Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon G9 of Nikon P80

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon G9 of Nikon P80

Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
    Heeft niets maken met D80.

Het is de lens en wel de 'barrel distortion'. Geen abnormaal verschijnsel maar niet per sé aanwezig bij elke -super-groothoek.
    Photozone test lenzen en het is een goed idee daar wat tests te bekijken.

Karel
    De Panasonic Lumix FZ18 heeft er in elk geval géén last van. Een canon S5 IS (niet supergroothoek, ik weet het) ook niet.

Het is (wat mij betreft) enkel zéér opvallend in de Nikon P80 beelden.

En "dat lossen we wel op met software"...

Ik was vroeger rock-muzikant. De "dat lossen we wel op in de mix" gedachte komt weer bij me op. Als je basis-materiaal niet goed is blijft het knoeien.

En de review op Photozone had ik al wel gezien. Het 'voorbeeld' wat daar staat om de (al dan niet) werking van de vervormings-corrector lijkt me wel het totaal verkéérde plaatje. Het kerkje met nergens een rechte lijn, heeft meer iets van een moeilijke "zoek de 5 verschillen" puzzels ;-)

Ik heb de kans niet meer, mar het zou interssant zijn mocht iemand eens een grid tekenen en er met een P80 foto's van nemen (met verschillende brandpunten).
    Wie heeft er ééntje en durft ?
    Last edited by lukvdh; 22 mei 2008, 18:15. Reden: aanvulling betreffende Phonezone review

Comment

bedankit voor de info, voorlopig gaat de voorkeur uit naar de canon, maar ik zal eens een paar reviews zoeken over de Fuji S100FS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jochim Bekijk bericht
        bedankit voor de info, voorlopig gaat de voorkeur uit naar de canon, maar ik zal eens een paar reviews zoeken over de Fuji S100FS
        Hier vind je alvast wat lectuur : http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=207795
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Steve's P80 review:

Tech Talk - Discuss PC Hardware, Software, Internet and Other Technology

Comment

Working...
          X