Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik ben sinds enkele maanden eigenaar van de E-420 met de beide kitlenzen. En ik ben zeer tevreden van deze set. Bedoeling was een betaalbare instap te kopen..
Voornaamste redenen om Olympus te kiezen:
* prijs/kwaliteit: met kindje, bouwen, ... in het vooruitzicht was budget belangrijk. Vanwege de komende upgrade naar E-450 was de kit zéér betaalbaar.
* compactheid: ik kan me voorstellen dat mensen met grote handen moeite hebben, maar mij ligt het toestel goed in de hand. Ook is het zeer licht in gebruik.
Ik ben ondertussen een cursus begonnen en heb hier in het beginnersforum mijn eerste probeersels gepost.
ik ben jaren geleden beginnen fotograferen met een Olympus OM1. Dat was destijds de enige camera in zijn prijssegment met verwisselbaar matglas, wat voor mij belangrijk was. Overigens was Olympus toen goedkoop. Juist, ja: dertig jaar geleden, dus .
Sinds een paar jaar ben ik overgeschakeld naar digitaal en ik ben bij Olympus gebleven. Eerst een E-500, later is daar een E-620 bijgekomen. De reden om "trouw te blijven" was, dat ik op die manier mijn oude lenzen kon blijven gebruiken, want die "nieuwerwetse plastic, speelgoedachtige zoomlenzen" zeiden me niet veel.
Het eerste accessoire dat ik aangeschaft heb bij die eerste digitale camera was dan ook de adapter MF-1. Peperduur voor wat het maar is, maar ala... Ondertussen zijn er goedkopere alternatieven.
Inmiddels merk ik, dat de kitlenzen die bij de digitale camera's geleverd werden, eigenlijk nauwelijks meer gebruikt worden! Ik denk er dan ook aan ze te verkopen.
Worden wel dagdagelijks gebruikt: de lenzen van mijn "ouderwets lenzenparkje", Zuiko's, maar ook enkele andere merken,
een opsomming:
- Zuiko's 28 f/2,8; 50 f/1.4; 135 f2.8; 180 f/2.8; 200 f/4.
- Tokina 300 f/2.8
- de laatste aankoop, een Tamron 400 f/4
- en natuurlijk de vaak verguisde catadiotrische "Russentonne" MC MTO-11CA (1000 f/10).
U merkt een groot gat in het groothoekbereik. Dat komt omdat groothoek me niet ligt en me ook niet zoveel zegt.
Mijn absolute favoriet is de Zuiko 180 f2.8. Die lens is al bij al nog makkelijk hanteerbaar, scherp als een scheermesje en met een erg mooie onscherpte ("bokeh" noemt men dat dezer dagen, zeker?). Momenteel kost ze tweedehands zo'n 400 - 500 Euro, maar zelfs voor 5 maal dat bedrag zou ik ze niet verkopen! De lens is wel een stuk groter dan wat men van Zuiko gewoon is...
OLYMPUS EC-14 T-Con 1,4
Heeft dit voordelen tegenover een "gewone" zoomlens?
Ik heb er nu de 40-150 op staan.Als ik die ring gebruik komt dit dan overeen met 56-210?
Want dat vind ik nog wat te weinig.
Fuji XT-5,7artisans50mm,AstrHori14mm,Tamron18-300,fujinon30mm macro
schitterende maltwhisky op de kast
't Zou handig zijn om te weten welke 40-150 je hebt: de oude (f/3,5-4,5) of de nieuwe (f/4--5,6)
Zelf heb ik de oude versie al eens geprobeerd met de 1,4 teleconverter: dat viel me zeker niet tegen, maar blijft natuurlijk maar een schijnoplossing. Voor het geld dat de 1,4 kost heb je al de 70-300: bereik te over en een aanrader...!
't Zou handig zijn om te weten welke 40-150 je hebt: de oude (f/3,5-4,5) of de nieuwe (f/4--5,6)
Zelf heb ik de oude versie al eens geprobeerd met de 1,4 teleconverter: dat viel me zeker niet tegen, maar blijft natuurlijk maar een schijnoplossing. Voor het geld dat de 1,4 kost heb je al de 70-300: bereik te over en een aanrader...!
De 70-300 welk merk kan dit allemaal zijn?
Of moet dit echt van olympus zijn?
Fuji XT-5,7artisans50mm,AstrHori14mm,Tamron18-300,fujinon30mm macro
schitterende maltwhisky op de kast
De 70-300 welk merk kan dit allemaal zijn?
Of moet dit echt van olympus zijn?
Natuurlijk van Olympus ,De prijs Bij Konijnenberg is 304Euro .Bij Cameranu 294Euro.
Terwijl de converter 400Euro kost .Heb zelf de 70-300 ,is een heel goed objectief
Natuurlijk van Olympus ,De prijs Bij Konijnenberg is 304Euro .Bij Cameranu 294Euro.
Terwijl de converter 400Euro kost .Heb zelf de 70-300 ,is een heel goed objectief
Groetjes
Albert
Dito, heb er ook zo eentje en ben daar wreed content van
Dit is de lens die er 80% van de tijd opstaat.
Deze lens is in mijn ogen vele malen beter dan de 40-150 (nieuwe versie)
Voorlopig zijn er geen andere te verkrijgen dan die van olympus,
de 50-500 van sigma geeft je nog meer bereik maar dat is een ander prijskaartje.
Wat mij opvalt is dat de 40-150 een plastic vatting heeft tegenover de 70-300 die een metalen vatting heeft.
Als het de bedoeling is om meer bereik te bekomen met je 40-150 zou ik zoals al aangegeven ook de 70-300 verkiezen.
Tenzij je een macro lens hebt zoals de 35;50:105;150mm macro lensje's van olympus en sigma.
Daar de convertor tussen plaatsen geeft je meet speelruimte en vergroting.
PS, Maltje wanneer mogen wij eens komen proeven van die wijn en wiskey.
Krijg het water in mijn mond bij het horen van al dat lekkers in je onderschrift
Comment