Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede reden waarom evt de EOS 450D boven de EOS 40D te verkiezen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Reden(en) waarom EOS 450D boven EOS 40D te verkiezen?

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
    de foto's zijn beter, meer contrast, meer kleur ... minder PhotoShop nodig achteraf
    JPEG of RAW ?

Comment

Ik ben ervan overtuigd dat je beter eens zou proberen de beide camera's te lenen of te huren en dan pas te beslissen. Akkoord, ik heb twee jaar foto's kunnen trekken met de 350D, maar ik had toen beter enkele maanden verder gespaard en direct een 30D gekocht ! ('t is een dure leerschool fotografie)
      Vreemd, ik zie anders geen enkel verschil tussen fotos uit mijn 350D of 20D. Ik moet al naar de exif kijken om het te weten. Ik werk uiteraard wel in RAW op allebei.
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
        JPEG of RAW ?
        Beide eigenlijk, ik had puur voor de test de beide cams op de hoogste resolutie Raw en Jpg (Raw+L of zoiets) gezet. De Jpg's zijn totaal niet te vergelijken, nadat de RAW's door DxO gehaald zijn is het verschil nog altijd zeer zichtbaar vond ik. (Heb speciaal DxO voor PC downloaded omdat de versie met 40D voor Mac nog niet beschikbaar is)

Kan aan mij liggen, maar ik twijfel er niet aan dat de 40D de betere cam is als je verder wil met je hobby, de 350D (of 400D/450D nu) zijn heel goede camera's om te beginnen, en te houden voor algemeen werk, maar als je het in de toekomst en beetje meer pro wil aanpakken is de 40D de enige betaalbare keuze (heb niet genoeg centjes voor een 1dIII en de 5D is te oud ondertussen)

Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

...nadat de RAW's door DxO gehaald zijn...
          Enkel DxO als RAW converter gebruikt? Ik wil niet muggeziften maar DxO geniet nu niet bepaald mijn voorkeur.

Anyway, ik zal binnen een paar weken zelf het verschil zien tussen de 450D en mijn 1D MkII, 20D & D60.

David hierboven ziet dan blijkbaar weer géén verschil.

Comment

Enkel DxO als RAW converter gebruikt? Ik wil niet muggeziften maar DxO geniet nu niet bepaald mijn voorkeur.
            Het is misschien niet de beste oplossing, maar als een organisator van een event op zijn foto's aan het wachten is heb ik geen dagen tijd om meer dan 1000 foto's manueel aan te passen met ACR in PhotoShop, dan vind ik DxO een meer dan redelijke oplossing.

Ik zet alles klaar en de Mac draait al 's avonds of tijdens de nacht in zijn eentje de duizend of meer foto's erdoor, staan dan gelijk op 1800x1200. Zet ze op CD, klant maakt zijn keuze en die zal ik dan manueel aanpassen. Vind dit persoonlijk geen al te slechte workflow als het snel moet gaan. Ik kan dan heel snel (meestal de volgende dag al) een review met foto's online zetten en de bewerkte foto's die de klant selecteerde worden dan later online bijgevoegd en in het magazine gepubliceerd. Werkt prima voor mij op deze manier hoor, altijd heel positieve reacties.

Trouwens, een van de jpg's die uit de 40D kwamen is in de HOF geraakt hier, dus het moet zeker niet altijd raw zijn om goed te zijn, raw is alleen beter om aanpassingen te doen als er iets scheelt aan de foto, als de oorspronkelijke foto goed is kan je met jpg al een heel eind komen.

Mark
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Het is misschien niet de beste oplossing, maar als een organisator van een event op zijn foto's aan het wachten is heb ik geen dagen tijd om meer dan 1000 foto's manueel aan te passen met ACR in PhotoShop, dan vind ik DxO een meer dan redelijke oplossing.

Ik zet alles klaar en de Mac draait al 's avonds of tijdens de nacht in zijn eentje de duizend of meer foto's erdoor, staan dan gelijk op 1800x1200. Zet ze op CD, klant maakt zijn keuze en die zal ik dan manueel aanpassen. Vind dit persoonlijk geen al te slechte workflow als het snel moet gaan. Ik kan dan heel snel (meestal de volgende dag al) een review met foto's online zetten en de bewerkte foto's die de klant selecteerde worden dan later online bijgevoegd en in het magazine gepubliceerd. Werkt prima voor mij op deze manier hoor, altijd heel positieve reacties.

Trouwens, een van de jpg's die uit de 40D kwamen is in de HOF geraakt hier, dus het moet zeker niet altijd raw zijn om goed te zijn, raw is alleen beter om aanpassingen te doen als er iets scheelt aan de foto, als de oorspronkelijke foto goed is kan je met jpg al een heel eind komen.

Mark
              Mark,

Ik wil uw workflow & fotowerk helemaal niet in twijfel trekken hoor. Is ook de bedoeling van dit draadje niet om workflows te vergelijken. Ik vroeg mij enkel af waarom de éne persoon geen verschil ziet tussen de 2 en de andere een groot verschil. Je sprak van kleur & contrast en dat zijn voor mij nu net dingen waar de RAW converter zo'n groot belang in speelt. JPG's uit de camera interesseren mij niet, ik gebruik die nooit. Ik zeg niet dat die niet goed kunnen zijn, ik gebruik ze gewoon niet. Ik process ook geen duizenden foto's maar kies er die éne goede uit en bewerk die dan. Vroeger heb ik DxO getest en vond met name de kleur niet naar mijn goesting in vgl met andere converters.

Comment

Ben bijna zeker dat het toch de 40D zal worden (€995) wegens ISO3200, snelle FPS, steviger body (450D zou iets beter grip hebben maar compacter).

Dit zal m'n eerste DSLR zijn, omdat ik lees dat mensen soms van de 350D of 400D overstappen, en zeggen : had ik het geweten kocht ik direct de 40D, daarom zou ik geen geld verspeeld hebben aan m'n 350D of 400D. Met de tijd zal ik alles wel leren.

Zou wel graag nog eens een echte REVIEW zien van de 450D (zoals op dcresource of dpreview of steve's digicams), voorlopig nog geen.

Interessant zal de ISO 1600 test zijn, de scherpstelling via contrast met spiegel naar boven.
                Last edited by Innovator; 2 februari 2008, 13:50.

Comment

Re: Goede reden waarom evt de EOS 450D boven de EOS 40D te verkiezen?

Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
                  Hallo,

Welke zou de belangrijkste redenen zijn om de aankomende 450D te verkiezen boven de 40D?

Op de 450D zou er bij de liveview een extra scherpstelling via contrast mogelijk zijn, was dit dan nodig ivm de scherpstelling met spiegel naar beneden op de 40D (of was dit minder handig?)

De D40 is al gezakt naar €995. Is weliswaar minder compact, maar zou hem evt nemen voor de ISO3200, snelle shutterspeed meegenomen.

De fotos op ISO3200 zouden bruikbaar zijn mits noise-onderdrukking.
                  Zie http://www.dcresource.com/reviews/ca...ew/index.shtml

Zijn er mensen onder jullie die avond/nachtfotos maken tussen ISO1600-3200 of eventueel een voorbeeld kunnen geven als die hoge ISO's zo handig zijn?

Thanks!
                  Groeten,
                  Innovator
                  de keuze tussen een 40d en een 450d is appels met peren verglijken, ik gebruik een 5d en heb laatst mijn 30d ingeruild voor een 40d, de 40d is echt een super camera, en zeker voor die centen, ik gebruik de 40d dus voor de sport opname, het liveview werk ook super, in combinatie met het laptopje, is het leuk speelgoed.
                  maar de vraag over avond opname met hoge iso waarde die snap ik niet, want dat doe je op een statief met lage iso waarde,en dus lange sluitertijden, en het liefst met dia. 8 of 11.. hier onder een link met wat voorbeelden..

www.richardroodfotografie.nl

Comment

Dat is wel waar maar dat is strikt genomen op conto van de processor, niet de sensor.
                    Nope, bij CMOS gebeurt er erg veel op de sensor zelf al.
                    Bovendien is bij de xxD serie de sensor uitgerust met meer datalijnen dan op de xxxD serie zodat er meer fps gehaald kan worden. Dus een 350D en 30D sensor zijn niet gelijk, net zoals een 40D en 400D sensor niet gelijk zijn.
                    Canon 5D2 17-40L, 24-105L, 70-300, 14 2.8L, 24 2.8, 50 1.8, 135 2.0L, 8 peleng, 430EX, ST-E2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door foto-rico Bekijk bericht
                      maar de vraag over avond opname met hoge iso waarde die snap ik niet, want dat doe je op een statief met lage iso waarde,en dus lange sluitertijden, en het liefst met dia. 8 of 11.. hier onder een link met wat voorbeelden..

http://richardroodfotografiediv.blog...1_archive.html
                      Jawel dat is nodig als bij mindere lichtomstandigheden toch nog voldoende snelle sluiter (voor bewegende onderwerpen) wenst te halen.
                      Voorbeeld concertfotografie.

Ik denk dat ik zowat 80% van mijn foto's op ISO1600 neem. En denk eraan om de overstap van 400D naar 40D te overwegen gewoon omdat ik dan af en toe ISO3200 zou kunnen gebruiken. Het enige nadeel is ruis en contrast verlies bij hogere ISO's.
                      Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Met wat ik hier uit een gelijklopende draad pik voor wat de beeldkwaliteit van de 450D betreft .. http://dc.watch.impress.co.jp/cda/re...3/18/8129.html .. lijkt mij wat ik daar zie geen echte reden om de 450D boven de 40D te stellen ... ik heb het nare gevoel dat mijn "ouwe" 400D het beter doet dan die "new kid on the block" .. .. toch megapixelitis ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                          Not Found

Comment

Not Found
                            Volgende wil hij zeggen denk ik: http://dc.watch.impress.co.jp/cda/re...3/18/8129.html

Comment

450D is toch idd. net iets anders dan de 40D.
                              Lijkt me marktstrategisch ook: de MP's zjin opgetrokken, nog steeds de norm voor velen die nog niet verder kwamen dan de verkoper en zij specs over de MP's. 10, 12, 14... so what. Er is meer dan dat. En qua instellingen ook. Ik denk dan aan de custom menu's. Sommigen gebruiken die niet, ik gebruik ze net heel veel. Moet je zelf uitmaken of je in P, M, Av,... of in zelf geregistreerde settings wilt werken. Maar de 40D is idd. net een trapje hoger dan de 450D. En dan komt er wellicht een 50D en een 550D en dan kunnen we die weer vergelijken met de 40D.
                              Ik krijg van die reacties als "die foto's zijn wel heel scherp hé, vooral de portretten"... (van de vrouwen uiteraard). Vergeleken met de analoogjes van jaren geleden: groot verschil. Maar als je het budget hebt en je wil er voor gaan, neem dan ineens de 40D. Deed ik ook, en heb het me nog geen seconde beklaagd, wel integendeel.
                              Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                              www.musicinframe.be

Comment

Re: Reden waarom evt EOS 450D boven D40 verkiezen?

Oorspronkelijk geplaatst door * Fuse * Bekijk bericht
                                maar voor mij blijft de 450D nog steeds een instap model zoals de 350D of vroeger de 300D en richt zich toch eerder op de amateurs. Met zo'n 40D haal je een robuste body in huis, die bovendien in alle opzichten nog steeds een stuk sneller is dan de 450D en richt zich toch eerder richt op de gevorderde amateur of de semi-pro.
                                Dat is de crap die iedereen gelooft ja. Toegegeven: een 40D is robuuster en sneller, maar als gevorderde amateur of professional maak je met instapmodellen ook goeie foto's. Ik noem mezelf niet bepaald een beginner, maar toch fotografeer ik nog steeds met mijn 350D. Die is namelijk niet duur, en ik trek daar overal mee naartoe zonder me zorgen te maken. Gaat ie kapot, dan koop ik een andere. Anderen zeulen hier met peperduur materiaal rond, en zijn bang om ermee buiten te komen. Wat is nu te verkiezen: peperduur materiaal waarmee je enkel onder goeie omstandigheden foto's durft te maken, of materiaal dat iets goedkoper is, en waarmee je zonder al te veel zorgen overal en altijd mee naartoe gaat? Ik heb mijn geld in lenzen gestoken. Die maken het verschil. En met al dat spul fotografeer ik zelfs in een zandstorm in de woestijn als het moet. het bakske heeft in ieder geval al heel wat zand en regen meegemaakt, en het werkt nog steeds prima. De mogelijkheden die je met een 40D direct selecteert en die op een 350D omslachtiger zijn, neem ik er graag bij. Ik ben al blij dat ik high-speed sync en second curtain direct op de flits kan selecteren.
                                Ik ben nu wel niet iemand die een hoge burstrate nodig heeft. Dat verandert de zaken uiteraard. Maar of de body nu van plastic, aluminium of karton is, maakt me geen fluit uit. Het enige wat telt voor mij, is dat ik met het machientje onder alle omstandigheden kan fotograferen zonder me zorgen te hoeven maken, en, nog belangrijker, dat de beeldkwaliteit uitstekend is. En dat hangt meer van je lenzen en jezelf dan van je toestel af.

Een beetje zoals Trebs, die het gros van zijn werk met zijn Tamron 28-75 doet.
                                ______
                                www.vue.photo

Comment

Working...
                                X