Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

    Oorspronkelijk geplaatst door schumi2002 Bekijk bericht
    s= shutter en a= apperture

    dus in de p mode de sluitertijd en diafragma instellen bedoel ik dus.


    Blijkbaar moet DR niet op auto staan waar het standaard op staat.
    Ah, nu wordt het al iets duidelijker want A/P/S/M enz zijn de vooringestelde standen van een camera, sluitertijd en diafragma worden meestal voluit geschreven, vandaar mijn verwarring

    Ik kan in de P-mode zonder enig probleem mijn sluitertijd en diafragma aanpassen, maar zoals ik al zei, de ISO mag dan niet op AUTO 400/800 of 1600 staan, wel op alle ander waarden die je kan kiezen met die knop bovenaan op het toestel.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

      Zie de tabel op pagina 74 van de nederlandse of engelse handleiding.
      Daar staat wat je in een bepaalde stand wel of niet in kunt stellen.
      Die tabel is absoluut essentieel, ik heb er een paperclip aan bevestigd.
      Ook zit er een paperclip aan pagina 14.

      Comment


      • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Ah, nu wordt het al iets duidelijker want A/P/S/M enz zijn de vooringestelde standen van een camera, sluitertijd en diafragma worden meestal voluit geschreven, vandaar mijn verwarring

        Ik kan in de P-mode zonder enig probleem mijn sluitertijd en diafragma aanpassen, maar zoals ik al zei, de ISO mag dan niet op AUTO 400/800 of 1600 staan, wel op alle ander waarden die je kan kiezen met die knop bovenaan op het toestel.
        Ook als dyn. range op auto staat?

        Want als ik in de p stand ga, dan staat dyn range op auto ( das standaard zo bij mij ) en daarom kon ik eerst sluitertijd en diafragma niet aanpassen.



        raar toch


        edit: blijkbaar moet ik in het begin die optie van dyn. range terug op auto hebben gezet omdat ik was vergeten op wat ze eerst stond.


        Ik denk dat in 99% daar mijn fout zal hebben plaatsgevonden. En idd als je de iso op auto 400/800/1600 zet dan lukt het ook niet.


        Allé dan ik kan met een gerust hart gaan slapen


        merci he!
        Last edited by schumi2002; 14 juni 2008, 22:32.

        Comment


        • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

          Oke, heb hem sinds de vrijdag, maar nog niet heel kans gehad om er mee te spelen, toch zo een 250 foto's mee getrokken. al vanalles mee geklooid.

          Toch al een paar mooie foto's genomen, eerder dankzij het fototoestel en niet dankzij het manneke, maar toch...

          Binnenkort de handleiding eens uitpluizen en mij idd bekwamen in iso, f, en sluitertijd....

          But so far, zeer tevreden. Zeker de kleuren zijn zeer waarheidsgetrouw. En de bloemen-scene is ook top.

          Maar ik zal maar eerst proberen kruipen vooraleer ik wil lopen...

          Comment


          • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

            Oorspronkelijk geplaatst door MegaWUssie Bekijk bericht
            Ik heb net mijn bestelling geplaatst bij Konijnenberg:
            1x S100fs
            1x SanDisk 4GB Extreme III

            Benieuwd wat de wachttijd zal zijn.. Spannend..
            En volgende week zou ie er eindelijk zijn!!

            Comment


            • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

              Oorspronkelijk geplaatst door MegaWUssie Bekijk bericht
              En volgende week zou ie er eindelijk zijn!!
              Ik heb eergisteren besteld. Hopelijk duurt het niet langer dan twee weken...
              Panasonic Lumix FZ2000

              Comment


              • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                Ik heb eergisteren besteld. Hopelijk duurt het niet langer dan twee weken...
                Ik zie nu dat jij hem al op 10 juni had besteld. En nu moet je nog een week wachten. Konijn heeft een heel interessante prijs maar het is toch vreemd dat veel winkels hem gewoon in stock hebben of een leveringstermijn opgeven van slechts 3 dagen. Heb vorige week een winkel in Gent gebeld. De S100fs was niet in stock, maar als ik hem bestelde zou hij binnen de 3 dagen beschikbaar zijn. Hij was wel duurder dus daarom heb ik 'm daar niet besteld.
                Maar hoe komt het dan dat het bij Konijn geen 3 dagen maar eerder 3 weken duurt ? Favoritisme voor bepaalde dealers vanwege Fuji België/importeur ?
                Panasonic Lumix FZ2000

                Comment


                • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                  Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                  Ik zie nu dat jij hem al op 10 juni had besteld. En nu moet je nog een week wachten. Konijn heeft een heel interessante prijs maar het is toch vreemd dat veel winkels hem gewoon in stock hebben of een leveringstermijn opgeven van slechts 3 dagen. Heb vorige week een winkel in Gent gebeld. De S100fs was niet in stock, maar als ik hem bestelde zou hij binnen de 3 dagen beschikbaar zijn. Hij was wel duurder dus daarom heb ik 'm daar niet besteld.
                  Maar hoe komt het dan dat het bij Konijn geen 3 dagen maar eerder 3 weken duurt ? Favoritisme voor bepaalde dealers vanwege Fuji België/importeur ?
                  Nog eventjes een vraagje :
                  Er is hier bij mij een collega op het werk die net een FZ50 gekocht heeft en hij raadt me sterk aan om een gewoon UV-filtertje te kopen voor mijn S100fs. Extra bescherming kan nooit kwaad natuurlijk en ik vroeg me dan ook af wat voor filtertje ik het best zou nemen (merk + type) voor de S100fs. Ik meen me te herinneren dat ik vroeger op mijn EOS620 een B+W filtertje had. Schijnt kwalitatief het beste te zijn, maar wellicht ook het duurste. Kan iemand me wegwijs maken ?
                  En misschien nog een domme vraag : als ik zo'n UV-filtertje heb staan, kan ik dan ook gelijktijdig die bijgeleverde zonnekap gebruiken ?
                  Panasonic Lumix FZ2000

                  Comment


                  • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                    Nog eventjes een vraagje :
                    En misschien nog een domme vraag : als ik zo'n UV-filtertje heb staan, kan ik dan ook gelijktijdig die bijgeleverde zonnekap gebruiken ?

                    Ik heb er een tiffen UV filtertje bijgekocht: 22.80 € ( Tiffen 67mm UV protector) en ja de zonnekap kan er dan evengeod gewoon op (schroefdraad langs buitenkant lens). Ondertussen een vriend van me (zware canon adept (40 D met een aantal lenzen)) mee laten spelen en was zowaar jaloers op het alles in 1 gegeven en toch een scherpe lens.

                    Comment


                    • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                      Nog eventjes een vraagje :
                      Er is hier bij mij een collega op het werk die net een FZ50 gekocht heeft en hij raadt me sterk aan om een gewoon UV-filtertje te kopen voor mijn S100fs. Extra bescherming kan nooit kwaad natuurlijk en ik vroeg me dan ook af wat voor filtertje ik het best zou nemen (merk + type) voor de S100fs. Ik meen me te herinneren dat ik vroeger op mijn EOS620 een B+W filtertje had. Schijnt kwalitatief het beste te zijn, maar wellicht ook het duurste. Kan iemand me wegwijs maken ?
                      En misschien nog een domme vraag : als ik zo'n UV-filtertje heb staan, kan ik dan ook gelijktijdig die bijgeleverde zonnekap gebruiken ?
                      Deze vraag is enkele pagina's eerder al verschenen: gewoon effe terug bladeren en je hebt alle informatie...

                      Wat mij betreft, ik zou geen extra filter kopen, maar het extra geld investeren in iets anders... Beschermfilter zijn IMHO 'a waste of money'.
                      http://www.digifotofreak.nl

                      Comment


                      • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                        Ik zie wel als ik hem ga ophalen. Eventjes vragen bij Konijn wat zij ervan vinden. Of misschien gaan ze gewoon ja zeggen om er één te kunnen verkopen. Soit, mijn visie is : als het extra bescherming biedt voor je lens (je weet maar nooit) en het doet niets af aan de beeldkwaliteit, waarom zou je het dan niet doen ?
                        Panasonic Lumix FZ2000

                        Comment


                        • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                          Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                          Ik zie wel als ik hem ga ophalen. Eventjes vragen bij Konijn wat zij ervan vinden. Of misschien gaan ze gewoon ja zeggen om er één te kunnen verkopen. Soit, mijn visie is : als het extra bescherming biedt voor je lens (je weet maar nooit) en het doet niets af aan de beeldkwaliteit, waarom zou je het dan niet doen ?
                          Ten eerste: 't Konijn gaat het je natuurlijk aanraden, want dat is extra winst!

                          Tweedens: er zijn hier al verschillende discussie's over gestart (doe eens een zoektocht), en de concensus is dat de meesten het niet aanraden (howel dat er ook fervente voorstanders zijn.)

                          Mijn visie (en die kan verschillen van iemand anders):
                          UV filters en andere zgn. beschermfilters hebben op zijn minst een dubieus nut en zijn op zijn slechtst gewoonweg af te raden. Als je camera op het wegdek valt heb je echt wel andere zorgen dan een kras op de lens (want dat is wat een voorzetfilter in het beste geval doet...) Daarenboven, de impact dat een filter kan verdragen wordt meestal overschat (een goede tik volstaat om een filter te breken) en dat van de frontlens van een objectief wordt onderschat. Er zijn gevallen gekend waarbij de filter een lens redde van krassen of andere schade aan de frontlens, maar er zijn minstens evenveel, zo niet meer gevallen gekend waarbij de schade aan het objectief net vergroot werd omdat er een beschermfilter op zat... Een zonnekap heeft veel meer nut om een objectief te beschermen, dan wat een voorzetfilter ooit zal kunnen...
                          http://www.digifotofreak.nl

                          Comment


                          • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                            De functie van een beschermfilter is hoofdzakelijk psychologisch
                            Als je er beter door slaapt...... gewoon kopen.

                            Comment


                            • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                              Ik heb in mijn analoge jaren tijdens ski vakanties op bergen van 1500 meter en hoger UV filters gebruikt. Dat was nuttig!

                              Comment


                              • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                                waar ik de S100 kocht gaf men mij een gedetailleerde uitleg waarom je geen UV filter mag plaatsen. Ben het natuurlijk alweer vergeten maar het was iets met een interne uv-filtering en interferentie als je er nog eentje schroeft.

                                Wat ik wel kocht is een Polarisatiefilter (circulair en dun) van het merk hamma (PL CIR C14 IV) nadeel bij het model dat ik kocht is dat de lenskap er niet op kan, maar de zonnekap is ook een goede bescherming. Wil je de lenskap er toch op met een Pol-filter zoek er dan één met schroefdraad voorop. Of het bestaat is iets anders.
                                Last edited by bigfoot46; 26 juni 2008, 16:42. Reden: sssss vergeten in polariatie hihi
                                Flickr één
                                Flickr two

                                Comment

                                Working...
                                X