Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Review Nikon D3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Review Nikon D3

    Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
    Met alle respect maar als Puerte ergens gaat orakelen, spring jij meteen in de bres om hem 'uit zijn onwetendheid' te helpen... ik vraag me af waarom.

    Laat hem toch in zijn wijsheid. D3 is een zeer goede kamera, iedereen met een beetje realiteit en fototechnische kennis zal dat bevestigen. En elke nuchtere mens weet dat alle semi-pro en pro-kamera's dicht bijéén liggen als je RAW gebruikt...

    Ik ben geen fanboy maar wou een Nikon omdat ik dat vroeger had, ben overtuigd geraakt van Canon en heb door een geschenk geen keuze moeten maken. Ik heb het volste vertrouwen in Canon en zie ook geen opmerkelijke verschillen behalve dan dat Nikon nu ook op hoge ISO kwalitatief de gelijke is. In grote lijnen kan ik me zelfs vinden in wat je zegt over noden en kamera's.

    Hier noemt hij de D3 de beste kamera ooit, in het A700 topic zegt hij dat dit de kamera is om te kopen want de beste lenzen van Carl Zeiss, een tijd geleden was Pentax 'the cradle' met zijn IS-body en oude KM-lenzen...

    So what hij zwanst een hele vleesfabriek en zaagt een bos, zorg er voor dat jij niet evenveel bomen omlegt aub. Dan kunnen wij gewoon over zijn postings lezen en hoeft niet elke topic een over en weer gezwam te worden.

    Laat dit topic over de D3 gaan zonder vergelijking, eigenlijk moest dit een HOSANA worden over de review van de D3. Nogal duidelijk dat je daarin niet moet gaan vergelijken, laat ze dat op Dpreview maar doen.
    Ik ben akkoord met jou dat deze topic over D3 zou moeten gaan en hierbij zou ik vragen aan een MOD om alle andere posts zoals deze dan maar te deleten.

    Maar mijn post hier is toch van geen kanten een reactie op die van Puerte? Dat Puerte de behoefte voelt om erop te reageren op zijn gebruikelijke manier tja dat kan ik niet beinvloeden hoor. Maar als men reageert op een post van mij dan reageer ik meestal wel terug. Hoe belachelijk de post ook is. 1 van mijn slechte kantjes ik weet het.

    Mijn post ging zelfs juist over het feit dat al deze vgl geen steek houden.

    Laat een mod al die randfenomenen dus maar snel deleten.

    Comment


    • #62
      Re: Review Nikon D3

      en zo gaat het maar verder en verder.
      Dit forum heeft duidelijk een paar goede moderators nodig.
      Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

      Comment


      • #63
        Re: Review Nikon D3

        Het zou zonde zijn om een forum te moeten laten "censureren" door moderators. Tenslotte wordt de inhoud gevoed door een aantal volwassen foto-enthousiasten. Een kwinkslag hoort er altijd bij, maar de ondertoon moet altijd serieus blijven. Het hoeft geen betoog dat we qua inbreng er allemaal iets aan moeten hebben. Verschil van mening moet er kunnen zijn met behoud van respect voor ieders mening.
        [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

        Comment


        • #64
          Re: Review Nikon D3

          Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
          Het zou zonde zijn om een forum te moeten laten "censureren" door moderators. Tenslotte wordt de inhoud gevoed door een aantal volwassen foto-enthousiasten. Een kwinkslag hoort er altijd bij, maar de ondertoon moet altijd serieus blijven. Het hoeft geen betoog dat we qua inbreng er allemaal iets aan moeten hebben. Verschil van mening moet er kunnen zijn met behoud van respect voor ieders mening.
          D3 review = D3 review.

          Niets met verschil van mening te maken.

          Troll = Troll

          Comment


          • #65
            Re: Review Nikon D3

            Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
            Toch nog even opmerken:

            b) Het enige wat telt is de uiteindelijke beeldkwaliteit als de foto aan de muur hangt. De huidige trend naar "gadgets" kost veel centen maar brengt niets essentieels bij.

            DPaul.
            eh,
            Waarom ben je dan ooit digitaal beginnen fotograferen? Niet tevreden van de beeldkwaliteit aan de muur van je analoge foto's?
            Of is er ook zoiets als gebruiksgemak, tijdswinst, flexibiliteit, ... Sommige 'gadgets' lijken me toch wel nuttig, ook al zie ik het verschil aan de muur niet.

            Comment


            • #66
              Re: Review Nikon D3

              Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
              LOL JE bent en blijft een grote grap!
              Maar stop hier aub niet mee met wie zouden we anders moeten lachen.
              Met jou natuurlijk, je weet duidelijk heel weinig af van fotografie en de noden van een fotograaf zoals velen op dit forum, natuurlijk voel ik me als een koning op dit forum, maar dat ligt niet aan mij hoor want ik ben van nature vrij bescheiden, maar hier is heel duidelijk een gebrek aan kennis zoveel is duidelijk.

              Comment


              • #67
                Re: Review Nikon D3

                Hier noemt hij de D3 de beste kamera ooit, in het A700 topic zegt hij dat dit de kamera is om te kopen want de beste lenzen van Carl Zeiss, een tijd geleden was Pentax 'the cradle' met zijn IS-body en oude KM-lenzen...
                Ha, ok. Iemand heeft het al op een rijtje gezet...

                D3 review = D3 review.

                Niets met verschil van mening te maken.
                toch wel: de ene review steekt de 5D voor, de andere niet,... en dan begint eht vergelijk door de meer of mindere ervaren fotografen over de juiste vergelijking (1Ds, 1D,...). Verschillen genoeg volgens mij.
                Wat denk ik staat: de D3 is top class. Je kan van mening verschillen om te vergelijken met 5D, 1D, 1Ds, D2, D300,... maar dat het toestel tot de betere klasse behoort is duidelijk.

                Waarom ben je dan ooit digitaal beginnen fotograferen? Niet tevreden van de beeldkwaliteit aan de muur van je analoge foto's?
                Tja... het heeft zo allemaal zijn voordelen hé: basic belichting, filmke,... of langs digitale weg. Maar de vergelijking die hier op het forum gemaakt werd van één filmpje met de sensor van een DSLR loopt ook mank. Die instellingen allerhande, waaronder ISO, noise reduction,... zijn m.i. te vergelijken met de keuze tussen een 'gewone' Fuji 400 ASA, een Kodak Gold, een Velvia 50, Ektachrome 100,... en noem maar op.
                Die filmpjes hadden het voordeel dat je ze in elke body kon stoppen, terwijl je nu met je sensor verder moet...
                Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                www.musicinframe.be

                Comment


                • #68
                  Re: Review Nikon D3

                  Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
                  Met alle respect maar als Puerte ergens gaat orakelen, spring jij meteen in de bres om hem 'uit zijn onwetendheid' te helpen... ik vraag me af waarom.

                  Laat hem toch in zijn wijsheid. D3 is een zeer goede kamera, iedereen met een beetje realiteit en fototechnische kennis zal dat bevestigen. En elke nuchtere mens weet dat alle semi-pro en pro-kamera's dicht bijéén liggen als je RAW gebruikt...

                  Ik ben geen fanboy maar wou een Nikon omdat ik dat vroeger had, ben overtuigd geraakt van Canon en heb door een geschenk geen keuze moeten maken. Ik heb het volste vertrouwen in Canon en zie ook geen opmerkelijke verschillen behalve dan dat Nikon nu ook op hoge ISO kwalitatief de gelijke is. In grote lijnen kan ik me zelfs vinden in wat je zegt over noden en kamera's.

                  Hier noemt hij de D3 de beste kamera ooit, in het A700 topic zegt hij dat dit de kamera is om te kopen want de beste lenzen van Carl Zeiss, een tijd geleden was Pentax 'the cradle' met zijn IS-body en oude KM-lenzen...

                  So what hij zwanst een hele vleesfabriek en zaagt een bos, zorg er voor dat jij niet evenveel bomen omlegt aub. Dan kunnen wij gewoon over zijn postings lezen en hoeft niet elke topic een over en weer gezwam te worden.

                  Laat dit topic over de D3 gaan zonder vergelijking, eigenlijk moest dit een HOSANA worden over de review van de D3. Nogal duidelijk dat je daarin niet moet gaan vergelijken, laat ze dat op Dpreview maar doen.
                  Het moet je daan ook stilaan duidelijk zijn dat ik niet merkgebonden denk zoals sommige kwistebieten. De pentax K10D was duidelijk tot de komst van de A700 en de D300 de meest aantrekkelijke camera, zekers voor zijn prijs, binnen zijn segment.

                  Als je mijn posts goed leest weet je dat ik zeg dat momenteel de D300 de beste camera is in het midden segment, maar dat de A700 het meest te bieden heeft voor zijn prijs.

                  Waarom is de D3 de beste DSLR ooit, omdat er nooit een toestel geweest is dat op alle vlakken zo goed presteert. Noem alle punten eens op waar andere toestellen merkelijk beter zouden zijn.
                  En beeldkwaliteit is maar een onderdeel van het geheel, het filmpje van vroeger. En zoals vroegers de labo's bepalend waren, is nu de nabewerking vooral datgene wat het verschil maakt.
                  Dat is toch allemaal simpele basis kennis mannen toch !!!
                  Last edited by puerte; 24 april 2008, 13:27.

                  Comment


                  • #69
                    Re: Review Nikon D3

                    Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                    Met jou natuurlijk, je weet duidelijk heel weinig af van fotografie en de noden van een fotograaf zoals velen op dit forum, natuurlijk voel ik me als een koning op dit forum, maar dat ligt niet aan mij hoor want ik ben van nature vrij bescheiden, maar hier is heel duidelijk een gebrek aan kennis zoveel is duidelijk.
                    Zegt de man die 1 stop verschil in licht gelijkaardige lichtomstandigheden vindt,
                    Je bent zonder twijfel de koning op dit forum

                    Comment


                    • #70
                      Re: Review Nikon D3

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                      Zegt de man die 1 stop verschil in licht gelijkaardige lichtomstandigheden vindt,
                      Je bent zonder twijfel de koning op dit forum
                      Kevlar,

                      Kan het zijn dat je je nu vergist met "Simplephotography"
                      Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                      Uiteraard heb je gelijk, maar dit is theorie... Je moet al perfect dezelfde compositie hebben (lees: exact hetzelfde licht) om dat waar te maken, en eerlijk gezegd zou het me verwonderen als die theoretische situatie überhaupt voorkomt. Net een tikkie minder licht, of belichten op iets dat net wat minder licht is, en die 2.8 maakt het ook al niet meer waar.
                      Wat ik wél zou kunnen geloven (heb het niet getest en weet niet of het in de praktijk zo is), is dat met de 2.8 de AF beter zal werken in dergelijke extreme omstandigheden. Maar ook daar heb ik met de f4 nog geen beperkingen gehad.

                      Voor degenen hierboven die vinden dat ik mijn grote gelijk moet halen: ik heb het tenminste zelf ondervonden, daar kan je moeilijk iets tegen inbrengen. Ik heb wel degelijk mijn redenen gehad om niet voor de 2.8 te gaan, en wel voor de f4. De winst is te marginaal, en in de meeste omstandigheden draai je de lens toch dicht tot 4 of 5.6 or zelfs meer.
                      Ik merk wel duidelijk verschillen als je naar vaste brandpunten met grote maximale diafragma's gaat. Je kan zoveel theorieën aanhangen als je wil, maar theorie en praktijk verschillen, en niet alleen in de fotografie. Ik doe band -en concertfotografie met mijn twee f4-lenzen, en dat gaat even goed als bij collega's met 2.8-objectieven. Als het met mijn f4 niet lukt, halen ook zij hun vaste brandpunten boven. Ik denk dat dat meer zegt dan gelijk welke theoretische uitleg.
                      Ere wie ere toekomt hé

                      Hubert
                      Hubert

                      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                      Comment


                      • #71
                        Re: Review Nikon D3

                        Als ik de reviews mag geloven (en dat doe ik meestal wel) is die D3 echt een indrukwekkende camera.

                        Daar ben ik als Canon gebruiken wel jaloers op
                        Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

                        Comment


                        • #72
                          Re: Review Nikon D3

                          Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                          Kevlar,

                          Kan het zijn dat je je nu vergist met "Simplephotography"


                          Ere wie ere toekomt hé

                          Hubert
                          Nee hoor het was wel degelijk onze forumkoning. Er was zelfs nog veel meer mis met zijn toenmalige vgl maar dit verschil maakte het heel duidelijk. Maar de koning heeft altijd gelijk he

                          Comment


                          • #73
                            Re: Review Nikon D3

                            Ik heb al veel geduld gehad, misschien moet ik dit draadje toch maar gaan sluiten??? De persoonlijke vete tussen Kevlar en Puerte begint iedereen de keel uit te hangen, tenminste, dat kan ik afleiden uit de pm's die ik krijg, maw, ik raad beide heren aan hun discussies ergens anders te voeren dan hier op het forum.
                            Last edited by Franciskine; 24 april 2008, 16:45.
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                            Comment


                            • #74
                              Re: Review Nikon D3

                              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                              Ik heb al veel geduld gehad, misschien moet ik dit draadje toch maar gaan sluiten??? De persoonlijke vete tussen Kevlar en Puerte begint iedereen de keel uit te hangen, tenminste, dat kan ik afleiden uit de pm's die ik krijg, maw, ik raad beide heren aan hun discussies ergens anders te voeren dan hier op het forum.
                              Hear, hear
                              Greetz, Kariboe
                              * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                              Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                              Comment


                              • #75
                                Re: Review Nikon D3

                                Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                                Ik heb al veel geduld gehad, misschien moet ik dit draadje toch maar gaan sluiten??? De persoonlijke vete tussen Kevlar en Puerte begint iedereen de keel uit te hangen, tenminste, dat kan ik afleiden uit de pm's die ik krijg, maw, ik raad beide heren aan hun discussies ergens anders te voeren dan hier op het forum.
                                Terwijl je toch bezig bent, kan je misschien ook hun rommel opkuisen.
                                Mijn excuus, maar voor serieuze discussies kom ik allang niet meer op dit forum kijken.
                                Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

                                Comment

                                Working...
                                X