Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginnen met een D300

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Beginnen met een D300

Ik begon met de D80 en de 18-200 VR, en heb nu de D300 met de 17-55-2.8 en dat is toch een heel ander verhaal qua lichtsterkte en scherpte, nu nog wachten op de 70-200-2.8 VR dan kan ik de 18-200-3.5 VR eens vergelijken.

Groetjes
    Wim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
      Ik zou beginnen met een d40 of d60. Tegen dat je die onder de knie hebt, is de D300 reeds serieus gezakt in prijs. Je verkoopt de dxx en koopt een D300.
      Totaalprijs zal niet veel schelen. En je loopt niet het risico dat je met de D300 niet uit de voeten kunt.

Het is ook zo dat de markt van de digitale fotografie zeer snel evolueerd. Stel dat je 2 jaar nodig hebt om de d300 goed te leren, tegen dan is er al een D400xyz.

veel geluk met de Dxyz
      Totaal niet mee eens. Als een ieder zou moet wachten op de aller nieuwste of betere apparatuur, dan zou op dit moment niemand meer een camera aanschaffen.
      Moet ik soms wachten met aanschaf van een dvd of flatscreen tv omdat er over 2 jaar een betere verschijnt?

Comment

In theorie kan je met elke camera beginnen, alleen de leercurve zal verschillen, hoe enthousiaster en gemotiveerder je bent, hoe sneller je de basiskennis onder de knie zal hebben. Klapke doen met iemand die al een tijdje bezig is kan al veel tijd winnen, mondelinge uitleg gaat er dikwijls beter in dan geschreven uitleg . . .
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Als ik eens de reacties lees heb ik precies veel geluk gehad met mijn nikon18-70mm lens. IK BEN DAAR ECHT SUPER TEVREDEN OVER.Ik heb 2 nikon bodies (d70s en d300)
          en dacht over enkele maanden ( als ze in de handel is)voor de nieuwe nikon16-85 vr te gaan ook als standaard lens op de d300.(eerst uittesten in de winkel ...geen internet koop) De 50 mm 1.8d lens vind ik ook prachtig vooral portret op locatie , de achtergrond scherte kan je vergelijken met de analoge grootbeelden.groeten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
            Die is niet echt veel beter dan de 18-70 hoor !
            Dit kan misschien exemplarisch zo zijn, maar hoeft niet direct gegeneraliseerd te worden.
            De 18-70 die ik had was sherper dan mijn 18-200.
            en de 18-200 heeft veel meer CA dan de 18-70

Ook logisch dat een 11x zoom meer compromis inhoudt dan een 4x.
            Voordeel van de D300 is natuurlijk dat die (in jpg) de CA corrigeerd.
            de scherpte op 200mm zal er echter niet op verbeteren, hoe meer Mp's de cam heeft, hoe gevoeliger de foutmarge ligt.
            www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

Comment

Working...
            X