Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Olympus Toppic

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het Olympus Toppic

Ik meen dat er ook "IS" is, die intelligent genoeg is om te weten of de camera op statief staat of niet. Of heb ik dit gedroomd?
    Any way, ik zal zelden (eigenlijk alleen maar voor nachtfotografie en da's inderdaad van statief) de IS op mijn EF-S 17-55 f/2.8 afzetten. Of dat zo'n batterijvreter is, weet ik eigenlijk niet. Ik gebruik een grip en kom erg lang met twee batterijen toe.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Als ik dit zo lees, maak ik toch de bedenking waarom ik dan niet de 420 heb aangeschaft. Ik bedoel, als je de IS alleen maar opzet in bepaalde gevallen, heb je hem mss niet zo heel erg nodig voor vakantie-, huis-, tuin- en keukenfotografie (grootste hap uit mijn fotografische bezigheden)...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jee Bekijk bericht
        Als ik dit zo lees, maak ik toch de bedenking waarom ik dan niet de 420 heb aangeschaft. Ik bedoel, als je de IS alleen maar opzet in bepaalde gevallen, heb je hem mss niet zo heel erg nodig voor vakantie-, huis-, tuin- en keukenfotografie (grootste hap uit mijn fotografische bezigheden)...
        Het is net voor huis- en keukenfotografie dat IS je kan helpen, als je tenminste uit de losse hand schiet.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Bij mij hangt het er van af welke lens ik er op heb staan, met de 12-60, wat er meestal op staat, staat ie meestal aan, heb je goede sluitersnelheden heb je IS niet echt nodig maar kwaad kan het ook niet. Meestal trek je toch rond 1/60 en zeker met flits en dan is de IS toch een pluspunt.
          Ik ben blij dat ik IS heb op mijn camera, zou het niet willen missen.

Groetjes
          Frank

Comment

Gewoon aan zetten.
            En...je kunt IS beter vergeten uit te zetten dan vergeten aan te zetten.
            Olympus E-3 + Zuiko Digital 14-54 f2.8-3.5 + Zuiko 50-200 SWD f2.8-3.5 + Zuiko 50 macro + Zuiko 7-14 f4.0
            http://petermaas.blogspot.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peer Bekijk bericht
              Gewoon aan zetten.
              En...je kunt IS beter vergeten uit te zetten dan vergeten aan te zetten.
              Volledig mee eens.

Comment

Is hier geen Olympus-schieter met een album op de site zodat ik eens wat kiekjes van een Oly kan zien?

Comment

Is hier geen Olympus-schieter met een album op de site zodat ik eens wat kiekjes van een Oly kan zien?
                  Drie jaar geleden begonnen te fotograferen met een Olympus E-400
                  Ondertussen heb ik de E-510 en de E-3
                  Ben er zeer content over
                  Als je wat beeldjes wilt zien klik op mijne website
                  Grt
                  Theike
                  Mijn Site http://www.theovanvlierden.be

Comment

Slecht opgelet...
                    Zie handtekening, op de website komen niet zoveel nieuwe foto's tot er een nieuwe is.
                    Op het blog regelmatig nieuwe foto's.
                    Olympus E-3 + Zuiko Digital 14-54 f2.8-3.5 + Zuiko 50-200 SWD f2.8-3.5 + Zuiko 50 macro + Zuiko 7-14 f4.0
                    http://petermaas.blogspot.com/

Comment

Als Canonien zal ik hier ook eens iets schrijven.

Iedereen weet dat oude Zuiko MF objectieven tot de top behoren.
                      Denk maar aan de 21mm.
                      Vorige week stond de 50mm 1.4 (serienummer boven de 100.000!) te koop bij Grobet voor 12 euro. Dat kun je niet laten liggen.

Zuiko lenzen zijn toch altijd zo verbazend klein , zelfs de 1.4!
                      Dus meteen een tweede converter besteld en als die aankomt kunnen we al dat fraais ontdekken.

Het enige nadeel van de canon zuiko adapter is, dat hij er nadien bijna niet meer afgaat.
                      Op mijn 21mm riskeer ik niet van hem af te halen, tenzij er een truuk is.

Paul.
                      DPaul - A.FIAP
                      D810, nikkors and other stuff

Comment

Net met een canonien gebabbeld en hem verteld van mijn recente aankoop. Hij heeft mijn spullen gewoon de grond ingeboord: geen keuze aan lenzen, Zuiko lenzen = uiterst slechte kwaliteit, zoeker niet goed, sensorreinigingssysteem van het slechtste op de markt, enz...

Comment

Ik ben zelf ook een Canonian en Canon heeft fantastische toestellen maar Olympus zeker ook. Slechtere sensorreiniging is zever. De kwaliteit van de Zuiko en Zeiss lenzen is zeer goed evenals de Olympus bodies. Als je bij de grote merken blijft zoals Canon, Nikon, Fuji, Olympus, Pentax dan doe je zeker geen miskoop believe me. Bij mij was les 1 in de fotografiecursus: Het is niet de camera, wel de man achter de camara. Het zegt eigenlijk meer over die gast waar je mee gesproken hebt... Zet dat van je af... ga het veld op en laat je foto`s op het forum zien zou ik zeggen.! Eens kijken of hij kan zien of het met een Olympus getrokken is?
                          Last edited by Fantasia; 17 juni 2009, 12:57. Reden: typo
                          Canon EOS 40D, Tamron 17-50 F2.8, Canon 50mm 1.8, Canon 55-250 IS

Comment

Net met een canonien gebabbeld en hem verteld van mijn recente aankoop. Hij heeft mijn spullen gewoon de grond ingeboord: geen keuze aan lenzen, Zuiko lenzen = uiterst slechte kwaliteit, zoeker niet goed, sensorreinigingssysteem van het slechtste op de markt, enz...
                            Niets van aantrekken. Ik heb zelf een e-500, en nog nooit last gehad van stof. Denk niet dat dat systeem dus zo slecht zal zijn (is nu bijna 4 jaar, maar ik verwissel niet veel van lens (heb er ook maar 2...).

De kitlens behoort bij de betere (is een stuk beter dan de "oude" kitlens van Canon, en is zeker vergelijkbaar met de IS versie van Canon). De ZUIKO toplenzen horen trouwens echt bij de top (zijn zondermeer vergelijkbaar met de L-lenzen van Canon (ook qua prijs...)). Er is inderdaad minder keuze in lenzen dan bij Canon, maar de lenzen die er zijn zijn gewoon goed, dus dan heb je minder keuze nodig...

De zoeker is inderdaad redelijk klein, maar die van een 1000D of 450D is niet veel groter...

DSLR's van gelijk welk merk zijn degelijk. Zeggen dat het ene merk pakken slechter is dan het andere is compleet gezever. Ze hebben elk hun voor -en nadelen. Naarmate de prijs stijgt, dalen de nadelen .
                            Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                              Naarmate de prijs stijgt, dalen de nadelen .
                              Eeeuuuuhhhh,
                              Dat is toch ook een nadeel??

Greetz,

D.

Comment

Die canonien zal zeker de lotto gewonnen hebben en allemaal LLLLLLLLLL lenzen hebben

Zoals vermeld door Polleke wel de zuiko's zijn de beste die erzijn .
                                En daarbij is het een hobby of een beroep?
                                Voor mijn hobby voldoen de E-510 en de 14-42 en de 40-150 goed hoor meer dan goed zou ik zelfs durven zeggen
                                Heb ook de 35 macro en de 70-300 en dit zijn ook geen pro objectieven maar
                                ik wel best eens een test doen met een canonien met een 70-300 do is of zoiets in die aard
                                Om: te vergelijken denk dat je weinig verschil er op zal vinden.

Ben je tevreden van je toestel en de lenzen die je op dit moment hebt ja of neen ?
                                Indien Ja gewoon laten roddelen en U niks van aantrekken en verder doen met wat je GRAAG doet

Indien Neen dan is er de profesionele body en lenzen van olympus wel een heel pak duurder maar daar mag gerust een 50D tegen gehouden worden denk niet dat je met schaamrood op de wangen je terug zal trekken denk eerder andersom
                                De 35-100 F2 is een van de beste die er ooit gemaakt is aleen de prijs

Niks van aantrekken en gewoon fotokes trekken zou ik zeggen

Comment

Working...
                                X