Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bug in EOS 400D?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bug in EOS 400D?

Oorspronkelijk geplaatst door jejochen Bekijk bericht
    ik heb ook een 400d, en ik heb nog nooit een geblokkeerde cam gehad...
    Mijn probleem is een flitser die weigert uit te klappen. een mail naar canon blijft na 2 maand nog steeds onbeantwoord.

succes met de probleemoplossing.
    Dit is een gekende bug, heb het ook voor gehad, direct bij eerste test. Toestel terug naar leverancier en nieuwe gekregen, deze doet het wel .

Geen problemen met de baterijen hier. Ik heb er twee, en laad bijden net als hswolfs tijdig volledig op.
    Wel is het zo dat mijn 400D soms na 2 streepjes zeer kort op 1 streepje komt en dan zeer kort daarop op het batterij vervang schermpje. Dit enkel als ik een tijdje bezig ben met mijn 70-300 IS . (dus geen toeval denk ik)

Maar dit is totaal geen eigenaardig fenomeen, en zeker niet eigen aan enkel Canon (400D) toestellen. Veel laptops waar deze software en batterijen normaal nog veel belangrijker zijn hebben dit ook. Plots van 2 uur naar volledig plat komt wel vaker voor, meestal wel wanneer batterij de geest begint te geven. Zelfde met GSM's, mijn Nokia 3310 gaat ook van 2-3 streepjes naar volledig plat. (ik gebruik zelden een gsm, dan heb ik daar ook minder last van )

Dus, zorg dat je steeds 2 goed functionerende batterijen hebt. Nieuwe baterijen zouden dit probleem niet zo rap mogen geven.

Dat het hele systeem gewoon locked wijst volgens mij op een plotse daling van de cappaciteit van de batterij waarop de camera eigenlijk verkeerd op reageert. Dus een combinatie van een mindere batterij en niet zo perfecte shut-down software.
    Canon 7D + 400D - Canon EF-S 10-22mm F 3.5-4.5 USM - Tamron 28-75mm f 2,8 XR DI - Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM - Sigma 105mmf/2.8 Macro - Sigma 30mm f1.4 EX DC HSM - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon Speedlite 430EX

Comment

Ik heb afgelopen zondag (08-06-08) op de beurs ook melding gehad met dat de accu leeg zou zijn en kon toen geen foto's meer maken.

Heb de camara een paar minuten uitgehad en kon daarna nog circa 50 foto's maken.

die batterij indicator is inderdaad niet erg betrouwbaar.

Comment

ik heb hetzelfde probleem, maar ik weet niet met welke van de twee sets accu's.
        heb dus 2 sets accu's voor de grip, één origineel canon set en één merkloos set.
        bij de ene set gebeurd idd het zelfde als hier wordt aangegeven twee streepjes en bij het maken van een foto alles in eens vast,
        het gekke is dat ik bij de andere set wel een melding krijg "battery low replace the battery", en dan loopt er niks vast.
        heb er eigenlijk nooit zo opgelet welke set wat doet, maar na het lezen van dit topic zal ik daar nu eens op gaan letten.
        M.vr.gr.Bram
        Foto album

Comment

Working...
        X