om mooie foto's te maken.
                    Toen ik begon aan de academie heb ik me een Canon T70 aangeschaft, en ik heb er zeker geen spijt van. De T70 is één van de eerste toestellen van Canon waar de electronica zijn intrede heeft gemaakt (vb lcd schermpje bovenaan)...en zeer belangrijk...dit toestel is er eentje met de oude Canon lensvatting (Canon heeft de lensvatting indertijd aangepast, waardoor de oudere lenzen niet meer passen op de nieuwere toestellen). Door het feit dat de oude lenzen niet meer gebruikt kunnen worden op nieuwere toestellen, zijn deze ook zeeeeeer goedkoop geworden. Zo heb ik me indertijd een 50mm 1.4 aangeschaft voor welgeteld 13 Euro. Het toestel heb ik op ebay gekocht voor 27 Euro .
                    Kijk gewoon eens op ebay Duitsland voor zo een T70...ze gooien er u mee dood.

                    PS: een 6x6 camera is ook wel zeer leuk, maar om daar iets fatsoenlijks te vinden, ga je wel wat meer betalen.

                    JanMetDePet
                    Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

                    Comment


                    • #25
                      Re: Analoge canon spiegelreflex

                      Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
                      voor 300 euro heb je meestal een oude SLR middenformaat + 1 lens

                      voor 600 a 700 euro heb je:
                      body, 3 a 4 lenzen, grip, zoeker,...


                      waarom zou je een analoge kleinbeeld gaan kopen? digitaal staat daar even ver / verder

                      met een middenformaat heb je véél meer!
                      Middenformaat lijkt me wel leuk, maar het is me nooit aangeleerd en ik vind het nogal wat intimiderend. Ook de prijzen liegen er niet om. Voor die 300 euro heb ik me nu een AE-1 Program en een 50 1.4, een 135 3.5 en een 35 2.5, en nog wat filmkes gekocht.

                      Waarom dan niet ineens een technische camera?

                      Dave
                      pixelpusher

                      Comment


                      • #26
                        Re: Analoge canon spiegelreflex

                        Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht

                        Waarom dan niet ineens een technische camera?

                        Dave
                        Heel mooi...maar niet echt practisch om mee rond te lopen
                        Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

                        Comment


                        • #27
                          Re: Analoge canon spiegelreflex

                          Oorspronkelijk geplaatst door JanMetDePet Bekijk bericht
                          Heel mooi...maar niet echt practisch om mee rond te lopen
                          Tjah, maar een middenformaat is ook geen compactje he.

                          Dave
                          pixelpusher

                          Comment


                          • #28
                            Re: Analoge canon spiegelreflex

                            Oorspronkelijk geplaatst door Koen Bé Bekijk bericht
                            maar bovenal de F1new: helemaal handmatig, niks elektronica, dodelijk als je er iemand een klap mee geeft.
                            Kan ik ook ten zeerste aanbevelen. In de loop der jaren heb ik een A-1 (even oud als ik; gekocht door mijn vader), AE-1 en New F-1 (met AE Finder FN) gebruikt. Vooral de New F-1 was fantastisch.

                            Er zat al behoorlijk wat elektronica in hoor: lichtmeter, een aantal sluitertijden was elektronisch (1/60 tot 8 sec), ... maar hij werkte ook perfect zonder batterij!! Je kon wel, maar het moest niet, ideaal.

                            Ook in de A-1 uit 1980 zat al een elektronische lichtmeter en een viewfinder met belichtingsinfo in een led display. De AE-1 en A-1 hadden een elektronische sluiter. Soms lastig, zeker bij lage temperaturen dierven die het al eens opgeven.

                            mvg;
                            Koen
                            Canon 40D - EF-S 10-22mm f/3.5-f/4.5 USM - EF 17-40mm f/4 L USM - EF 50mm f/1.4 USM - EF 70-200mm f/2.8 L USM - EF 300mm f/2.8 L USM - Extender EF 1.4x
                            http://www.koenvangorp.be

                            Comment


                            • #29
                              Re: Analoge canon spiegelreflex

                              Oorspronkelijk geplaatst door Kentari Bekijk bericht
                              Kan ik ook ten zeerste aanbevelen. In de loop der jaren heb ik een A-1 (even oud als ik; gekocht door mijn vader), AE-1 en New F-1 (met AE Finder FN) gebruikt. Vooral de New F-1 was fantastisch.

                              Er zat al behoorlijk wat elektronica in hoor: lichtmeter, een aantal sluitertijden was elektronisch (1/60 tot 8 sec), ... maar hij werkte ook perfect zonder batterij!! Je kon wel, maar het moest niet, ideaal.

                              Ook in de A-1 uit 1980 zat al een elektronische lichtmeter en een viewfinder met belichtingsinfo in een led display. De AE-1 en A-1 hadden een elektronische sluiter. Soms lastig, zeker bij lage temperaturen dierven die het al eens opgeven.

                              mvg;
                              Koen
                              Sta me toe dat ik mijn vraag herhaal, al is het retorisch bedoeld: waar vind je'r een en wat betaal je'r voor?

                              Dave
                              pixelpusher

                              Comment


                              • #30
                                Re: Analoge canon spiegelreflex

                                Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                                Sta me toe dat ik mijn vraag herhaal, al is het retorisch bedoeld: waar vind je'r een en wat betaal je'r voor?

                                Dave
                                Hierzo, voor 450 euro is hij de uwe!
                                pixelpusher

                                Comment

                                Working...
                                X