Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoge iso D80 vs 40D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: hoge iso D80 vs 40D

wel op 500 ISO, maar 1/100e

quasi hetzelfde fenomeen: alle scherpte is eruit, waar zijn die haardeeltjes gebleven? en de ruis ... noemen jullie dit ok ? ik alvast niet

500 ISO, 1/100e, 100% crop:

Fuji XPRO1

Comment

en nu om af te sluiten, wel een goede beelden uit D80, maar op 100 ISO

zelfde dag genomen, en met zelfde model (gans die reeks was wel goed in vergelijking met in de sauna bij slecht licht)

fameus verschil met op 500 ISO in slechte lichtomstandigheden van hierboven é

100ISO:

Fuji XPRO1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frankyds Bekijk bericht
        et voila, een uit een enorme slechte reeks van die sauna op 100% uitgeknipt

en dat zelfs al op iso 320 ... (1/60e f2)

ruisreductie op camera stond zeker aan want van details valt niet veel meer te bespeuren

D80 ISO 320, rechtstreeks uit cam zonder enige bewerking:

Detail weg op ISO320 ?
        Dit is gewoon een slechte foto
        Moet je niet gaan gebruiken om je gelijk te bewijzen
        Canikon 40D - D200, D300

Comment

BEIDEN !

Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
          Detail weg op ISO320 ?
          Dit is gewoon een slechte foto
          Moet je niet gaan gebruiken om je gelijk te bewijzen
          Fuji XPRO1

Comment

quasi hetzelfde fenomeen: alle scherpte is eruit, waar zijn die haardeeltjes gebleven? en de ruis ... noemen jullie dit ok ? ik alvast niet

Mij maak je niet wijs dat de focus daarop lag. Sorry, slechte techniek of slechte lens. Die foto is ook genomen op maximaal diafragma. Alleen zeer goede lenzen geven dan al scherpe foto's. Mindere lenzen, zoals de Sigma 20mm f1.8 geven nog mindere foto's. Zeker buiten het centrum van het beeld.

Er zijn duizenden foto's te vinden online die wél scherp zijn. Als ik tijd heb vanavond, post ik er misschien zelf eentje. Zodat de topicstarter toch ook eens andere voorbeelden te zien krijgt, die de D80 wel eer aan doen.

Comment

zal straks eens kijken om een link te plaatsen naar het volledig beeld op 100%

die sigma is idd niet de beste om het zacht uit te drukken, maar had in die situatie echt wel een lichtsterke nodig, en het budget was toen wat beperkt ...

in elk geval, zoiets is toch onaanvaardbaar é

heb met die sigma in die andere reeks op dezelfde dag ook foto's genomen, op 100 iso ook, en daar zijn ze wel ok,
              gek toch?

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
              Mij maak je niet wijs dat de focus daarop lag. Sorry, slechte techniek of slechte lens. Die foto is ook genomen op maximaal diafragma. Alleen zeer goede lenzen geven dan al scherpe foto's. Mindere lenzen, zoals de Sigma 20mm f1.8 geven nog mindere foto's. Zeker buiten het centrum van het beeld.

Er zijn duizenden foto's te vinden online die wél scherp zijn. Als ik tijd heb vanavond, post ik er misschien zelf eentje. Zodat de topicstarter toch ook eens andere voorbeelden te zien krijgt, die de D80 wel eer aan doen.
              Fuji XPRO1

Comment

lijkt mij voldoende invallend daglicht, het wit aan de rechtse kant is zelfs uitgrefreten door te hard licht, daar ken je geen hoge iso's op testen

iso's moet je testen bij slechte lichtomstandigheden, als je overdag op 1600 iso fotografeert zal de ruis ook heus wel meevallen, doorvoor heb je ook geen hogere iso nodig, wat wil je daarmee bewijzen?

enorm goeie test van u moet ik zeggen, hoge iso testen op f14??? hoeveel licht had je dan wel niet !
                hoge iso test je op slecht licht, het zijn in de donkere partijen die je moet belicht te krijgen die duidelijk ruis zullen gaan vertonen

heb hier nog geen enkele 100% van jullie gezien van een D80 in slechte lichtomstandigheid ...

just a g
                Ik hoor wel niets van je over die twee vorige foto's van een webcam op 640iso en op 1000 en niet met goede lichtomstandigheden getrokken

Comment

Ter vergekijking - Nikkor 85mm 1.8
                  Op ISO 1600, F2, 1/100 100%crop

En dit moet ik idd toegeven, veel verlies aan detail (maar dat is op deze waarde eerder normaal)
                  Ik stel trouwens voor deze discussie enkel nog verder te zetten op 100% crop (met die kleine plaatjes kan je alles of niets bewijzen)
                  Last edited by mexicano; 30 mei 2008, 12:27.
                  Canikon 40D - D200, D300

Comment

die sigma is idd niet de beste om het zacht uit te drukken, maar had in die situatie echt wel een lichtsterke nodig, en het budget was toen wat beperkt ...
                    beetje offtopic, maar had dan een 50mm f1.8 (100 euro nieuw) of 35mm f2 (300 euro nieuw) gekocht, met die lenzen zou je meer kunnen tonen wat de D80 kan.
                    Dan was de onscherpte helemaal weg, konden we puur kijken naar het ruis en was dan hier ook zo geen onnozele discussie.

En zo'n groothoek van 20mm is niet echt geschikt voor portretten, qua vertekening...

Comment

lens was toen aangeschaft voor straatfotografie, doch in die situatie wel gebruikt omdat anders mijn 17-200 (weet niet meer uit het hoofd) snel aan f4 zat op 50-80mm portret

zijn ook geen portret beelden hoor, is met de omgeving van de sauna erbij,
                      maar wel hier uitsnedes van het hoofd van model

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                      beetje offtopic, maar had dan een 50mm f1.8 (100 euro nieuw) of 35mm f2 (300 euro nieuw) gekocht, met die lenzen zou je meer kunnen tonen wat de D80 kan.
                      Dan was de onscherpte helemaal weg, konden we puur kijken naar het ruis en was dan hier ook zo geen onnozele discussie.

En zo'n groothoek van 20mm is niet echt geschikt voor portretten, qua vertekening...
                      Fuji XPRO1

Comment

reeds aangehaald: geresized naar 800px zegt zoiets niets, dat is goed voor een webafbeelding, zou jammer zijn dat je een +- 8 of 10MP gaat resizen naar 800px dat je dan nog opvallend ruis gaat zien

onnodige discutie, plaats dan een 100% crop

PS: dat beeld met die webcams is op f14 genomen, noem jij dat een situatie met slecht licht?

Oorspronkelijk geplaatst door koentje1950 Bekijk bericht
                        Ik hoor wel niets van je over die twee vorige foto's van een webcam op 640iso en op 1000 en niet met goede lichtomstandigheden getrokken
                        Last edited by frankyds; 30 mei 2008, 13:22.
                        Fuji XPRO1

Comment

is hier nog erger dan PC vs Mac

laat de feiten eens spreken, en geef toe dat de beperking bij de D80 & D200 de iso's zijn, en dat zal ooit wel de reden krijgen waarom je een nieuwe camera zal kopen

daarom aan de topicstarter: ga voor de 40D!
                          Fuji XPRO1

Comment

is hier nog erger dan PC vs Mac

laat de feiten eens spreken, en geef toe dat de beperking bij de D80 & D200 de iso's zijn, en dat zal ooit wel de reden krijgen waarom je een nieuwe camera zal kopen

daarom aan de topicstarter: ga voor de 40D!
                            Wat je hier getoont en vertelt hebt getuigd van onervarenenheid en onkunde, als je je gelijk kost wat kost wil halen, door hier foto's te plaatsen die totaal mislukt zijn, gewoon om een merk of toestel af te kraken, dan ben je een grote sukkel Sorry, maar ik denk niet dat ik de enige ben die er zo over denkt.

Comment

de reden dat die serie toen mislukt was, buiten dat ik dan pas mijn eerste stappen maar zette in de fotografie, waren dan ook grotendeels te wijten doordat ik niet hoger in iso kon door te veel ruis (iso 800-1200 is ondenkbaar op D80), en diafragma stond al volledig open met lichtsterke f1,8

en beelden waren genomen op 1/60e en 1/100e, daar is geen sprake van bewegingsonscherpte

en er was nota bene nog iemand mee, met een D70, en had hetzelfde probleem in de moeilijke lichtsituatie in die sauna, en doch eveneens met een lichtsterke lens, boven de 400 iso kan je niet met d70 of d80/d200 als je al ziet wat voor kleurruis (hier noemde dat net iemand mooi (filmruis), yeah right) al op 250-300 iso, de enige ruis die mooi is, is analoge korrel en geen digitale ruis, en nog minder kleurruis

nee, de nikonians denken daar liever niet aan en proberen kost wat kost hun gelijk te halen, mij kan het niet schelen, ik heb daar geen last meer van, maar als iemand vraagt voor mening voor aankoop van D80 en 40D op gebied van ruis, is keuze toch wel heel snel gemaakt vind ik ...

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Wat je hier getoont en vertelt hebt getuigd van onervarenenheid en onkunde, als je je gelijk kost wat kost wil halen, door hier foto's te plaatsen die totaal mislukt zijn, gewoon om een merk of toestel af te kraken, dan ben je een grote sukkel Sorry, maar ik denk niet dat ik de enige ben die er zo over denkt.
                              Last edited by frankyds; 30 mei 2008, 14:33.
                              Fuji XPRO1

Comment

nee, de nikonians denken daar liever niet aan en proberen kost wat kost hun gelijk te halen, mij kan het niet schelen, ik heb daar geen last meer van, maar als iemand vraagt voor mening voor aankoop van D80 en 40D op gebied van ruis, is keuze toch wel heel snel gemaakt vind ik ...
                                Dat laaste vind ik ook maar om dat nu met dermate slechte voorbeelden te proberen te forceren (en dus pertinent onjuiste info leverend qua fotomateriaal) laat me bijna denken dat er meer dan professionele zaken aan de hand zijn. Rancune?
                                Nee, ik heb geen D80 -had 'm als 2e-, vond de body te klein, na 3 maanden weggegeven, maar ruis ok voor een camera van die generatie.

Karel

Comment

Working...
                                X