Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Olympus Toppic

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Het Olympus Toppic

Oorspronkelijk geplaatst door superduc Bekijk bericht
    Je kunt die functie uit zetten in het menu
    Is om scherp te stellen in donkere omgeving
    Mocht je weten hoe,dan hoor ik het graag.
    Ik zoek het ook wel ff uit,maar een mens heeft zo weinig tijd!!
    Fuji XT-5,7artisans50mm,AstrHori14mm,Tamron18-300,fujinon30mm macro
    schitterende maltwhisky op de kast

Comment

Een paar maand terug ben ik naar de mijn geweest in Beringen. Met mijn ingebouwde flitser had ik het zelfde probleem. Als ik de externe flitser gebruik was het continu flitsen gedaan. Wel had ik dan een rode hulpverlichting. Dit is gemakkelijker en beter vind ik. Ik gebruik de originele flitser van Olympus. Namelijk de FL36.
      Bezoek eens de website [url]http://www.meenseduikklub.be

Comment

Ik heb mij enkele maanden geleden een "Metz mecablitz 48 af-1 digital"aangeschaft. werkt prima, heeft een hoger richtgetal dan de originele olympus fl36 en is, als ik het mij nog goed herinnner zelf goedkoper.

Greetz,
        D.

Comment

Een externe flits vind ik ook de beste aanschaf die ik al gedaan heb! Gedaan met dat kl*** voorflitsen, om zot van te komen. Ik heb mijn eerste flits gekocht in Zwitserland. Een oly fl36 voor 80chf! Dit was een toonzaalmodel, niets van schade of zo! Dat kon ik echt niet laten liggen!

Voorts heb ik nog de e300, E510 (plus elk een 14-45) sigma 30mm1.4, sigma 55-200F4.5-5.6 en sigma 70-200F2.8 en ondertussen nog een tweede fl36, maar dan de R-versie. (samen gekocht met de E510 hier op bd).
          Samen met nog wat strobist-materiaal probeer ik goede fotootjes te maken, soms lukt dat, soms ook niet... Maar zelden ligt dat aan het materiaal...
          als ik ooit eens groot ben en niet meer moet leven van een studentenbudgetje hoop ik daar nog wat zuiko's en een E-3 of opvolger aan toe te voegen.

mvg
          Brecht
          Twee Olympus bakjes; Enkele Olympus en Sigma bokalen variërend van 14 tot 200mm; Wat lichtjes en een zakje bijhorend speelgoed.

Comment

Vraagje: welke zou ik aanschaffen, de E 420 of de E 520? In de winkel adviseerde men mij de 420 omwille van zijn compacte vormgeving, prijs en degelijkheid. Het kleine formaat vind ik zeker een pluspunt, maar hij mist IS. Dat is volgens de verkoper geen probleem voor deze camera.
            Enfin, doe ik een goede zaak met de 420?

Comment

Hangt er een beetje van af wat je wil fotograferen. Als je van plan bent om altijd in ideale omstandigheden te werken, of met flits, dan is dat geen probleem. Maar als ik met mijn E510 werk, staat de is bijna altijd aan, en dat scheelt toch wel heel wat hoor! (Helaas ook in batterij)) ISO verhogen heeft ook wel meer ruis, en dat is toch nog wel een zwak punt van de oly's vind ik. (heb wel gn ervaring met de x20 modellen, enkel E300 en E510)
              Ik zou toch de 520 nemen als je de meerprijs er voor over hebt... En afmetingen... Wat zijn die paar millimeters, een slr steek je toch niet zo maar in je binnenzak, hoe klein die ook is... (ok, de nieuwe µFT zal dat mss wel mogelijk maken, maar een "gewone" FT is daar toch wel te groot voor...)

mvg
              Twee Olympus bakjes; Enkele Olympus en Sigma bokalen variërend van 14 tot 200mm; Wat lichtjes en een zakje bijhorend speelgoed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jee Bekijk bericht
                Vraagje: welke zou ik aanschaffen, de E 420 of de E 520? In de winkel adviseerde men mij de 420 omwille van zijn compacte vormgeving, prijs en degelijkheid. Het kleine formaat vind ik zeker een pluspunt, maar hij mist IS. Dat is volgens de verkoper geen probleem voor deze camera.
                Enfin, doe ik een goede zaak met de 420?
                Qua beeldkwaliteit maken ze elkaar niet veel. Het gaat hier dan om de IS. Ben je van plan veel landschappen, stillevens en macro's te maken dan heeft IS zin. Ik fotografeer vooral mijn spelende kinderen en daarvoor moet ik toch al een snelle sluitertijd realiseren, dan heeft IS minder zin. IS heeft vooral zin bij statische onderwerpen, waarbij je langzame sluitertijden hanteert i.v.m. een gewenste belichting. Bij panning (het volgen van snelbewegende onderwerpen, bij relatief langzame sluitertijden) kan IS ook nuttig zijn.) Waar je vooral op moet letten is de ligging in je hand. Ik vond de E420 om als hoofdcamera te gebruiken, niet lekker genoeg in mijn hand liggen. Da's echter heel persoonlijk. De camera is zeker lekker klein en dat zorgt ervoor dat je weer iets minder loopt te sleuren met je spullen.

Succes met de aanschaf en veel plezier met je camera.
                Bart

Comment

Dank voor jullie hulp. Mss dan toch beter de 520. Ondertussen raadt mijn hele omgeving de Nikon D60 aan. Maakt de zaak niet makkelijker.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jee Bekijk bericht
                    Dank voor jullie hulp. Mss dan toch beter de 520. Ondertussen raadt mijn hele omgeving de Nikon D60 aan. Maakt de zaak niet makkelijker.
                    Ik ken het gevoel... Als anderen je materiaal bekijken, en zien dat je met olympus werkt (en dan nog sigma objectieven er bij) kijkt men soms alsof je van mars komt... Olympus is goed, maakt degelijk materiaal dat zeker niet moet onderdoen voor de andere, meer wijd verspreide merken. Ik heb naast mij frontstage al professionelen gezien die ook met olympus werken (de E-3 uiteraard).
                    De D60 is van vergelijkbaar niveau met de 420 denk ik, en de E-520 heeft dan nog eens ingebouwde beeldstabilisatie, wat de nikon dan weer niet heeft. Bij nikon moet je objectieven kopen met ingebouwde stabilisatie en die zijn meestal een stuk duurder.
                    Er is maar 1 reden om niet alle merken in ogenschouw te nemen bij het aankopen van een eerste digitaal toestel volgens mij, en dat is dat je al oude (kwaliteits)objectieven liggen hebt van een bepaald merk.

De belangrijkste reden om voor een toestel te kiezen is dat het goed in je hand ligt. Wat betreft kwaliteit ga je niet zo veel verschil meer zien tussen verschillende merken. Wat mij betreft heb je nog 3 (mss 4) niveaus van slr-camera's dezer dagen:
                    1) instap: E-420, D60,...
                    2) serieuze amateur/semipro: E-520, 40D
                    3) Professioneel: E-3, 50D, d700
                    (4) TOP of the line: D3, 1DM3

De grenzen tussen deze categorieën zijn niet vast te leggen, en de ene zal de E-520 als een beginnerstoestel zien, voor de ander is het een doorgroei model.
                    Kiezen voor een bepaalt toestel is niet eenvoudig, en zal uiteindelijk veel bepalen. Als je eerste toestel je niet bevalt, dan zal het mss nooit echt een plezier zijn om er mee te werken, en loop je de kans op een fantastische hobby mis... Dus kies het toestel dat het beste bij je handen (en budget) past en geniet er van!

mvg

Comment

• Re: Het Olympus Toppic

Dank voor je hulp en/of duidelijk antwoord, JvanKnal. Ik ben weer overtuigd nu en laat alle opmerkingen pro Nikon of Canon voor wat ze zijn. Het wordt Olympus. Nu nog even uitzoeken of de 420 of misschien de 520 voor mij de beste keuze is.

Comment

IS??
                        Wat is dit? ik ben een leek in deze materie.
                        Bezoek eens de website [url]http://www.meenseduikklub.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Berke58 Bekijk bericht
                          IS??
                          Wat is dit? ik ben een leek in deze materie.
                          IS = Image Stabilization
                          Wil zeggen dat tijdens maken van foto als je een beetje bibbert dit deels opgevangen word door de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johnny K Bekijk bericht
                            IS = Image Stabilization
                            Wil zeggen dat tijdens maken van foto als je een beetje bibbert dit deels opgevangen word door de camera
                            ... en is m.i. de kleine meerprijs van een 420 naar een 520 absoluut waard.

Ik zelf heb een 510 en ben er zeer tevreden van.

Greetz,

D.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DonCo. Bekijk bericht
                              ... en is m.i. de kleine meerprijs van een 420 naar een 520 absoluut waard.

Ik zelf heb een 510 en ben er zeer tevreden van.

Greetz,

D.
                              Dito
                              Ook zeer tevreden over mijn E-510 vooral nu ik de 70-300 heb
                              Die IS is echt wel de meerprijs wel waard hoor.

Comment

Ga vandaag of morgen voor de 520 kit (+ 14-40/42-150).

Comment

Working...
                                X