Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede reden waarom evt de EOS 450D boven de EOS 40D te verkiezen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Reden(en) waarom EOS 450D boven EOS 40D te verkiezen?

Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
    Ben bijna zeker dat het toch de 40D zal worden (€995) wegens ISO3200, snelle FPS, steviger body (450D zou iets beter grip hebben maar compacter).

Dit zal m'n eerste DSLR zijn, omdat ik lees dat mensen soms van de 350D of 400D overstappen, en zeggen : had ik het geweten kocht ik direct de 40D, daarom zou ik geen geld verspeeld hebben aan m'n 350D of 400D. Met de tijd zal ik alles wel leren.

Zou wel graag nog eens een echte REVIEW zien van de 450D (zoals op dcresource of dpreview of steve's digicams), voorlopig nog geen.

Interessant zal de ISO 1600 test zijn, de scherpstelling via contrast met spiegel naar boven.

Hou wel het volgende in je hoofd: een 450D met een goeie lens maakt betere foto's dan een 40D met een minder goeie lens. Zorg eerst voor goeie lenzen, en daarna koop je met het overgebleven geld een body. Is dat dan nog steeds een 40D: des te beter. Maar lig er niet wakker van als daar het budget te klein voor is, want met die goeie lens maak je hoe dan ook betere foto's dan met een crappy lens. Ik heb er wél spijt van dat ik destijds in 't begin niet meteen voor goeie lenzen ben gegaan, maar ik heb nooit spijt gehad dat ik de 350D heb gekocht.
    ______
    www.vue.photo

Comment

=============== Eos 40d =============

Heb deze discussie gestart, en wil deze ook eindigen met volgende conclusie :

Heb de 40D gekocht omdat :
      1> Zeer robuuste body met steengoede grip
      2> Iso tot 3200, fotos uit de hand bij schemer, super!
      3> Zeer weinig noise (typisch Canon spiegelreflexen, compacts zeker niet - raad ik Fujifilm aan)
      4> Snellere FPS
      5> Liveview mogelijk
      6> Grote heldere zoeker
      7> C1 2 3 programmatie-instellingen
      8> Beste prijs/kwaliteit van Canon & Semi-Pro

Redenen waarom ik de 450D niet wil :
      1> Te licht & klein zoals de 400D (zie niet direct m'n sigma 50-500 op 400d)
      2> Iso kan niet tot 3200
      3> Minder snel <> 6.5 fps van de 40D
      4> Liveview via contrast is trager
      5> Geen programmatie-standen
      6> 12 mpix onnodig, 2 mpix meer, verzwaart nog meer geheugenkaarten e.a. en kans op nog meer ruis hierdoor
      7> Productie uitgesteld tot Mei las ik vandaag en nog steeds geen uitgebreide reviews, 'a brief hands on' niet veel meer, blijft maar duren voor wie wil starten met een spiegelreflex
      8> Startprijs altijd te duur in het begin, nu zeker geen beste prijs/kwaliteit en instapdslr (ook al worden die steeds beter, prijs te hoog voor instap)
      9> Prijs ligt te dicht bij de 40D (zeker met cashback actie) : 450D = €789 <--> 40D = €804 (€954 - €150 cashback) bij fotokonijnenberg. Voor €15 zou ik niet twijfelen tss instapmodel & semi-pro!
      10> SD kaarten (vond dit eerst goed omdat ik nog één had van m'n compactcam, maar heb nu een 16GB Speedy CF voor slechts €50! CF goedkoper & sneller).

Had vroeger een Canon Powershot S3 IS, hield van compactheid, maar heb veel bijgeleerd via BD.
      De gebruikers die me tips gaven geef ik nu gelijk : een camera koop je niet voor de compactheid, maar in de eerste plaats voor mooie fotos te nemen (zeg niet dat 450 of 400D mindere fotos geven maar bedoel dus dat compact geen prioriteit is bij aankoop van een toestel.

Het enige minpuntje vd 40D vond ik in het begin de liveview, werkt niet bij voorgeprogrammeerde standen (sport,portret,...) en bij andere standen moet je op AF On drukken (liveview nog niet helemaal op punt) maar werkt toch. Uiteindelijk gebruik ik dit toch minder (verwachtte dit niet daar ik de swivel-screen van m'n Powershot S3 IS altijd gebruikte, maar de zoeker was ook minder).
      ================================================== ================================================== ======================================
      Op de cameralabs website kun je Gordon Lang in actie zien met de 40D test voor wie nog twijfelt http://www.cameralabs.com/reviews/Ca...o_review.shtml
      ================================================== ================================================== ======================================
      Last edited by Innovator; 19 maart 2008, 21:12.

Comment

Re: =============== Eos 40d =============

Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
        De gebruikers die me tips gaven geef ik nu gelijk : een camera koop je niet voor de compactheid, maar in de eerste plaats voor mooie fotos te nemen (zeg niet dat 450 of 400D mindere fotos geven maar bedoel dus dat compact geen prioriteit is bij aankoop van een toestel.
        Daar wil ik nog eventjes op reageren. Ik heb een 450D besteld juist omwille van zijn compactheid. Als je gewoon bent van met een 1D rond te zeulen en je zoekt iets klein zonder een P&S zoals de G9 te willen kopen is de 450D ideaal. Bij mij was compactheid juist wel een prioriteit bij deze aankoop. Het kan best zijn dat compactheid geen argument is voor jou maar dat als algemene regel doordrukken is wat te ver.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rouwkema Bekijk bericht
          Ik vergelijk de sensor van de 450D ook helemaal niet met een P&S. Ik zeg alleen maar dat specificaties op papier niet altijd het hele verhaal vertellen (en gebruikte daarvoor inderdaad misschien een extreem voorbeeld ). Wat ik maar probeer aan te geven is dat je twee camera's uit verschillende klassen niet moet gaan vergelijken puur en alleen op de specificaties. Er zal gewoon een verschil zitten tussen kwaliteit en degelijkheid, ook al lijken de specificaties hetzelfde.

En zelfs al zou de sensor van twee camera's hetzelfde zijn, dan zou het me niks verbazen als de sensors die de quality control net halen eerder naar de budgetlijn gaan terwijl de goede series richting de duurdere camera's gaan.
          De sensor alleen zal het niet doen denk ik.
          Neem nu de cpu van een pc en plaats die op een traag moederbord, of neem nu diezelfde cpu en plaats die op een snel moederbord, het verschil kan enorm zijn. Dus dat zal het ook wel zijn tussen de 450D en de 40D zeker Het prijsverschil zal wel ergens inzitten en niet alleen de body.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht

Neem nu de cpu van een pc en plaats die op een traag moederbord, of neem nu diezelfde cpu en plaats die op een snel moederbord, het verschil kan enorm zijn. Dus dat zal het ook wel zijn tussen de 450D en de 40D zeker Het prijsverschil zal wel ergens inzitten en niet alleen de body.
            Klopt. Het zit ook tussen de oren van de mensen. 't is duurder, dus moet het beter zijn, en ze betalen het prijsverschil vlotjes. Allemaal het gevolg van de consumentenmaatschappij. Strikt genomen is het helemaal niet nodig om zo snel achter elkaar nieuwe modellen uit te brengen, maar aangezien de meeste mensen vlot in alle marketingtrucjes trappen, maken ze er ontzettend veel winst mee. 't Moet allemaal het nieuwste van 't nieuwste zijn.
            Mij niet gelaten natuurlijk, want zo raak ik op een minder dure manier aan mijn gerief, en mijn foto's zijn even goed als die van de rest. Het enige waarop ik niet bespaar zijn lenzen, maar een body koop ik van mijn langzalzeleven niet nieuw. Niet zolang er bijna splinternieuwe camera's in 'Aangeboden' staan. Nu ik erover nadenk: ik heb ook geen enkele nieuwe lens, maar heb ze wél allemaal met garantie gekocht. Ook zo voor mijn flitser. Dus eigenlijk zijn alleen mijn AA-batterijen en mijn CF-kaartjes nieuw.
            ______
            www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht

In de CPU zit het zeker NIET ze gebruiken beide DIGIC III .. de "toegevingen" zullen wel ergens anders zitten (sensor?)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                Strikt genomen is het helemaal niet nodig om zo snel achter elkaar nieuwe modellen uit te brengen, maar aangezien de meeste mensen vlot in alle marketingtrucjes trappen, maken ze er ontzettend veel winst mee. 't Moet allemaal het nieuwste van 't nieuwste zijn.
                En dus moet je als bedrijf steeds een nieuwe uitbrengen. Want die oude kan je niet meer verkopen. Zelfs als die nieuwe iets slechter is. Kijk maar naar de Fuji F31FD de beste compact ooit die wordt nu niet meer gemaakt en de opvolgers hebben niet dezelfde beeldkwaliteit.

Ik weet niet juist hoe het vandaag zit bij camera bouwers, maar ik heb ooit eens een artikel gelezen over HP waar 80% van de omzet wordt gemaakt op producten die minder dan 1 jaar oud zijn. Vandaar dat een technologie bedrijf geen (of minimale) inspanning meer doet voor een product vanaf het 3 jaren is.

Canon houdt vast aan een model zolang dat verkoopt. Als de verkoop begint te zakken dan moet de opvolger er uit. Iets meer pixels, groter scherm, nieuwere processor...
                Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                  En dus moet je als bedrijf steeds een nieuwe uitbrengen. Want die oude kan je niet meer verkopen. Zelfs als die nieuwe iets slechter is. Kijk maar naar de Fuji F31FD de beste compact ooit die wordt nu niet meer gemaakt en de opvolgers hebben niet dezelfde beeldkwaliteit.

Ik weet niet juist hoe het vandaag zit bij camera bouwers, maar ik heb ooit eens een artikel gelezen over HP waar 80% van de omzet wordt gemaakt op producten die minder dan 1 jaar oud zijn. Vandaar dat een technologie bedrijf geen (of minimale) inspanning meer doet voor een product vanaf het 3 jaren is.

Canon houdt vast aan een model zolang dat verkoopt. Als de verkoop begint te zakken dan moet de opvolger er uit. Iets meer pixels, groter scherm, nieuwere processor...
                  Uiteraard: economisch gezien moét het wel. Maar vanuit het standpunt van de fotografie is het helemaal niet nodig. Je kiest zelf of je telkens een upgrade doet of niet. Sommigen doen het (waarvan ik profiteer omdat ik alles quasi nieuw voor minder geld kan kopen), en anderen, zoals ik, fotograferen tot het bakje kapot is en stoppen hun geld in lenzen. En anderen doen zelfs dat niet. Die fotograferen gewoon mooie plaatjes zonder zich met veel nieuws bezig te houden. Dat kan ook nog.
                  ______
                  www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                    In de CPU zit het zeker NIET ze gebruiken beide DIGIC III .. de "toegevingen" zullen wel ergens anders zitten (sensor?)
                    Yepse, ik koop iets en als ik daar tevreden mee ben kijk ik niet meer verder.
                    Een goed toestel blijft toch een goed toestel (tot het versleten is) .

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Working...
                    X