Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olympus lanceert E520

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Olympus lanceert E520

Oorspronkelijk geplaatst door Zafira Bekijk bericht
    Voeg mij daar ook maar aan toe.
    Ik ben een trotse bezitster van een Olympus e510 en ik ben zéér tevreden over het toestel en lenzen.

Groetjes Zafira
    Mij mag je ook bij dat clubje plaatsen van tevreden Olympus gebruiker
    Heb mij de E-510 aangeschaft met de kitlenzen en sta elke dag versteld van het
    resultaat tegenover mijn bridge (panasonic FZ30)
    Gewoon even vast mogen houden en getest en rap gekocht voor die
    prijs heb je geen canon of nikon hoor als je rekend dat alle lenzen IS hebben.
    zit lekker in het toestel en die lifeview is handig voor op lage standpunten
    een foto te maken

De reviews die ik vond op internet over de E-520 zijn mooi maar zoals
    reeds vermeld kleine upgrades tegenover de E-510.
    Dus zal deze wel eerst temmen, alvorens ik een ander toestel ga kopen

Comment

Hoy,

Nog een zeer tevreden Olympus gebruiker, eerst een E-300 die ik twee jaar heb gebruikt, het enige wat me stoorde aan deze camera was het ruisniveau op hogere ISO standen. Voor de rest een prima camera.
      Ik heb nu de E-3 en van ruis is geen sprake meer, ook de image stabiliser werkt bijzonder goed.

Mijn vrouwtje heeft de E-400 sinds maart vorig jaar en ze is daar zeer tevreden over, klein en goed.
      Nu zou ze toch graag een image stabilizer hebben omdat ze soms ziet wat de E-3 presteerd in soms wel slechte omstandigheden.

Zodus zal ze overschakelen op de E-520 en niet de E-420 omdat deze geen stabilizer heeft. Hij is wel iets groter maar echt groot kunnen we de E-520 nu ook niet noemen en het gewicht scheelt ook maar een 100 gram.

Nog even wachten tot deze in de winkels ligt.

Groetjes
      Frank

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zafira Bekijk bericht
        Voeg mij daar ook maar aan toe.
        Ik ben een trotse bezitster van een Olympus e510 en ik ben zéér tevreden over het toestel en lenzen.

Groetjes Zafira
        +1 fan

Ik heb ook bijna een jaar geleden de E510 dubbel kit gekocht en ben hier zeer tevreden over.

Ondertussen al wat uitgebreid: Metz48, de 14-54, sigma30mm1.4(ondertussen verkocht, met spijt achteraf) en de 50-200swd is besteld.
        De E520 is, zoals de anderen al aanhaalden, niet echt genoeg vernieuwend om te upgraden van een E510.

groeten
        Ivan
        enkele grote Nikons , enkele kleine Oly's

Comment

vraagje voor IvanD :

Was die Sigma 30mm f1.4 echt de moeite ?

Ik overweeg de aankoop van zo'n lens maar hier en daar zouden toch enkele problemen zijn met de lens (op andere merken weliswaar). Bedoeling is om meer te kunnen doen met het bestaande licht. Waarvoor gebruikte jij die ?

De prijs is ook niet zo goedkoop (400 € ongeveer), vooral in vergelijking met dergelijke lens van Canon.

Tweedehands is hij onvindbaar (zoveel worden er ook niet verkocht met Olympus-vatting), het zal nog wat doorsparen worden voor een nieuwe.

Alvast dank

R
          Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

Comment

Reginald,

om niet OT tegaan heb ik je een bericht gestuurd

groeten
            Ivan

Comment

dank voor het antwoord, heb reeds geantwoord, hopelijk toegekomen.

R
              Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

Comment

Fijn te lezen dat er steeds meer fans zijn!

Weet iemand me al uit te leggen wat het verschil in af systeem van de E520 en E3 is?
                De E3 heeft een mooie actie nu, doch zit het er financieel niet voor me in nu.
                De E520 wordt het ook niet. Doe het voorlopig nog met de E510 en de E330 als reserve body.

Heb sinds kort ook de sigma FT 18-125mm. in de studio heeft ie netjes gepresteerd. Buiten nog niet getest.
                Olympus E-3 en Olympus E-510 met 14-54mm en 50-200mm. Vosonic 8360. Metz 48 en Metz 58
                Sigma 18mm - 125mm

Comment

Maartje,

voor zover ik er aanuit kan is het niet hetzelfde AF systeem als de E3.

Het is bij E420/520 nog steeds dezelfde 3 punts AF als 410/510

Maar alleen via Live via gaat hij scherpstellen op contrast en kan hij tot 11 AF punten gebruiken.

Er zou ook een gecombineerde hybride-functie zijn.

Gevonden op :
                  Thank you for visiting the TechnologyGuide network. Unfortunately, these forums are no longer active. We extend a heartfelt thank you to the entire community for their steadfast support—it is really you, our readers, that drove

en

Ivan

Comment

oke, thanks. Dan wacht ik toch maar even.. het verschil met de E510 is niet groot.
                    Olympus E-3 en Olympus E-510 met 14-54mm en 50-200mm. Vosonic 8360. Metz 48 en Metz 58
                    Sigma 18mm - 125mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
                      De verschilpunten tegenover een E510 zijn vrij minim, denk ik.
                      Ja en nee,

de nieuwe zal sowieso weer een betere jpg engine hebben (lees betere foto's zo uit het doosje ), maar, toegegevn, de E520 voegt weinig toe tov. de E510.

Niettemin het is een techniek die iedereen uitoefent:

ik denk dat het nog redelijk zal lukken om de verschilpunten tussen een EOS 350/400/450D aan te tonen, maar zo recht voor de raap:

wat is het verschil tussen een Nikon D40 en een D60?
                      en v(vooral) wat is het verschil tussen een Sony A200 en A300...
                      http://www.digifotofreak.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VentureBiker Bekijk bericht
                        Zodus zal ze overschakelen op de E-520 en niet de E-420 omdat deze geen stabilizer heeft. Hij is wel iets groter maar echt groot kunnen we de E-520 nu ook niet noemen en het gewicht scheelt ook maar een 100 gram.

Nog even wachten tot deze in de winkels ligt.

Groetjes
                        Frank
                        Hoi Frank,

leuk je hier te ontmoeten...

Is het nou een indruk van mij, maar is de E520 niet (een stukje) compacter dan de E510?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht

Maar hogerop het gamma vind ik de E-3 wel een fantastisch toestel voor Oly upgraders, maar gewoon veel minder aantrekkelijk voor overstappers, temeer omdat het objectieven aanbod niet altijd even logisch in mekaar zit met soms zwaardere en duurdere objectieven vergeleken met de concurrentie wat toch tegen de filosofie van 4/3 ingaat. Ook lichtsterke f/1.4 primes vind ik bv. niet terug

MVG,
                          Er komen met regelmaat nieuwe lenzen uit en ja.....ze zijn wel duur zeker de lenzen uit de top-pro serie maar dan heb je ook échte goede lenzen.
                          Olympus E-3 + Zuiko Digital 14-54 f2.8-3.5 + Zuiko 50-200 SWD f2.8-3.5 + Zuiko 50 macro + Zuiko 7-14 f4.0
                          http://petermaas.blogspot.com/

Comment

Ga ik volledig mee akkoord: Oly staat heel hoog in mijn boek wat lenzenmaker betreft...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peer Bekijk bericht
                              Er komen met regelmaat nieuwe lenzen uit en ja.....ze zijn wel duur zeker de lenzen uit de top-pro serie maar dan heb je ook échte goede lenzen.
                              Echte goede objectieven zijn toch geen monopolie van Olympus, of zie ik dit verkeerd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                                Echte goede objectieven zijn toch geen monopolie van Olympus, of zie ik dit verkeerd
                                Nee, natuurlijk niet, ik wil alleen maar aangeven dat iemand die voor Olympus kiest ook de keuze heeft uit de beste lenzen die er gemaakt worden.
                                Ook Canon en Nikon hebben zulke lenzen, zeker waar, maar de Zuiko digitals zijn speciaal ontworpen voor digitale fotografie.
                                Andere merken hebben meer keuze maar wordt het daar makkelijker van, zie o.a. hier het forum objectieven maar na.
                                Olympus E-3 + Zuiko Digital 14-54 f2.8-3.5 + Zuiko 50-200 SWD f2.8-3.5 + Zuiko 50 macro + Zuiko 7-14 f4.0
                                http://petermaas.blogspot.com/

Comment

Working...
                                X