Na al een tijdje zowel analoog (oude Canon AE-1) als digitaal (Fujifilm S6500d, paar maand geleden gestolen) getrokken te hebben, wordt het stilletjesaan wel eens tijd dat ik overstap op een digitale reflex. Nu, ik ben al een tijdje hier en daar wat aan het lezen, voornamelijk op dpreview, en geraak er eigenlijk niet echt uit. Canon 400D, Nikon D60 of D40x? Volgens dpreview is er eigenlijk niet veel verschil tussen beide Nikons, maar anderzijds ligt het prijsverschil ook niet zover uitéén. Ik heb nog maar enkel met de D50 van een vriendin, en de 350D van een vriend gewerkt. Ik herinner me dat ik meer tevreden was van de 350D, maar het zijn natuurlijk wel andere versies.
Ik neem eigenlijk foto's van de meest uiteenlopende dingen, gaande van vakanties, uitstapjes tot mensenfotografie in steden. Het is tamelijk belangrijk dat de manuele focus deftig is, en de camera snel genoeg is. Toch geraak ik er niet uit, wat zouden jullie doen, of zijn er nog andere fototoestellen uit dezelfde prijsklasse die jullie eventueel in gedachten hebben?
Ik neem eigenlijk foto's van de meest uiteenlopende dingen, gaande van vakanties, uitstapjes tot mensenfotografie in steden. Het is tamelijk belangrijk dat de manuele focus deftig is, en de camera snel genoeg is. Toch geraak ik er niet uit, wat zouden jullie doen, of zijn er nog andere fototoestellen uit dezelfde prijsklasse die jullie eventueel in gedachten hebben?
Comment