Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olympus lanceert E520

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Olympus lanceert E520

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
    Echte goede objectieven zijn toch geen monopolie van Olympus, of zie ik dit verkeerd
    Sommige lenzen (zooms dan nog wel) in hun gamma benaderen haast de perfectie, zijn enkel diffractie limited.
    Is nu eenmaal het zeer grote voordeel van het 3/4 systeem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
      Sommige lenzen (zooms dan nog wel) in hun gamma benaderen haast de perfectie, zijn enkel diffractie limited.
      Is nu eenmaal het zeer grote voordeel van het 3/4 systeem.
      Ik blijf bij mijn stelling dat dit echt geen Olympus exclusiviteit is.

En diffractie limited is ook weer een lekker stoer woord. Wie weet er immers echt wat het effect ervan is op zijn dagdagelijkse fotografie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
        Ik blijf bij mijn stelling dat dit echt geen Olympus exclusiviteit is.

En diffractie limited is ook weer een lekker stoer woord. Wie weet er immers echt wat het effect ervan is op zijn dagdagelijkse fotografie
        Denk dat je het verkeerd begrijpt, betekent dat de lenzen zo goed zijn dat ze quasi geen enkel optische beperkingen hebben, en dat er enkel kwaliteit afname is tengevolge van diffractie, wat heel uitzonderlijk is voor zoom lenzen en zelfs voor prime's, toch voor de lenzen van de populaire merken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
          Denk dat je het verkeerd begrijpt, betekent dat de lenzen zo goed zijn dat ze quasi geen enkel optische beperkingen hebben, en dat er enkel kwaliteit afname is tengevolge van diffractie, wat heel uitzonderlijk is voor zoom lenzen en zelfs voor prime's, toch voor de lenzen van de populaire merken.
          Dan heb ik toch goed nieuws voor je, want ik heb hier zo 2 exemplaren liggen die exact aan deze beschrijving voldoen

Comment

Heeft iemand de E520 al? Ervaringen?
            Olympus E-3 en Olympus E-510 met 14-54mm en 50-200mm. Vosonic 8360. Metz 48 en Metz 58
            Sigma 18mm - 125mm

Comment

Ben 2 weken geleden bij foto Konijnenberg de nieuwe Olympus E-450 met
              dubbele lenskit gaan kopen.
              Was een speciale aktie met 2 gig geheugenkaart en tas voor 533 euro.
              Na een paar dagen uitproberen vond ik het toestel echt niet goed in de hand liggen
              o.w.v. de kleine greep.
              Ben dan terug gaan surfen op de website van Konijnenberg en kwam bij de E-520
              met dubbele lenskit terecht.
              Weliswaar een ouder model maar wèl met een goede greep en tevens beeldstabilisatie.
              Dit model werd ook als aktie aangeboden met 4 gig geheugenkaart, tas, 2 UV-filters en
              extra baterij voor 559 euro.
              Ben daarom teruggegaan en heb de E-450 omgewisseld in de E-520.
              Dit toestel voldoet nu ruimschoots aan mijn verwachtingen als beginneling en heb
              het gevoel dat ik een goede koop heb gedaan.
              Olympus E520 / Olympus E620 / Olympus PEN E-P1
              Zuiko 9-18mm. / Zuiko 14-42mm. / Zuiko 14-54mm. II / Zuiko 40-150mm. / Zuiko 70-300mm. / 25 mm. pancake / Flits FL-36 / Flits FL-50

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mars Guo Bekijk bericht
                Ben 2 weken geleden bij foto Konijnenberg de nieuwe Olympus E-450 met
                dubbele lenskit gaan kopen.
                Was een speciale aktie met 2 gig geheugenkaart en tas voor 533 euro.
                Na een paar dagen uitproberen vond ik het toestel echt niet goed in de hand liggen
                o.w.v. de kleine greep.
                Ben dan terug gaan surfen op de website van Konijnenberg en kwam bij de E-520
                met dubbele lenskit terecht.
                Weliswaar een ouder model maar wèl met een goede greep en tevens beeldstabilisatie.
                Dit model werd ook als aktie aangeboden met 4 gig geheugenkaart, tas, 2 UV-filters en
                extra baterij voor 559 euro.
                Ben daarom teruggegaan en heb de E-450 omgewisseld in de E-520.
                Dit toestel voldoet nu ruimschoots aan mijn verwachtingen als beginneling en heb
                het gevoel dat ik een goede koop heb gedaan.
                Prima keus veel plezier aan beleven.
                Maar voor meer info over Olympus ga hier even langs, Olympus Toppic

Comment

Goed dat een Oly-topic af en toe naar boven wordt gehaald. Las eergisteren in een ernstig fotoblad (naam kwijt) een test van de E 3O, getest door een Canon-gebruikster. Resultaat: een en al lof en 8,8/10 wat een zeer hoge score blek te zijn. Dus ...

Comment

Working...
                  X