Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D300 en battery grip - omgekeerde info in de battery indicator ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: D300 en battery grip - omgekeerde info in de battery indicator ?

    Oorspronkelijk geplaatst door spacemanbow Bekijk bericht
    En nog even off-topic: bij mij is de ontspanknop op de grip nogal serieus "trigger-happy", zeker als ik het vergelijk met de cam zelf, en de knop op een MB-D200. Zijn er nog andere mensen met die ervaring of dat gevoel?
    Is bij mij ook. Soms, als je de cam met grip een beetje verkeerd vast neemt, raak je de ontspanknop en is hij vertrokken. Daarom staat hij bij meestal af, tenzij ik de portrait mode tijdens een sessie dikwijls nodig heb.

    Hubert
    Hubert

    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

    Comment


    • #32
      Re: D300 en battery grip - omgekeerde info in de battery indicator ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
      ik bedoel eerder andersom, een andere grip op jouw toestel proberen, misschien ligt het probleem bij de grip en niet bij het toestel.
      Dat weet ik, maar ik heb niet direct iemand met een grip in de buurt. Vrijdag zie ik wel iemand met een D300.

      Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
      Het lijkt er op te wijzen dat de grip zijn energie niet door geeft. Jet kan dit testen door in de grip 8 AA's te zetten. Als hij dan 8 fps geeft, komt de energie uit de grip, als hij 6 fps geeft, komt de energie uit de batterij in de cam.(Dit in de veronderstelling dat de prioriteit op de grip is ingesteld.
      Als hij 6 fps geeft, is er duidelijk iets mis met de grip en moet die terug binnen.

      Hubert
      Als de batterij in de cam leeg is, blijft het toestel wel verder werken. Dat van die 6 of 8 fps kan ik nog eens controleren

      Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
      Camera bleef zonder batterij in camera prima werken (net weer even geprobeerd).
      Ben benieuwd hoe het gaat met een andere grip! Laat het nog even weten!

      Ed
      Ik laat zeker iets weten.

      Oorspronkelijk geplaatst door spacemanbow Bekijk bericht
      Als er geen batterij in de cam zit, dan werkt alles ook nog altijd perfect (en ik vermoed dat ik dit ook al eens getest heb met enkel een EL3e ipv AA's. Ik heb een D300 uit de eerste batch, en dus volgens mij ook nog altijd de eerste firmware release...
      Dus 2 mensen die bevestigen dat de camera werkt ZONDER batterij in de camera. Ik heb dus wel degelijk een probleem. Nu nog uitvissen of de grip of de cam het probleem is...
      Aanstaande vrijdag probeer ik de grip op een andere cam. Indien daar alles naar behoren werkt, weet ik dat de cam de oorzaak is. Indien het zelfde gedrag zich vertoond als bij mij, dan moet ik iemand zoeken die een grip heeft en even langsrijden. Maar dat hoor je nog wel

      Alvast een grote dank voor al jullie testen !

      Mvg

      Nat.
      natwork.be

      Comment


      • #33
        Re: D300 en battery grip - omgekeerde info in de battery indicator ?

        Update :
        Ik zei net hierboven : als de batterij van de camera leeg is blijft het verder werken. Dat is niet echt juist. Als de batterij van de camera leeg wordt gedetecteerd, en er zit een batterij in de grip, dan blijft inderdaad de camera verder werken, maar op die leeg gedetecteerde batterij en dus niet op die van de grip. Uiteindelijk laat de batterij van de camera het volledig afweten en is de d300 dood, ondanks een volle batterij in de grip.
        Het staat vast : dit is (spijtig genoeg) geen firmware probleem, maar wel degelijk een probleem met de d300 en de grip.
        Vrijdag ontmoet ik iemand met een d300. Normaal gezien moet ik dan voldoende weten. (En hopen dat het probleem bij de grip licht en niet bij de camera).
        Het blijft wel vreemd natuurlijk dat de camera netjes de batterij van de grip herkent, ook het type batterij, in staat is de batterij info uit te lezen, maar niet de echte power door te sluizen.
        Wordt vervolgd.
        Pluim trouwens voor de leverancier (geheugenkaart.be) die ik naar deze thead heb verwezen en mij al heeft opgebeld om dingen te proberen. Gezien de afstand van anderhalf uur rijden (enkel) wil ik zeker zijn wat het probleem is. Ik ben immers mijn handen niet afgesneden en kan wel degelijk fotootjes trekken.
        natwork.be

        Comment


        • #34
          Re: D300 en battery grip - omgekeerde info in de battery indicator ?

          Hier net even alle mogelijke combinatie's getest en de camera blijft op 1 batterij altijd verder werken en geeft tevens ook de juiste batterij info.

          Hopelijk is het slechts een klein probleem dat men snel kan verhelpen.
          Vriendelijke groeten,Raf

          www.rafvandenbogaert.be

          Comment


          • #35
            Re: D300 en battery grip - omgekeerde info in de battery indicator ?

            Nat, ik zal er deze avond eens naar kijken, ik heb ook een D300 met grip en
            die staat ook zo ingesteld dat hij eerst batterij van grip en dan van body moet gebruiken.

            Comment


            • #36
              Re: D300 en battery grip - omgekeerde info in de battery indicator ?

              @Nat
              Ik heb vandaag nog eens een paar testjes uitgevoerd, om een paar dingen zeker te weten. EN-EL3e in het toestel, grip prio, AA's in grip worden gebruikt. Geen EN-EL3e in het toestel, AA's in de grip, toestel werkt. EN-EL3e in de grip, niks in het toestel, toestel werkt.
              Met de AA's in de grip, als de EN-EL3e nu in de body zit of niet, in de Ch stand haal ik 8 fps, voor mij is dat voldoende om aan te nemen dat de batterij in de grip gebruikt wordt.

              Firmware:
              A 1.01
              B 1.00

              @Hub2805
              Blij te lezen dat er nog mensen hetzelfde gevoel hebben. Bij mij staat die altijd op, ik switch nogal vaak tussen de twee modes. Tot op heden had ik alleen af en toe een foto die ik niet wilde. Langs de andere kant, die navigatie knop op de grip en de mogelijkheid om de AF-ON knop op de grip te remappen naar AE-L is wel superhandig. Ik neem die knop er dan wel bij
              AHA, we moeten die "Clint Eastwood"-knop er blijkbaar niet bijpakken:
              http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=26700280
              Nu nog eventjes de winkelier contacteren hieromtrent...
              Last edited by spacemanbow; 21 februari 2008, 20:39. Reden: linkje toegevoegd

              Comment


              • #37
                Re: D300 en battery grip - omgekeerde info in de battery indicator ?

                Thanks a lot voor deze testen.
                Wat betreft de trigger happy van de grip, die lijkt mij ok. Morgen weet ik meer. Indien ik hetzelfde fenomeen heb op een andere d300 is mijn grip niet goed. Indien de andere d300 wel goed werkt, is er iets mis met mijn d300.
                natwork.be

                Comment


                • #38
                  Re: D300 en battery grip - omgekeerde info in de battery indicator ?

                  Vandaag ben ook ik toegetreden tot de "club van D300-gerbuikers" en heb dan heb ik ook even het een en ander getest m.b.t. de D300 en "batterijgrip".
                  Ik kom inderdaad tot dezelfde vaststelling als mijn voorgangers.
                  Indien er enkel één batteij (EN-EL3e) in de grip of in het toestel is geplaatst, dan wordt automatisch die (enige aanwezige) batterij gebruikt. Of deze in de grip zit of in de D300 maakt niet uit.
                  Indien zowel in de grip als de D300 een batterij aanwezig is, dan wordt de door de gebruiker gekozen "voorkeuze" (batterijvolgorde) gebruikt, totdat deze leeg is, daarna neemt de andere het over.
                  In het LCD venster bovenop het toestel kan je tevens zien welke batterij er op het ogenblik gebruikt wordt. Indien de batterij van de grip gebruikt wordt, dan staan voor het symbool dat het batterijniveau aangeeft de letters "BP" (van Battery Pack). Indien de batterij van het toestel zelf gebruikt wordt, dan staan er geen letters voor het batterijnviveau symbool.
                  (zie ook pag. 7 van de gebruikshanleiding van het "MB-D10 Multi-Power Battery Pack)
                  Last edited by akkerjan; 22 februari 2008, 07:28. Reden: verbetering "tikfout"
                  Jan Akkermans
                  (BD1097BE)
                  Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

                  Comment


                  • #39
                    Re: D300 en battery grip - omgekeerde info in de battery indicator ?

                    Bedankt Jan. Zo had ik de werking ook verwacht. Maar duidelijk dus niet bij mij. Misschien kan je nog even je firmware versie vermelden ? Alhoewel ik niet denk dat dat er iets mee te maken zal hebben...
                    natwork.be

                    Comment


                    • #40
                      Re: D300 en battery grip - omgekeerde info in de battery indicator ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Nat Bekijk bericht
                      ... Misschien kan je nog even je firmware versie vermelden ? ...
                      A 1.02
                      B 1.00
                      Jan Akkermans
                      (BD1097BE)
                      Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

                      Comment


                      • #41
                        Re: D300 en battery grip - omgekeerde info in de battery indicator ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jan Akkermans Bekijk bericht
                        A 1.02
                        B 1.00
                        Zelfde als de mijne dus... Ben benieuwd...
                        natwork.be

                        Comment


                        • #42
                          Re: D300 en battery grip - omgekeerde info in de battery indicator ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Nat Bekijk bericht
                          Thanks a lot voor deze testen.
                          Wat betreft de trigger happy van de grip, die lijkt mij ok. Morgen weet ik meer. Indien ik hetzelfde fenomeen heb op een andere d300 is mijn grip niet goed. Indien de andere d300 wel goed werkt, is er iets mis met mijn d300.
                          En wat was het resultaat van je test?

                          Ed
                          ---------------- Ik doe niet meer mee

                          Comment


                          • #43
                            Re: D300 en battery grip - omgekeerde info in de battery indicator ?

                            Het probleem moet in de grip zitten. Als ik de grip op een andere d300 monteer, heb ik identiek dezelfde fenomenen. Ik heb nog eens gekeken of er toevallig geen minuscuul plastiek folietje of ander ding tussen de contactjes zou gekropen zijn, maar noppes. Ben in die zin blij dat de grip het probleem is. Die wordt immers omgeruild.
                            Nu nog een afspraak maken met geheugenkaart om de grip te wisselen
                            natwork.be

                            Comment


                            • #44
                              Re: D300 en battery grip - omgekeerde info in de battery indicator ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door svc Bekijk bericht
                              Nat, ik zal er deze avond eens naar kijken, ik heb ook een D300 met grip en
                              die staat ook zo ingesteld dat hij eerst batterij van grip en dan van body moet gebruiken.
                              Nat, een beetje later dan verwacht heb ik mijn D300 met grip kunnen testen
                              en alles werkt naar behoren. Ik merk dat je ondertussen zelf al getest hebt.

                              Comment


                              • #45
                                Re: D300 en battery grip - omgekeerde info in de battery indicator ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Nat Bekijk bericht
                                Het probleem moet in de grip zitten. Als ik de grip op een andere d300 monteer, heb ik identiek dezelfde fenomenen. Ik heb nog eens gekeken of er toevallig geen minuscuul plastiek folietje of ander ding tussen de contactjes zou gekropen zijn, maar noppes. Ben in die zin blij dat de grip het probleem is. Die wordt immers omgeruild.
                                Nu nog een afspraak maken met geheugenkaart om de grip te wisselen
                                Toch een beetje goed nieuws.... dit is beter dan een probleem met de body!
                                ---------------- Ik doe niet meer mee

                                Comment

                                Working...
                                X