Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoge iso D80 vs 40D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: hoge iso D80 vs 40D

Oorspronkelijk geplaatst door frankyds Bekijk bericht
    ik vraag mij af waarom ik hier eigenlijk nog reageer terwijl jullie het toch beter willen weten

het is alom gekend dat nikon zeer slecht is voor ruis, en dat daar nu eindelijk een verandering is gekomen met de komst van de D300 & D3

check wat ruistesten op dpreview en dergelijk en je zal tot dezelfde constatie komen, hier heeft het blijkbaar geen zin want de minste amateur moet blijkbaar zijn gelijk halen ...

nee de ruis zal komen door vliegenuitwerpselen waarschijnlijk ...
    wij zijn de minste amateurs en jij de prof

Comment

Wie is hier de amateur?
      Volgens mij toch eerder diegene die met onscherpe en manifest fout belichte foto's zijn gelijk wil halen in een op voorhand verloren discussie.

Comment

leer eerst wat fotograferen alvorens zo'n praat begint op te zetten

waar zit de scherpte bij uw beeld hier: ???

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
        Wie is hier de amateur?
        Volgens mij toch eerder diegene die met onscherpe en manifest fout belichte foto's zijn gelijk wil halen in een op voorhand verloren discussie.
        Fuji XPRO1

Comment

leer eerst wat fotograferen alvorens zo'n praat begint op te zetten waar zit de scherpte bij uw beeld hier: ???
          We hadden het over DPReview en de ruistest, daar wil ik graag commentaar op, niet op irrelevente fotos van andere amateurs.
          Die test verteld heel wat anders dan jezelf namelijk. D80 lijkt daar best in orde.

Karel

Comment

Uw post hierboven heeft hoegenaamd niets met de discussie hier te maken. Maar zegt genoeg over uzelf.
            Proficiat!

Comment

kijk dan eens goed ...

wat blijft er nog over van detail vanaf 400 ISO? (let op de haren)
              en je zit hem dan nog te vergelijken met een 400D ipv 40D

Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
              Last edited by frankyds; 30 mei 2008, 11:23.
              Fuji XPRO1

Comment

leer eerst wat fotograferen alvorens zo'n praat begint op te zetten

waar zit de scherpte bij uw beeld hier: ???
                http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=131104
                Waar ben je mee bezig? Wat voor relevantie heeft dat nu?

Uw foto's zijn foto's van een model, waar je al dan niet een statief gebruikte en tòch onscherp zijn, maar waarmee je toch wil tonen hoe slecht de D80 wel niet is.
                De foto die jij toont hier is duidelijk op een bewegende roltrop in het atomium. Donker en in beweging. En in een ander topic.

Dit is gewoon laag bij de grond.

Jammer dat zo'n topic weer moet escaleren in plaatsvervangende schaamte.

Comment

pardon, en sinds wanneer kan je bewegingen niet bevriezen door snellere sluiters? als hij toch zit te zeuren op de scherpte, maak dan eerst dat uw eigen beelden goed zijn

dat waren mijn eerste beelden toen ik begon met fotografie met een D80, zoals reeds eerder aangegeven, en het gaat om de ruis aan te tonen, niet om het beeld op zich, anders zou ik hem er ook niet zetten

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht

Uw foto's zijn foto's van een model, waar je al dan niet een statief gebruikte en toch onscherp zijn maar waarmee je toch wil tonen hoe slecht de D80 wel iet is.
                  De foto die jij toont hier is duidelijk op een bewegende roltrop in het atomium. Donker en in beweging. En in een ander topic.

Dit is gewoon laag bij de grond.

Jammer dat zo'n topic weer moet escaleren in plaatsvervangende schaamte.
                  Fuji XPRO1

Comment

lijkt mij voldoende invallend daglicht, het wit aan de rechtse kant is zelfs uitgrefreten door te hard licht, daar ken je geen hoge iso's op testen

iso's moet je testen bij slechte lichtomstandigheden, als je overdag op 1600 iso fotografeert zal de ruis ook heus wel meevallen, doorvoor heb je ook geen hogere iso nodig, wat wil je daarmee bewijzen?

enorm goeie test van u moet ik zeggen, hoge iso testen op f14??? hoeveel licht had je dan wel niet !
                    hoge iso test je op slecht licht, het zijn in de donkere partijen die je moet belicht te krijgen die duidelijk ruis zullen gaan vertonen

heb hier nog geen enkele 100% van jullie gezien van een D80 in slechte lichtomstandigheid ...

just a g
                    Oorspronkelijk geplaatst door koentje1950 Bekijk bericht
                    Deze foto is gemaakt op 1600 iso en binnen zonder flits waar zit die ruis dan , je zal me nooit horen beweren dat canon niet beter zou kunnen zijn in verband met ruis mar dat de D80 een ramp is op 400 iso vind ik zeer onjuist

een slecht belichte foto kan je niet meer god krijgen , als dan de lichten optrekt krijg je zo zeker meer ruis
                    Last edited by frankyds; 30 mei 2008, 11:57.
                    Fuji XPRO1

Comment

dat waren mijn eerste beelden toen ik begon met fotografie met een D80, zoals reeds eerder aangegeven, en het gaat om de ruis aan te tonen, niet om het beeld op zich, anders zou ik hem er ook niet zetten
                      (...)ruisreductie op camera stond zeker aan want van details valt niet veel meer te bespeuren
                      Waarom steek je dan je eigen onscherpte op de ruisonderdrukking van de slechte D80? Serieus blijven hé...

Wie gebruikt nu beginnende, half mislukte foto's om zijn gelijk te halen over hoe slecht een camera wel niet is. Toch logisch dat iedereen hier zo reageert??

Comment

Wat hier boven geschreven staat doet natuurlijk de commentaren van dat stelletje amateurs in mijn topic zeer goed tot hun recht komen.
                        Last edited by pol parasol; 30 mei 2008, 11:33.

Comment

1/60e, deze zijn bij mij normaliter scherp hoor

ok dat is discutabel, ik zal vanavond nog een posten op 1/100e, hetzelfde fenomeen ...

Uw foto's zijn foto's van een model, waar je al dan niet een statief gebruikte en tòch onscherp zijn, maar waarmee je toch wil tonen hoe slecht de D80 wel niet is.
                          Last edited by frankyds; 30 mei 2008, 11:35.
                          Fuji XPRO1

Comment

is op 1/100e idem hoor

heb de d80 al lang niet meer, is de enige reeks die ik nog had van in slechte lichtomstandigheden

daardoor dat ik concludeer, 100 - 200 iso is de nikon een perfect toestel, boven de 400 ISO is het een ramp (in slechte omstandigheid waar je de 400 iso daadwerkelijk nodig hebt, niet buiten overdag op 400 iso schieten ...)

zal straks eens afsluiten met een goed haarscherp beeld uit de D80, maar wel eentje op 100 iso

Waarom steek je dan je eigen onscherpte op de ruisonderdrukking van de slechte D80? Serieus blijven hé...

Wie gebruikt nu beginnende, half mislukte foto's om zijn gelijk te halen over hoe slecht een camera wel niet is. Toch logisch dat iedereen hier zo reageert??
                            Fuji XPRO1

Comment

autobiografie?
                              Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                              Wat hier boven geschreven staat doet natuurlijk de commentaren van dat stelletje amateurs in mijn topic zeer goed tot hun recht komen.
                              Fuji XPRO1

Comment

is op 1/100e idem hoor

heb de d80 al lang niet meer, is de enige reeks die ik nog had van in slechte lichtomstandigheden
                                Vreemd, bij mijn D80 en alle tests op internet is ie wel scherp tussen 100 en 800 ISO.

De foto's die je postte, hadden duidelijk te kampen met bewegingsonscherpte, dat ziet iedereen. Ofwel van het model, ofwel van jij die drukte op de ontsluiterknop.

Welk lens gebruikte je? De Sigma (?) 20mm f1.8 volgens de EXIF. Alhoewel de onscherpte puur door beweging is, staat die lens ook niet echt bekend om zijn ultra scherpte...

Comment

Working...
                                X