Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bug in EOS 400D?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Bug in EOS 400D?

    Oorspronkelijk geplaatst door Photofan Bekijk bericht
    Inderdaad, enkel de professionele klanten worden goed behandeld, de rest kan stikken.
    briefje schrijven naar Canon Europe in Amstelveen :

    Bovenkerkerweg 59-61
    1185 XB
    Amstelveen
    The Netherlands

    Heeeeel boos zijn en dan, geloof me, komen ze wel uit de hoek...

    Zorg dat je alles netjes bij je hebt van "historiek" en stuur een kopie van al je ETB documenten mee...
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #17
      Re: Bug in EOS 400D?

      Oorspronkelijk geplaatst door Photofan Bekijk bericht
      Ik had in beide toestellen versie 1.1.1
      Misschien is het in combinatie met het objectief EF-S 17-85 IS USM dat met IS op toch wat meer stroom vraagt. Bij een lege accu (ondanks 2 blokjes op het scherm), zou het kunnen dat de stroomvraag groter wordt dan wat er nog rest en de camera zo blokkeert. Ik heb dit ook zo doorgegeven aan Canon, maar zij negeren deze stelling.
      zelfde hier, midden in het nemen van foto met batterij nog op twee blokjes, blokkeert het toestel en kan ik hem niet meer uitzetten, enkel via batterij krijg ik hem uit ook met deze lens erop. eerste keer dat ik het voor heb, hopelijk de laatste keer
      smile ! ...it confuses people ...

      Comment


      • #18
        Re: Bug in EOS 400D?

        Oorspronkelijk geplaatst door Mightycat Bekijk bericht
        zelfde hier, midden in het nemen van foto met batterij nog op twee blokjes, blokkeert het toestel en kan ik hem niet meer uitzetten, enkel via batterij krijg ik hem uit ook met deze lens erop. eerste keer dat ik het voor heb, hopelijk de laatste keer
        Hoe lang heb je jouw toestel?

        Comment


        • #19
          Re: Bug in EOS 400D?

          ik heb mijn toestel net een week, ik hoop dat het geen foute aankoop was
          Canon EOS 400D, Sigma f3,5-6,3 18-200mm OS DC, Canon f1,8 50mm
          I'm a rookie

          Comment


          • #20
            Re: Bug in EOS 400D?

            Oorspronkelijk geplaatst door Saber Bekijk bericht
            ik heb mijn toestel net een week, ik hoop dat het geen foute aankoop was
            Foute aankoop: ja en nee. Het toestel levert mooie resultaten, maar het is een gebrek. De batterij-indicatie is waardeloos, je weet nooit hoeveel energie er rest. Je moet meerdere batterijen bij hebben en het toestel blokkeert steeds bij het nemen van een foto. Die foto en dat unieke moment ben je kwijt (reeds vele malen aan den lijve ondervonden). Het is aan jou om te oordelen of je met dit euvel kan leven. Anders moet je actie ondernemen. Hou mij op de hoogte aub.

            Comment


            • #21
              Re: Bug in EOS 400D?

              de batterij indicator wist ik op voorhand, en vind ik bijgevolg niet zo'n groot probleem. Van het vastlopen heb ik nog niets gemerkt, hopelijk houd ik dat zo
              Canon EOS 400D, Sigma f3,5-6,3 18-200mm OS DC, Canon f1,8 50mm
              I'm a rookie

              Comment


              • #22
                Re: Bug in EOS 400D?

                Een collega bij mij op het werk heeft hetzelfde probleem met zijn 400D. Hij heeft 2 batterijen voor zijn camera en zegt dat het probleem alleen voorkomt bij 1 van de 2 batterijen (de originele). Misschien kan een nieuwe batterij oplossing bieden?

                Comment


                • #23
                  Re: Bug in EOS 400D?

                  ik heb ook een 400d, en ik heb nog nooit een geblokkeerde cam gehad...
                  Mijn probleem is een flitser die weigert uit te klappen. een mail naar canon blijft na 2 maand nog steeds onbeantwoord.

                  succes met de probleemoplossing.
                  Last edited by jejochen; 5 juni 2008, 22:27.
                  [CENTER]http://www.underwaterimaging.be
                  [FONT="Comic Sans MS"]Canon 7d, 17-85 usm is, 10-22 mm ; 100 mm macro, 70-200 usm 2.8 L IS II + ikelite onderwaterbehuizing en DS160 flitser[CENTER]

                  Comment


                  • #24
                    Re: Bug in EOS 400D?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Photofan Bekijk bericht
                    Foute aankoop: ja en nee. Het toestel levert mooie resultaten, maar het is een gebrek. De batterij-indicatie is waardeloos, je weet nooit hoeveel energie er rest. Je moet meerdere batterijen bij hebben en het toestel blokkeert steeds bij het nemen van een foto. Die foto en dat unieke moment ben je kwijt (reeds vele malen aan den lijve ondervonden). Het is aan jou om te oordelen of je met dit euvel kan leven. Anders moet je actie ondernemen. Hou mij op de hoogte aub.
                    Heb je na bvb de 1.1.1 FW upgrade al eens een volledige fabrieksreset geprobeerd en de datum batterij er uit genomen en 5 min gewacht alvorens die er terug in te stoppen ?
                    Geen idee of dat iets kan helpen maar ik heb de subjectieve indruk dat dit bij mij het vastlopen bij het plots wegvallen van de spanning heeft opgelost .. de knullige batterijindicator blijft echter een dikke pest ... Ik ga eens kijken of dat met een bijkekochte Lexar batterij ook een probleem is
                    (de eerste keer dat bij mij "het licht" uitging was bij een overdracht naar de computer, nog 2 "streepjes" op de indicator, maar floeps plots was het gedaan ! .. grote paniek .. ik kon niets meer doen zelfs de camera uitzetten ging niet ! ik heb er van miserie dan "live" en met een bang hart de batterij moeten uithalen !! ) FWIW

                    Comment


                    • #25
                      Re: Bug in EOS 400D?

                      Oorspronkelijk geplaatst door jejochen Bekijk bericht
                      Mijn probleem is een flitser die wijgert uit te klappen.
                      Daar zou ik persoonlijk heel gelukkig mee zijn.
                      Zo'n op eigen initiatief te pas en te onpas uitklappende flitser, dat zou ik pas een gebrek vinden .
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • #26
                        Re: Bug in EOS 400D?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Photofan Bekijk bericht
                        Hallo,
                        mijn 400D heeft volgend probleem: de batterij-indicator blijft heel lang op 2 blokjes staan en dan opeens bij het nemen van een foto blokkeert het toestel. Het scherm is zwart, de ON-led blijft groen. Het toestel is enkel nog uit te schakelen door de batterij eruit te halen. Het apparaat is 2 maal voor herstelling naar ETB (Roosendaal,NL) geweest. Zonder resultaat. Uiteindelijk een nieuw toestel. Hetzelfde. Nu dacht men dat het probleem in de lens zat. Terug naar ETB. Terug geen oplossing. Ik vernam in verschillende forums dat er nog meer toestellen zijn met dergelijk probleem. Het kan ook geen toeval zijn dat het tweede toestel dezelfde fout vertoont. Kunnen we spreken van een bug? ETB heeft dit blijkbaar niet onder controle. Ik moet het toestel terug aanbieden voor herstelling, maar op mijn vraag of men nu weet wat er hapert, komt geen antwoord.
                        ik heb al dezelfde problemen gehad op mijn 5d
                        etb heeft de cf interface vervangen want ding deed niets meer.
                        daarna toch nog een paar keer probleem gehad, maar gelukkig niet terminaal. op te lossen door opgeladen reserve batterijen bij te hebben.
                        zou het kunnen dat de batterijen stilaan minder betrouwbaar worden?
                        Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Bug in EOS 400D?

                          gsm's, iPods, fotocamera's, laptops... er zijn relatief veel stukken consumenten-elektronica op de markt met exact hetzelfde probleem.

                          Oorzaak? Nog geen mens of technieker die het gevonden heeft. Het lijkt ergens in de combi goedkope hardware/software te zitten. Het komt telkens bij bepaalde types en bepaalde producties voor.
                          Oplossing? Andere batterij kan een oplossing zijn, omdat een licht gewijzigd energieniveau (in de laagstroom-eclektronica, dus niet bij de voeding van het toestel/IS) voldoende kan zijn om het op te lossen. Bij gsm's hebben specifieke/gerichte softwareupdates (aansturing hardware) oplossingen geboden.
                          Conclusie? Volgens mij ligt het aan goedkope ingevoerde bucht van (massaal geproduceerde) onderdelen, op een veel dieper niveau dan batterij of zo en is het een indirect gevolg van zoveel mogelijk produceren voor zo weinig mogelijk geld. Niet per se door Canon, maar door onderaannemers.

                          Zou best kunnen dat er voor jou weinig anders op zit dan om een toestel-swap te vragen.

                          En wat betreft de communicatie met Canon... tja, het zijn nu eenmaal niet de techniekers zelf (in 99% van de gevallen) die klantenvragen beantwoorden. Als je vraag op een maandagmorgen terechtkomt bij iemand die geen goesting heeft of die snel in pauze wil gaan krijg je dat soort onzin-antwoorden. Helemaal een probleem wordt het als de klantendienst bij wijze van spreken in indië zit en de techniekers in frankrijk.

                          In principe kan je voor moeilijk op te lossen problemen nog het best terecht bij Belgische imporeurs/winkels die een eigen technische dienst hebben, omdat daar vaak meer goodwill te vinden is om lastige puzzelstukjes in elkaar te leggen dan op zo'n luie klantendienst, en omdat de afstand tussen technieker en communicatie met de klant vijf stappen kleiner is.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Bug in EOS 400D?

                            Oorspronkelijk geplaatst door al murphy Bekijk bericht
                            snip ..
                            In principe kan je voor moeilijk op te lossen problemen nog het best terecht bij Belgische imporeurs/winkels die een eigen technische dienst hebben, omdat daar vaak meer goodwill te vinden is om lastige puzzelstukjes in elkaar te leggen dan op zo'n luie klantendienst, en omdat de afstand tussen technieker en communicatie met de klant vijf stappen kleiner is.
                            Helaas sturen die in 99/100 gevallen de apparatuur door naar erkende Canon reparatiediensten en sta je weer bij AF ... mijn avonturen met de 400D onderbelichting kan je ergens anders wel lezen ..

                            Comment


                            • #29
                              Re: Bug in EOS 400D?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Photofan Bekijk bericht
                              Hoe lang heb je jouw toestel?
                              nog maar 5 maand

                              naar het schijnt is dit n kinderziekte van canon, de batterij indicator geeft vaak nog 2 streepjes aan maar in feite kan die evengoed bijna leeg zijn. Dus best altijd n back-up batterij bij de hand hebben zeker?
                              smile ! ...it confuses people ...

                              Comment


                              • #30
                                Re: Bug in EOS 400D?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Mightycat Bekijk bericht
                                naar het schijnt is dit n kinderziekte van canon, de batterij indicator geeft vaak nog 2 streepjes aan maar in feite kan die evengoed bijna leeg zijn. Dus best altijd n back-up batterij bij de hand hebben zeker?
                                nog niks van gemerkt maar batterij-indicatoren neem ik ALTIJD met een korrel zout. Ik laad de avond voor ik mijn camera nodig heb mijn 2 batterijen ALTIJD helemaal op. Die krijg ik nooit op 1 dag leeg. Beetje routine en je moet je over niks zorgen maken...
                                With Canon, I can (or at least try)
                                Photastic.be ~ Passion for the picture
                                Nieuwe site

                                Comment

                                Working...
                                X