Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Full Frame Sony

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Full Frame Sony

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
    Die testen zeggen iets maar niet veel. Je moet zelf kwaliteit leren interpreteren aan de hand van beelden. De aparte coating welke resulteert in mooi contrast en kleurweergave, en daarbij het mooie bokeh en de flare controle. In een woord, de beeldkwaliteit dat je met deze lens kunt bereiken is fenomenaal, en is daarbij nog zeer, zeer scherp ook. Is een lens, laat me toe te zeggen, voor de fijnproevers. Natuurlijk moet je een compromis aanvaarden tussen het mooie bereik en de neveneffecten op optisch gebied welke dit bereik veroorzaakt. Dat die lens een doorn in het oog is van velen is maar al te duidelijk.
    Hier staan voldoende voorbeelden van de lens, de meer geavanceerde fotograaf zal aan de hand van deze beelden duidelijk begrijpen wat ik bedoel.
    http://www.dyxum.com/dforum/forum_po...TID=11663&PN=1.
    Wow mooie marketingspeech!
    En laat ons hopen dat er wat waarheid in zit want anders zou het wel heel benauwd worden he. Maar heb je de beelden al eens zelf bekeken?
    Van alles wat je noemt is eigenlijk enkel het contrast en de flare controle bovengemiddeld. De bokeh heeft spijtig genoeg niets speciaal(maar ja dat is voor jou niet belangrijk he alles moet volgens jou toch altijd scherp zijn).

Niet bepaald een lens die ik dan echt zou catalogeren als een lens voor de fijnproevers onder de geavanceerde fotografen. Maar als dat voor jou genoeg is dat is goed voor mij hoor.
    Maar een advies koop een DSLR en zet er eens echte toplenzen op (je vind ze bij alle merken) en bekijk het geheel dan nog eens terug....

Dat hele sony Zeiss gedoe is uitstekende marketing maar is toch nog ver van de lenzen waar Zeiss beroemd mee geworden is.

Begrijp mij niet verkeerd he ik zou deze lens zeker kopen moest ik een Sony gebruiken want het is een heel mooi compromis en zeker geen slechte lens, integendeel. En er is momenteel toch geen snellere standaardzoom voor de Sony beschikbaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht

Dat hele sony Zeiss gedoe is uitstekende marketing maar is toch nog ver van de lenzen waar Zeiss beroemd mee geworden is.

En er is momenteel toch geen snellere standaardzoom voor de Sony beschikbaar.
      Dat eerste zinnetje is toch wel wat kort door de bocht...Zeiss heeft ook nog de 135mm f1.8 en de 85mm f1.4 voor de A-mount, binnenkort (zeer binnenkort) komt daar nog een Zeiss 24-70mm f2.8 bij (noem ik een snelle standaardzoom). Toch lenzen waarmee ze beroemd voor zijn (zullen blijven) als je het mij vraagt...

En allemaal autofocus + gestabiliseerd bij Sony, toch alleen maar toe te juichen niet?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
        Dat eerste zinnetje is toch wel wat kort door de bocht...Zeiss heeft ook nog de 135mm f1.8 en de 85mm f1.4 voor de A-mount, binnenkort (zeer binnenkort) komt daar nog een Zeiss 24-70mm f2.8 bij (noem ik een snelle standaardzoom). Toch lenzen waarmee ze beroemd voor zijn (zullen blijven) als je het mij vraagt...

En allemaal autofocus + gestabiliseerd bij Sony, toch alleen maar toe te juichen niet?
        Absoluut wat kort door de bocht maar je begrijpt toch wel wat ik wil zeggen he.

Nu 24-70 op een crop camera is voor mij geen standaardzoom maar dat is persoonlijk natuurlijk(en nog niet beschikbaar he). Maar die lens zal wel een topper worden veronderstel ik. En in die klasse van lenzen betaalt iedereen teveel

Comment

En laat ons hopen dat er wat waarheid in zit want anders zou het wel heel benauwd worden he. Maar heb je de beelden al eens zelf bekeken?
          Van alles wat je noemt is eigenlijk enkel het contrast en de flare controle bovengemiddeld. De bokeh heeft spijtig genoeg niets speciaal(maar ja dat is voor jou niet belangrijk he alles moet volgens jou toch altijd scherp zijn).

Niet bepaald een lens die ik dan echt zou catalogeren als een lens voor de fijnproevers onder de geavanceerde fotografen. Maar als dat voor jou genoeg is dat is goed voor mij hoor.
          Maar een advies koop een DSLR en zet er eens echte toplenzen op (je vind ze bij alle merken) en bekijk het geheel dan nog eens terug....

Begrijp mij niet verkeerd he ik zou deze lens zeker kopen moest ik een Sony gebruiken want het is een heel mooi compromis en zeker geen slechte lens, integendeel. En er is momenteel toch geen snellere standaardzoom voor de Sony beschikbaar.
          Men vind overal wel een of andere negatieve review (zls je wat zoekt vind je er ongetwijfeld ook die de canon L lenzen de grond in boren)

Ik vind nog altijd, als je iets nuttigs wil bijdragen moet je dit doen uit ervaring, niet van ergens gelezen.

Ik heb deze lens persoonlijk.
          Vroeger gebruikte ik altijd een sigma 28-70 F/2.8.
          sinds ik de CZ heb komt de sigma niet meer uit de kast.
          Het oplossend vermogen van de CZ is veel hoger dan de Sigma en de beelkwaliteit laat de kitlens ver achter zich.

O, ja sony heeft ook nog de 28-70 F/2.8 standaardzoom (niet de G). maar dit is eigenlijk een veredelde Tamron.

Toegeven, met de G lenzen kan je de CZ niet vergelijken (maar een L lens ook niet vind ik )

De CZ is eigenlijk bedoeld als beter alternatief voor de kitlens (het is een lens van 600 euro, niet van 1600 euro hé )
          Wil je de beste kwaliteit dan moet je een G lens kopen.

Maar nu eventjes terug on-topic (de A900).
          Als je de lijn van de mogelijkheden op de nieuwe Sony's, en de prijszetting (A700, A350) doortrekt naar de A900 en je rekend daar nog eens bij de nieuwe 24.6 Megapixel censor en de nieuwe processor, dan zou dit wel eens de nieuwe camera kunnen worden van vele Canon 5D gebruikers.
          Voor studio zou dit wel eens de perfecte camera kunnen zijn.
          Last edited by zunoel; 4 februari 2008, 08:36.
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

allez, allez, allez, heb altijd willen overschakelen naar sony, alleen al voor die lens. maar ja ik zal daar niets van kennen zekers
            De combi A100+CZ 16-80 is zelfs goedkoper dan een lens alleen kopen bij concurrentie (zelfde kwaliteit en bereik he )
            Zet maar eens een Zeis 85mm 1,4 op de 1dmkIII (spijtig voor canon met tussenring) en vergelijk dan de beelden eens met de beste lens welke canon in zijn assortiment heeft.

Maar we zijn hier bezig over de FF van sony dacht ik zo, en niet over APS-C lenzen.

Door velen is het in twijfel getrokken dat anti shake feature ooit zou kunnen werken op FF, de aangekondigde Sony FF heeft deze feature.

Minman moet wel zeer goede inside info hebben gehad, heeft ergens in november aangekondigd, het time frame en het aantal sony toestellen, welke gingen gereleased worden dit jaar. Nu veel belangrijker is de prijs welke hij plakte op de FF Sony en dit was volgens hem maximum 3000$
            Als dit waar is !!!

Comment

Minman moet wel zeer goede inside info hebben gehad, heeft ergens in november aangekondigd, het time frame en het aantal sony toestellen, welke gingen gereleased worden dit jaar. Nu veel belangrijker is de prijs welke hij plakte op de FF Sony en dit was volgens hem maximum 3000$
              Als dit waar is !!!
              3000$ ... ik ga mezelf dan maar eens herhalen "als ze nog lang wachten hoeft het niet meer ... dan gaat het klinken als volgt ... what is it ... it is a Sony " ... ze = Canon

Comment

Voor degenen die meer willen weten over de Carl Zeiss 16-80.
                Lees de volgende topic !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
                  3000$ ... ik ga mezelf dan maar eens herhalen "als ze nog lang wachten hoeft het niet meer ... dan gaat het klinken als volgt ... what is it ... it is a Sony " ... ze = Canon
                  En ze gaan nu het volledige jaar 2008 niets meer doen.

Tegen dat de Sony er echt is heeft Canon ook nog wel iets.
                  Het aantal MP verhogern van 21 naar 24 kan niet zo heel moeilijk zijn.

En de D2X sensor was ook van Sony.
                  Ik zou dus verwachten dat deze FF sensor niet van hetzelfde (ruis) niveau is als de 12 MP sensor van de D2X.

Als de Sony er is bekijk ik wel of er op dat moment ook nog andere mogelijkheden zijn.
                  Is er geen alternatief dan koop ik wel deze Sony.
                  Maar dan is het 2009.

Jan.

Comment

linkje schijnt niet te werken...
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
                      Het gaat gaan tijd worden dat er eens wat concurrentie voor Canon komt in FF. Gelukkig is Nikon er nu uiteindelijk toch al aan begonnen.
                      Amen
                      Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                      Het aantal MP verhogern van 21 naar 24 kan niet zo heel moeilijk zijn.
                      Als de Sony er is bekijk ik wel of er op dat moment ook nog andere mogelijkheden zijn.Maar dan is het 2009.
                      Ik zit niet te wachten op een sensor van 24 mp ... ik zit te wachten op de opvolger van de 5D ... om eindelijk de keuze te kunnen maken ... een 5D of een 5DII

Comment

Als er de keuze zou zijn tussen een FF DSLR van 20MP of 10MP met dezelfde technologische stand, maar deze laatste met groter dynamisch bereik (wat ook logisch zou zijn, gezien de pixelgrootte), is mijn keuze rap gemaakt: geef mij dan maar de 10MP.

Daarom hoop ik in stilte dat Canon met de 5DII niet mee doet met de pixelhype, maar integendeel werk maakt van een FF sensor met uitzonderlijk groot dynamisch bereik.
                        Greetz Geert.
                        Canon gerief...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeertB Bekijk bericht
                          Als er de keuze zou zijn tussen een FF DSLR van 20MP of 10MP met dezelfde technologische stand, maar deze laatste met groter dynamisch bereik (wat ook logisch zou zijn, gezien de pixelgrootte), is mijn keuze rap gemaakt: geef mij dan maar de 10MP.

Daarom hoop ik in stilte dat Canon met de 5DII niet mee doet met de pixelhype, maar integendeel werk maakt van een FF sensor met uitzonderlijk groot dynamisch bereik.
                          Heb het al eens trachten uit te leggen om dit forum, daar zijn meer elementen in het spel welke de DR bepalen dan enkel de pixelgrote.
                          Als je de sony A700 (12mp APS-C) vergelijkt met de Canon 5D (12 mp FF) zie je dat de a700 een veel groter dynamisch bereik heeft dan de 5d (zowel RAW als JPEG).

Daarentegen ga je met 24mp veel meer detail registreren dan met 10mp.
                          (als je lenzen het aankunnen uiteraard)

Comment

Heb het al eens trachten uit te leggen om dit forum, daar zijn meer elementen in het spel welke de DR bepalen dan enkel de pixelgrote.
                            Als je de sony A700 (12mp APS-C) vergelijkt met de Canon 5D (12 mp FF) zie je dat de a700 een veel groter dynamisch bereik heeft dan de 5d (zowel RAW als JPEG).
                            Waar haal je dat?
                            Kun je dat staven aan de hand meetresultaten of andere betrouwbare links?
                            Bv. het verschil tussen een DR van 12 stops of 14 stops is zo met het blote oog niet te zien.
                            In principe heeft DR niets met pixelgrootte te maken maar hoe kleiner de pixel, hoe sneller het onderste deel van de DR in de ruis verloren gaat, zodat de pixelgrootte dus toch wel invloed heeft op de DR.

Hubert
                            Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

oh sorry, dacht dat dit algemeen bekend was, mijn excuses, je kunt bvb de testresultaten van philekke Askey eens vergelijken:

Let wel:testmethodes zijn niet toereikend om de DR van de A700, met dynamic range optimizer (DRO) actief, nog te kunnen meten.

Hier kun je ook voldoende info vinden, en eens vergelijken met bvb de Nikon D3 (FF) en de fuji S5 pro en de Nikon D300.

Volgens sony zou de nieuwe FF-sensor een zeer groot dynamisch bereik hebben
                              ref. persbericht Sony
                              The enhanced image quality generated by the sensor’s 24.81 effective megapixel resolution, wide range of graduation expression achieved by its full size broad dynamic range, and the low noise, high resolution, ultra-responsive performance provided by Sony’s Column-Parallel A/D Conversion technique enable it to meet the ever-increasing requirements within high performance digital SLR cameras.

let op "Sony’s Column-Parallel A/D Conversion technique" is ook gebruikt bij de A700. (1 ADC per kolom -> in totaal +/-4000 ADC's ipv 1)

BTW:Eerste test van de CZ Sony Carl Zeiss Vario Sonnar 24-70 mm f/2.8 T* SSM beschikbaar

ref. user chefir
                              In the reply they state that the new Zeiss in terms of resolution and sharpness is by far the best lens (designed for digital SLR's) that they ever reviewed. It's even better than fixed lenses and better than the champion-to-date, Nikkor 12-24mm.

Comment

oh sorry, dacht dat dit algemeen bekend was, mijn excuses, je kunt bvb de testresultaten van philekke Askey eens vergelijken:

http://www.dpreview.com/reviews/CanonEOS5D/page23.asp
                                In technisch metingen is de 5D nooit speciaal goed geweest op DR gebied de zelfs nog oudere 20D deed al beter. Maar lees de post van hub2805 nog eens want hij legt uit waar het verschil in de praktijk vandaan komt.

Let wel:testmethodes zijn niet toereikend om de DR van de A700, met dynamic range optimizer (DRO) actief, nog te kunnen meten.
                                Waar haal je vandaan dat de test ontoereikend zou zijn? Goed lezen wat er staat. De test toont dat DRO maar een tonecurve aanpassing is en geen DR extension maar optimisation vandaar ook de naam!
                                En dat de zwartpunten voor de 2 hoogste settings niet op de curves staan dat is gewoon omdat in die settings het zwart zo gepusht wordt dat het niets meer met zwart te maken heeft. Dat verhoogt het dynamisch bereik niet hoor.
                                Het grote voordeel van DRO is dat je in camera dergelijk curve aanpassingen kan doen op de RAW file. En dat is een mooie feature. Maar er is geen groter dynamisch bereik dankzij deze software want dit beinvloed van geen kanten het dynamisch bereik van de sensor.

Voor de rest kan je zoals altijd beter afwachten tot er betrouwbare beelden te zien zijn ipv de marketingverhaaltjes van de fabrikanten als waarheid aan te nemen. Alvorens die camera beschikbaar is zijn we ten minste 9 a 10 maand verder. Een beetje vroeg vind je niet?

Comment

Working...
                                X