Re: D200 naar D300 : was gibt ?
Zeker Kees,bedenk wel dat mijn instellingen compleet onbruikbaar kunnen zijn voor jouw stijl van fotografie....
De geheugenbanken:
A heb ik genoemd kunst omdat ik daar mijn schilderijen mee fotografeer ,;
Focus op a1:scherpstelprioriteit
a3:9 punten
a4: uit
a5:AF activering
b5:Avg
Verder tal van verfijniningen in het gebruik van de knoppen,die ik laat verschillen van bank tot bank,het voert te ver om hier in detail elk puntje te overlopen.
B heb ik genoemd snapshot,mijn camera is een allesdoener en moet desnoods ook kunnen dienen om op een feestje foto's te maken
Focus op a1
ntspannen
a3:3D tracking
a4:kort
a5:alleen scherpstellen met AF/ON knop
d2:ON
Ik heb teveel opnames gemist,ook met mijn D200,doordat bij het indrukken van de ontspanknop de camera opnieuw begint scherp te stellen,met een tragere lens begint te hunten en...wég is dat speciale moment.Ik stel in alle de banken B,C,D, alleen nog scherp met AF/ON.
c1 staat op
d4:7 opnames
C is voor wat artistiekere opnames,bijvoorbeeld landschap met statief
a3:51punten
b6:spotmeting -2/6
c1:ON
d9:ON
D is mijn meest gebruikte bank waar ik nog de volgende dingen heb ingesteld:
b4:ON
f1 in weergavestand:hoge zoom
f8:ON ( vind ik reuze handig)
Volgen de opnamebanken:
A noem ik studio,gebruik ik veelal in combi met A kunst maar kan ook anders,
beeldkwaliteit 14 bit RAW
neutraal
ISO 200,auto ISO off
B is een bank om foto's te maken die ik hoe dan wil,al is het met kwaliteitsverlies
Active d-lighting on,normal
Auto iso HI1 ; 1/50
Levendig
High ISO noise onderdrukking
C noem ik reëel,waarbij ik neutraal zo heb ingesteld dat het de meest realistische kleuren geeft (wat niet altijd gelijkstaat met de meest aantrekkelijke)
Rood gaat vaak door het dak,maar door de tint op +2 of 3 te zetten en de saturatie op -2 bekom ik goede resultaten
D is mijn zwart wit bank,hier poog ik duistere Hans van Fleteren achtige portretten te maken met mijn 50mm lens.Hoog kontrast
Auto ISO op 800
Rest me nog te zeggen dat ik de helderheid van het LCD op -2 heb staan,en voor alle banken sRGB heb gekozen.Ik hoop dat je hier iets aan hebt,'t staat er wat chaotisch heb ik de indruk,'t is hier laat aan 't worden![Roll Eyes (Sarcastic)](https://forum.belgiumdigital.com/core/images/smilies/rolleyes.gif)
In werkelijkheid moet je natuurlijk puntje voor puntje doorlopen en instellen,maar dat hier allemaal opschrijven kost 3 keer meer tijd dan het doen.Verder staat niets je in de weg om het bij één enkele combinatie te houden,en voortdurend je settings te veranderen met de knoppen .
Walter
Oorspronkelijk geplaatst door KvP
Bekijk bericht
Zeker Kees,bedenk wel dat mijn instellingen compleet onbruikbaar kunnen zijn voor jouw stijl van fotografie....
De geheugenbanken:
A heb ik genoemd kunst omdat ik daar mijn schilderijen mee fotografeer ,;
Focus op a1:scherpstelprioriteit
a3:9 punten
a4: uit
a5:AF activering
b5:Avg
Verder tal van verfijniningen in het gebruik van de knoppen,die ik laat verschillen van bank tot bank,het voert te ver om hier in detail elk puntje te overlopen.
B heb ik genoemd snapshot,mijn camera is een allesdoener en moet desnoods ook kunnen dienen om op een feestje foto's te maken
Focus op a1
![Embarrassment](https://forum.belgiumdigital.com/core/images/smilies/redface.gif)
a3:3D tracking
a4:kort
a5:alleen scherpstellen met AF/ON knop
d2:ON
Ik heb teveel opnames gemist,ook met mijn D200,doordat bij het indrukken van de ontspanknop de camera opnieuw begint scherp te stellen,met een tragere lens begint te hunten en...wég is dat speciale moment.Ik stel in alle de banken B,C,D, alleen nog scherp met AF/ON.
c1 staat op
d4:7 opnames
C is voor wat artistiekere opnames,bijvoorbeeld landschap met statief
a3:51punten
b6:spotmeting -2/6
c1:ON
d9:ON
D is mijn meest gebruikte bank waar ik nog de volgende dingen heb ingesteld:
b4:ON
f1 in weergavestand:hoge zoom
f8:ON ( vind ik reuze handig)
Volgen de opnamebanken:
A noem ik studio,gebruik ik veelal in combi met A kunst maar kan ook anders,
beeldkwaliteit 14 bit RAW
neutraal
ISO 200,auto ISO off
B is een bank om foto's te maken die ik hoe dan wil,al is het met kwaliteitsverlies
Active d-lighting on,normal
Auto iso HI1 ; 1/50
Levendig
High ISO noise onderdrukking
C noem ik reëel,waarbij ik neutraal zo heb ingesteld dat het de meest realistische kleuren geeft (wat niet altijd gelijkstaat met de meest aantrekkelijke)
Rood gaat vaak door het dak,maar door de tint op +2 of 3 te zetten en de saturatie op -2 bekom ik goede resultaten
D is mijn zwart wit bank,hier poog ik duistere Hans van Fleteren achtige portretten te maken met mijn 50mm lens.Hoog kontrast
Auto ISO op 800
Rest me nog te zeggen dat ik de helderheid van het LCD op -2 heb staan,en voor alle banken sRGB heb gekozen.Ik hoop dat je hier iets aan hebt,'t staat er wat chaotisch heb ik de indruk,'t is hier laat aan 't worden
![Roll Eyes (Sarcastic)](https://forum.belgiumdigital.com/core/images/smilies/rolleyes.gif)
In werkelijkheid moet je natuurlijk puntje voor puntje doorlopen en instellen,maar dat hier allemaal opschrijven kost 3 keer meer tijd dan het doen.Verder staat niets je in de weg om het bij één enkele combinatie te houden,en voortdurend je settings te veranderen met de knoppen .
Walter
Comment