Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoge iso D80 vs 40D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: hoge iso D80 vs 40D

als je scherp stelt op de ogen, iso op 500, diafragma open om maar tot op beperkte iso te blijven, sluiter van 1/100e ... wat kan je als fotograaf nog meer doen? (of beter het toestel ....)

dat de kwaliteit op nix trekt heeft dit dan aan mij te maken?
    want technisch is deze lichtmeting, sluiter, iso, etc de perfecte keuze ...

en dat terwijl dezelfde camera en objectief op 100 iso gestoken scherp fotografeert ...

goed je hebt mijn inziens een goede keuze gemaakt in jouw nieuwe camera, en succes ermee

Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
    Frankyds : sorry jongen , maar noch je komentaar , en zeker niet je ( mislukte, onscherpe ) fotos hebben me iets bijgegbracht. Wat een ongenuanceerd heid ! Die fotos op 320 iso en op 500 iso hoe heb je die zo slecht kunnen maken, dat is een kunst op zich, mijn telefoon maakt betere foto's en aan de hand daarvan al dat geroep, jongen toch !
    Fuji XPRO1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
      Ja engels is ook uwe sterkste kant niet he .. Als een ontwerp gebasserd is op een voorgaande ontwerp waar haal je dan de idee dat het resultaat "identiek" is ? .. gut jong elke neiuwe auto is gebaseerd op een vorig ontwerp .. dus zijn ze allemaal identiek in jouw logica ! NOT !
      .. en de incorporatie van nieuwe technieken betekent voor u dat de sensoren omzeggens dezelfde zijn ? ROTFL .. niet zeveren he ... zoals je zelf quote "...By improving light-collecting efficiency, the same ISO range and low noise (S/N ratio) as that of the EOS 30D were attained even though the pixels on the 30D are larger .." dat doet bij u duidelijk geen technologisch belletje rinkelen ?
      WTF jong .. ge denkt toch niet dat ze bij Canon ieder keer een kompleet nieuwe productielijn opzetten en de oude bij het groot huisvuil zetten voor elke "andere" sensor ? Dus een konklusie dat een sensor "based on the design of .. " identiek is dat is wel erg scherp door de bocht ..
      .. en aangezien je toch graag dpreview citeert kijk eens naar deze http://www.dpreview.com/reviews/canoneos40d/page3.asp
      en lees wat er staat onder "Nine-point AF sensor with cross sensitivity" of dacht je dat ze een 400D sensor nemen en die nieuwe features daar achteraf opplakken met scotch tape ? nou moe .. wat soort wilde veronderstellingen je hier allemaal leest ...

Ja ik heb toevallig die manual en ik heb 'm ook herhaaldelijk VOLLEDIG gelezen ..
      het enige wat daar staat is instelling voor de klassieke "dark frame substraction" voor sluitertijden langer dan 1 seconde en de nieuwe "high iso NR" .. Waar je dus dat wak "Noise Ninja" verhaal vandaan hebt is nog steeds een raadsel ...

ja zelfde irrelevant lood voor oud ijzer ...

ja .. en ?? nog steeds geen "Noise Ninja" ! straks ga je nog claimen dat ze die programmacode geport hebben zodat die runt op een Digic III engine !?

.. enfin .. sic transit gloria mundi ..

Ik denk dat mijn engels meer dan ok is... Jij kan misschien eens iets aan je nederlands gaan doen:
      - als je met wat ik schrijf verstaat dat noise ninja in de 40D verbaast het me al dat je dit hele epistel hebt kunnen neerschrijven... hoewel het inhoudelijk wel volledige zinloos is.

- Ik zal het voor u nog eens in andere woorden uitleggen. In de 40D zit noise reduction (die high iso noise reduction) waarbij noise wordt verwijderd op een analoge manier als noise ninja dat doet... dmv een aantal wiskundige noise verwijderings algoritmes. Een optie die in de 400D niet inzit. Maw: als je beide vergelijkt en je hebt noise reduction in de 40D geactiveerd moet je eerlijkheidshalve de fotos van de 400D met noise ninja of een andere noise reduction software bewerken. Als ge wilt vertaal ik het wel eens in het engels.

- en verder, hebben de autofocus point NIETS met de sensor te maken, die zitten ergens anders. Ik vraag me af waar ze die vroeger dan plakten op de analoge filmkes .

- En dan diene sensor... wel ik heb in multinationals gewerkt, en ik zal voor u vertalen wat die zin wil zeggen: ze hebben de kwaliteitscontroleur van de microlensafdeling ne nieuwen bril betaald en nu kan die zien op welke sensor muizen****** plakt zodat die mooi uit de productie keten gehaald wordt... gevolg gemiddeld een betere optische kwaliteit want er hangt minder muizen****** op En uw technologische belletjes die aan het rinkelen zijn... in dat zinneke zijn ze ondertussen aan het vergelijken met de 30D en niet meer de 400D... De 30D had een 8,2 MP sensor... dat is dus wel degelijk een andere generatie. Ge lijkt mij een beetje naief als het aankomt op het lezen van productbrochures of uw engels is toch niet zo goed als ge graag laat geloven. Geloof me... geen kat merkt het verschil tussen de sensors van de 40D en de 400D.

Maar ja... doe zo voort... ik ben blij dat ik je nog iets heb kunnen bijleren.
      Zonder dank.
      Tom

Comment

Mannen 't is weekend. Ik kan begrijpen dat er hier een aantal een zware werkweek achter de rug hebben, maar ga nu maar een pint drinken en ontspan jullie wat.

Amaai mijn oren zelle
        Mvg Tim

Comment

Santé
          Fuji XPRO1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
            Als ik dit topic lees dan zet ik heel veel ????????? bij sommige reacties.

De D80 en 40D zijn beide zeer goede camera's.
            Ik zelf schat de 40D als geheel hoger in als de D80 al doet de D80 in de testen qua beeldkwaliteit niet onder voor de 40D.
            M.b.t de hoge ISO waarde scoort de 40D beter als de D80, het zou ook niet goed zijn als het omgekeerd was. De D80 is net als de D200 namelijk van de oudere generatie (sinds de komst van D300/D3) van Nikon.

Nu naar de praktijk:
            De fotograaf maakt nog steeds de foto en daar hoort ook bij de basiskennis van de fotografie alsmede een gedegenkennis van zijn app.
            Als ik zie op pixel-peeper wat sommige uit hun app. halen dan snap ik deze discussie hier niet.
            Recover Lightroom edits and camera settings from JPG files. Turn JPG files into Lightroom presets.

MDY, te laat gezien dat je al een keuze hebt gemaakt.
            Veel succes met je aankoop.

mvg
            Antoine

overschot van gelijk, heb indertijd met m'n d50 en een echt foute sigma 18 - 125 fotos gemaakt die ik blijf koesteren, en die zelf door serieuze prof fotografen met een 9/10 beoordeeld werden........
            ik werk gewoon niet graag met flits, vandaar dat de 40D een goede keuze is denk ik...... das al.
            nu nog de 17 - 55 2,8 , en we zijn weer vetrokken, nikon canon sony olympus hasselblad whatever.....
            Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

http://flickr.com/photos/12000182@N0...7605244476831/

Hier is een set fotokes met een 40D gemaakt op iso 1600 en 3200, met flits en bewerkt met ruisprogramma.

Voor de geintereseerde.

Comment

Working...
              X