Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D300 en battery grip - omgekeerde info in de battery indicator ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: D300 en battery grip - omgekeerde info in de battery indicator ?

    Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
    Even OT... het is wel vreemd dat die firmware update niet meer te downloaden is van de Nikon Europe site. Misschien zit er nog een andere bug in?

    MVG,
    Hier nog te downloaden : http://nikoneurope-en.custhelp.com/c...i=&p_topview=1

    Comment


    • #17
      Re: D300 en battery grip - omgekeerde info in de battery indicator ?

      Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
      Met welke firmwareversie?

      Ed
      A1.02

      MVG,

      Comment


      • #18
        Re: D300 en battery grip - omgekeerde info in de battery indicator ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Nat Bekijk bericht
        Kunnen jullie eens de test doen of de camera werkt indien er GEEN batterij is geplaatst in de camera en WEL in de grip ?
        Bij mij blijft de camera dood.

        Ik blijf gokken op een firmware probleem, omdat electrisch alles wel werkt (camera ziet beide batterijen, alle controls op de grip werken, ...)

        Ik heb ook gemerkt dat V1.02 zeer recent is. Ik heb de camera dan ook pas 2 dagen en waarschijnlijk heeft de leverancier ter goeder trouw de laatste firmware geladen. (Ik heb wel al vroeger met een d300 gewerkt en ben redelijk vertrouwd met het toestel - echter zonder grip was dat toen)

        Alvast bedankt,

        Nat.
        Ik kan het niet uitproberen Nat, daar ik deze grip niet heb

        Comment


        • #19
          Re: D300 en battery grip - omgekeerde info in de battery indicator ?

          Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
          A1.02

          MVG,
          Dat is dus ook niet het probleem

          Ed
          ---------------- Ik doe niet meer mee

          Comment


          • #20
            Re: D300 en battery grip - omgekeerde info in de battery indicator ?

            Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
            Dat is dus ook niet het probleem

            Ed
            Idd. Je hebt ook A1.02 en ZONDER batterij in de camera, MET batterij in de grip werkt je camera en de mijne niet. Vrijdag ben ik in de club, en daar heeft nog iemand een d300. We gaan dus wat testjes moeten doen om uitsluitsel te geven of het de grip of de camera is.

            Bedankt voor al jullie inspanningen ! really appreciated.

            Mvg

            Nat
            natwork.be

            Comment


            • #21
              Re: D300 en battery grip - omgekeerde info in de battery indicator ?

              Ik constateer nu net dat de batterij in de camera toch wel wat gebruikt wordt als ik de camera aan laat staan en verder niet gebruik. Hij ligt nu een paar uurtjes stil op mijn bureau maar expres niet uitgezet.
              Batterijniveau is in camera nu ineens 98% terwijl de batterij in de grip qua lading gelijk is gebleven...

              Toch raar......

              @Nat: hoop dat je iets simpels over het hoofd hebt gezien en het eenvoudig opgelost is, anders gaat het weken duren als je 'm binnen brengt....

              Ed
              ---------------- Ik doe niet meer mee

              Comment


              • #22
                Re: D300 en battery grip - omgekeerde info in de battery indicator ?

                Wie zegt dat het weken gaat duren?!

                En wat is daar raar aan: eerst wordt de batterij in de camera gebruikt (voor de display), daarna die in de grip. Volkomen normaal dus.
                Nikon, Apple & Epson

                Comment


                • #23
                  Re: D300 en battery grip - omgekeerde info in de battery indicator ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door MacTheKnife Bekijk bericht

                  En wat is daar raar aan: eerst wordt de batterij in de camera gebruikt (voor de display), daarna die in de grip. Volkomen normaal dus.
                  Wel als je in de camera hebt aangegeven dat'ie eerst de batterij van de grip moet gebruiken.....
                  ---------------- Ik doe niet meer mee

                  Comment


                  • #24
                    Re: D300 en battery grip - omgekeerde info in de battery indicator ?

                    Als je de kans hebt misschien eens met een grip van iemand anders testen?
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: D300 en battery grip - omgekeerde info in de battery indicator ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door MacTheKnife Bekijk bericht
                      Wie zegt dat het weken gaat duren?!

                      En wat is daar raar aan: eerst wordt de batterij in de camera gebruikt (voor de display), daarna die in de grip. Volkomen normaal dus.
                      Dat is niet zo normaal vind ik als ik heb aangegeven dat de batterij van de grip EERST moet gebruikt worden. Vervolgens is na een shoot (900-tal foto's) de batterij van de camera leeg en die van de grip nog praktisch vol. Ook, volgens de andere posters hierboven, blijft de camera werken indien er GEEN batterij in de camera is geplaatst. Dat is ook niet het geval bij mij.

                      @edjeB
                      Om serieus verbruik te hebben ze je even de camera in live preview en druk je op de ontspanner. Na 10 minuten zie je het wel
                      Jij hebt dus de test gedaan met verwijderde batterij uit de camera ? En die bleef werken ?
                      Ik ga daar de camera niet voor binnen doen trouwens. Het is gewoon vervelend dat ie eerst de batterij uit de camera gebruikt en dan pas de grip. Dat is niet logisch, want de grip batterij is veeeel sneller vervangen dan de camera batterij. Om de batterij van de camera te wisselen moet je immers de grip los schroeven.

                      @Franciskine
                      Ik heb vrijdag kans de grip op een andere d300 te schroeven.
                      natwork.be

                      Comment


                      • #26
                        Re: D300 en battery grip - omgekeerde info in de battery indicator ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Nat Bekijk bericht
                        @edjeB
                        Om serieus verbruik te hebben ze je even de camera in live preview en druk je op de ontspanner. Na 10 minuten zie je het wel
                        Jij hebt dus de test gedaan met verwijderde batterij uit de camera ? En die bleef werken ?
                        Ik ga daar de camera niet voor binnen doen trouwens. Het is gewoon vervelend dat ie eerst de batterij uit de camera gebruikt en dan pas de grip. Dat is niet logisch, want de grip batterij is veeeel sneller vervangen dan de camera batterij. Om de batterij van de camera te wisselen moet je immers de grip los schroeven.
                        Camera bleef zonder batterij in camera prima werken (net weer even geprobeerd). Bij gebruik zie ik ook dat de batterij in de body niet gebruikt wordt. Zag alleen dat de batterij in de body afnam qua capaciteit nadat de camera een paar uurtjes stil had gelegen terwijl ik 'm niet uit had gezet en de batterij in de grip niet minder was geworden.
                        Nu ik 'm weer aanzet is de batterij in de body weer terug naar zijn oorspronkelijke capaciteit aldus de camera..... het schommelt dus een beetje (2%).

                        Ben benieuwd hoe het gaat met een andere grip! Laat het nog even weten!

                        Ed
                        ---------------- Ik doe niet meer mee

                        Comment


                        • #27
                          Re: D300 en battery grip - omgekeerde info in de battery indicator ?

                          @Franciskine
                          Ik heb vrijdag kans de grip op een andere d300 te schroeven.
                          ik bedoel eerder andersom, een andere grip op jouw toestel proberen, misschien ligt het probleem bij de grip en niet bij het toestel.
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: D300 en battery grip - omgekeerde info in de battery indicator ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Nat Bekijk bericht
                            Dat is ook niet het geval bij mij.
                            Het lijkt er op te wijzen dat de grip zijn energie niet door geeft. Jet kan dit testen door in de grip 8 AA's te zetten. Als hij dan 8 fps geeft, komt de energie uit de grip, als hij 6 fps geeft, komt de energie uit de batterij in de cam.(Dit in de veronderstelling dat de prioriteit op de grip is ingesteld.
                            Als hij 6 fps geeft, is er duidelijk iets mis met de grip en moet die terug binnen.

                            Hubert
                            Hubert

                            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                            Comment


                            • #30
                              Re: D300 en battery grip - omgekeerde info in de battery indicator ?

                              Ik gebruik een D300+MB-D10 met de volgende configuratie:
                              EN-EL3e in de body, 8xAA NiMH in de grip, batterij prioriteit op de grip.
                              Voor mij is de batterij in de body een backupbatterij. Ik wens de grip er zo weinig mogelijk af te schroeven, dat is onhandig, en volgens mij ook niet zo goed wat slijtage betreft.

                              Als ik kijk op mijn top display, dan zie ik effectief de aanduiding MB naast het batterij niveau staan. En idd, de batterijen in de grip worden gebruikt (hoe weinig ook, want ik heb de indruk dat de D300 echt enorm zuinig is), en de batterij in de camera verminderd over langere periode ook, wat nvl. te verklaren is met zelfontlading. Af toe zie ik ook dat de batterij indicator van de EN-EL3e soms es een paar procenten terug stijgt (ook niet verwonderlijk, batterijniveau's zijn altijd een schatting, nooit exacte wetenschap.

                              Als er geen batterij in de cam zit, dan werkt alles ook nog altijd perfect (en ik vermoed dat ik dit ook al eens getest heb met enkel een EL3e ipv AA's. Ik heb een D300 uit de eerste batch, en dus volgens mij ook nog altijd de eerste firmware release...


                              En nog even off-topic: bij mij is de ontspanknop op de grip nogal serieus "trigger-happy", zeker als ik het vergelijk met de cam zelf, en de knop op een MB-D200. Zijn er nog andere mensen met die ervaring of dat gevoel?

                              Comment

                              Working...
                              X