Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Olympus Toppic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het Olympus Toppic

    Ik zou er een 2de body bijkopen, desnoods 2dehands.
    Nooit meer lenzen verwisselen en beiden kunnen als back-up fungeren.

    Comment


    • Re: Het Olympus Toppic

      Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
      Ik zou er een 2de body bijkopen, desnoods 2dehands.
      Nooit meer lenzen verwisselen en beiden kunnen als back-up fungeren.
      Ja maar dan moet ik om een andere kabas, vraag dat maar aan Juul want dan kan zijn bier er niet meer in en dat is een ramp zulle
      Maar is nog geen slecht gedacht een goedkope 410 voor de kortste lens kost 2de hands nu ongeveer 150à200€
      Dju dat ik daar niet eerder an gedacht heb

      Comment


      • Re: Het Olympus Toppic

        Ik ben nog op zoek naar wat mij het meest boeit in fotografie. Maar ik denk idd dat de 42-150 de lens is die ik het meest zal gaan gebruiken.
        Zo'n 410 erbij is echt geen slecht idee, maar van de andere kant, met twee body's zeulen zie ik dan weer niet zitten.
        We zien wel. 'k Zal eerst eens goed gewoon proberen te worden aan wat ik nu heb en vooral er leuke plaatjes mee proberen te schieten.

        Comment


        • Re: Het Olympus Toppic

          Zit ook met een dilemma , wil mij een nieuwe camera aanschaffen maar twijfel tussen de E3 en de E30.Heb momenteel de E300 en de E510 maar die hebben allebei al heel veel kliks De E300 heeft er 28.000 en de E510 bijna 40.000 Dus ik denk dat het tijd wordt om te vernieuwen .Kunnen jullie me helpen bij mijn keuze ? Ik heb al een paar revieuws gezien,maar die spreken mekaar nogal tegenZo had ik gelezen dat de E3 reeds veel ruis had op ISO 1600 en een ander revieuw melde dat de E30 meer ruis had dan de E3.Daarom mijn vraag aan jullie met welk toestel ben ik het beste af?
          Albert

          Comment


          • Re: Het Olympus Toppic

            Oorspronkelijk geplaatst door Berten Bekijk bericht
            Zit ook met een dilemma , wil mij een nieuwe camera aanschaffen maar twijfel tussen de E3 en de E30.Heb momenteel de E300 en de E510 maar die hebben allebei al heel veel kliks De E300 heeft er 28.000 en de E510 bijna 40.000 Dus ik denk dat het tijd wordt om te vernieuwen .Kunnen jullie me helpen bij mijn keuze ? Ik heb al een paar revieuws gezien,maar die spreken mekaar nogal tegenZo had ik gelezen dat de E3 reeds veel ruis had op ISO 1600 en een ander revieuw melde dat de E30 meer ruis had dan de E3.Daarom mijn vraag aan jullie met welk toestel ben ik het beste af?
            Albert
            Ruis is er altijd en als we bij een vergroting van 100% niks zien dan blazen we het bestand op tot 200%... enz enz enz..
            We zien ruis niet altijd omdat we niet waanzinnig grote afdrukken met een vergrootglas bekijken.
            Als dat besef er is dan weet je van elke ISO waarde tot hoever je kunt gaan met dat uitvergroten.
            En als dat tot je doorgedrongen is, dan zijn ineens heel veel camera's geschikt voor jou.
            E3 of E30 ???? Kijk naar de toeters en bellen en kies wat je leuk vindt.
            Verder kan ik absoluut geen zinnige bijdrage leveren.

            Comment


            • Re: Het Olympus Toppic

              Heb ik niet ergens gezien dat de E30 goedkoper is? Zo'n 200 euro? Dat lijk me een doorslaggevend argument.

              Comment


              • Re: Het Olympus Toppic

                Geloof me, de E-30 heeft weinig last van ruis... De beeldkwaliteit is gewoon voortreffelijk en het is een geweldige camera die je niet zal ontgoochelen...!
                http://www.digifotofreak.nl

                Comment


                • Re: Het Olympus Toppic

                  Hoy,

                  Een groot voordeel van de E3 is dat ie waterdicht is, heb het zelf al meegemaakt vorig jaar met in het water te vallen met de camera in mijn hand, zelfs tweemaal achter elkaar.
                  De camera werkt nog steeds naar behoren.
                  Het is natuurlijk wat en waar je allemaal gaat fotograferen natuurlijk of dit belangrijk is.


                  Groetjes
                  Frank

                  Comment


                  • Re: Het Olympus Toppic

                    Hallo, Ik heb de knoop doorgehakt en ben deze middag naar Turnhout bij konijn gereden en heb beide toestellen in de hand genomen en hoewel ze beiden degelijke toestellen zijn heb ik toch voor de E3 gekozen omdat hij toch iets beter in de hand ligt en zoals Frank al aangaf de E3 kan tegen water en is iets steviger dan de E30. bedankt allemaal voor jullie reactie

                    groetjes
                    Albert

                    Comment


                    • Re: Het Olympus Toppic

                      Hoy,

                      Nog veel fotografieplezier met uw nieuwe aanwinst.

                      Groetjes
                      Frank

                      Comment


                      • Re: Het Olympus Toppic

                        Hallo,

                        Omdat jullie allemaal Olly-fanaten zijn, wil ik jullie volgend probleem voorleggen.
                        Ik heb vroeger gefotografeerd met Minolta refelxcamera. Daarna ben ik overgestapt op copactcamera's. Mijn laatste was een Powershot G9. Heel fijn toestel dat mij eigenlijk terug deed verlangen naar een reflexcamera.

                        Ik zoek een allround camera, maar waar je toch ook stemmige foto's bij weinig of licht mee kunt nemen omdat een flitser soms wel de sfeer verknald. Ook bvb opnames van muziekbands in kleine clubs.

                        Omdat ik geen oneindig budget heb, ben ik eens bij Olympus gaan kijken en heb daar de E-620 gevonden (momenteel in promotie bij Konijnenberg in een pakket).

                        Eerlijk gezegd vind ik dat het toestel mij wel kan bekoren (veel goeie kritieken), ware het niet dat één van de nadelen van het systeem (4/3) is dat bij deze camera reeds vanaf 400 asa ruis begint te vertonen... en dat is dus niet de bedoeling alj foto's bij weinig licht wil nemen....
                        De nieuwe Canon 500D zou dit probleem niet hebben, maar is ook aanzienlijk duurder...
                        Een kennis raadde me aan om een Nikon D200 tweedehands te zoeken, maar ja tweedehands...
                        Kan iemad mij misschien wat advies geven? Misschien enkele voorbeelden?

                        Alvast bedankt op voorhand!
                        grtz
                        Jan
                        Last edited by javade; 5 juli 2009, 19:39.

                        Comment


                        • Re: Het Olympus Toppic

                          Ben je van plan om afdrukken te maken groter dan een A4??
                          Zoniet moet je zeker niet bang zijn voor de ruis hoor,
                          heb zelf de E-510 en durf regelmatig op iso1600 fotograferen en geen ruis op een A4 tje hoor
                          Tenzij je er op gaat liggen mieren met een vergrootglas
                          En met de 35 F3.5 moet je verdikke met een grote loep afkomen hoor

                          Dus de ruis is een minpunt als je grotere afdrukken dan A4 wil maken in hoge iso waarden,
                          maar voor de rest prima toestel en dacht dat de 620 ook het formaat kan wijzigen in 16/9 ofzo inplaats van het 4/3 formaat

                          PS, voor afdrukken in A4 formaat gebruik ik Qimage voor af te drukken.
                          Is het beste programma dat er bestaat om grotere afdrukken te doen

                          Comment


                          • Re: Het Olympus Toppic

                            ik wil hier ook eens jullie advies ik heb ook beslist een olympus tekope weet alleen niet welke kit ik best neem ? Olympus E-520 + 14-42mm + 70-300mm of de OLYMPUS E-520+14-42+40-150 ? en is er groot verschil ?? zou er morgen willen achter gaan. allee als konijnenberg morgen open is natuurlijk in turnhout ?
                            Last edited by pack94; 6 juli 2009, 21:11.

                            Comment


                            • Re: Het Olympus Toppic

                              Ik zou voor de E620 gaan,,,

                              Comment


                              • Re: Het Olympus Toppic

                                Oorspronkelijk geplaatst door pack94 Bekijk bericht
                                ik wil hier ook eens jullie advies ik heb ook beslist een olympus tekope weet alleen niet welke kit ik best neem ? Olympus E-520 + 14-42mm + 70-300mm of de OLYMPUS E-520+14-42+40-150 ? en is er groot verschil ?? zou er morgen willen achter gaan. allee als konijnenberg morgen open is natuurlijk in turnhout ?
                                Het enige verschil zijn de zoomlenzen 40-150 en de 70-300mm, je moet maar is gaan kijken naar het prijsverschil van beide lenzen.
                                de 40-150 is best een goeie lens, is naargelang vrij klein wat een voordeel kan zijn en heeft een plastiek vatting wat ik iets minder vind. 150mm is vrij goed uit de hand te fotograferen.
                                de 70-300 is al best een grote lens, heeft een max bereik van 300mm en dat is best al heel wat. is volgens mij al best moeilijk om uit de hand te fotograferen. Deze lens heeft een metalen vatting en is veel steviger uitgevoerd.

                                Ik zou zeggen, probeer het een keer in de winkel indien ze deze beide kitten in voorraad hebben. Wij hebben de 70-300mm ook in ons bezit en vinden het best een goede lens, enig nadeel is dat deze lens geen voet heeft om op een statief te plaatsen. (de 40-150mm ook niet).

                                Groetjes
                                Frank

                                Comment

                                Working...
                                X