Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede reden waarom evt de EOS 450D boven de EOS 40D te verkiezen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Reden(en) waarom EOS 450D boven EOS 40D te verkiezen?

De 450D heeft toch verbazend veel van de features van de 40D
    Ik verslijt ondertussen mijn 400D body, want de 50D moet toch wel heel wat meer bieden om nog te verkopen

Hopelijk haalt Canon de AF-beperking tot f:5.6 weg, inplaats van ze te versterken zoals op de 40D het geval schijnt te zijn
    Met de 20D, 30D, 400D kan je zonder veel problemen de extender afplakken
    Of denkt Canon dat alle amateurs een 500 of 600mm gaan kopen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
      De 450D heeft toch verbazend veel van de features van de 40D
      Dat is het hem nou juist. Maar features op papier wil natuurlijk niet zeggen dat de kwaliteit en functionaliteit van die features bij beide toestellen gelijk is. Je hebt ook genoeg point en shoots met 10 MP, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat die even goede foto's afleveren als een DSLR met 10 MP...

Maar goed, dit demonstreert maar weer dat Canon het marketing technisch wel op orde heeft
      http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

http://rouwkema.smugmug.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
        Hoe gaat het scherpstellen dan op de 40D als je liveview gebruikt, is dit dan trager of moeilijker als contrastscherpstelling zoals op de 450D?
        Ik las dat contrastscherpstelling soms 2-3 sec kan duren, is de scherpstelling via liveview dan makkelijker dan op de 40D?

[snip]

Iemand een antwoord ???????????

Thanks!
        Innovator
        Voor de scherpstelling bij de 40D in liveview-modus, heb je 2 mogelijkheden: manueel scherpstellen of de automatisch door de spiegel even te laten neerklappen. Voordeel: sneller dan scherpstelling via contrast; nadeel: je hebt even een blackout.

Ik dacht dat je bij de 450D ook kon opteren om de spiegel te laten neerklappen voor scherpstelling tijdens liveview, maar ik ben niet zeker. Manueel scherpstellen blijft uiteraard ook mogelijk.
        Canon EOS 40D + Canon 17-55mm f/2.8 IS + Canon 70-200 f/2.8L IS + Sigma 50-500mm f/4-6.3 + Sigma 150mm Macro f/2.8 + Canon SpeedLite 580EX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fietserke Bekijk bericht
          De mensen bij Canon lezen hier mee en lachen in hun vuistje.
          Binnen 6 maanden is er immers de 50D.
          De hele discussie kan dan weer van te voren beginnen.
          Maar t'is goed, zo blijven we bezig hé.
          JC

Is dit een veronderstelling van jou, of heb je hier daadwerkelijk goede redenen (bronnen?) voor om dit aan te nemen?

Voor mij is een van d ebelangrijkste voordelen van de 40D tov de 450D de robuustheid, het beter in de hand liggen en vooral ook de 6,5 shots / sec.
          www.vjimages.be / Canon 40D + EF-S 17-55mm F2.8 IS USM, EF 70-300mm F 4-5.6 IS USM, EF 50mm F1.4, Speedlite 430 EX, Nikon SB-28 (3x) + allerlei toebehoren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rouwkema Bekijk bericht
            Je hebt ook genoeg point en shoots met 10 MP, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat die even goede foto's afleveren als een DSLR met 10 MP...
            Je kunt maar bezwaarlijk de sensor van een 450D vergelijken met een P&S. De sensor van de 450D is even groot als deze van de 40D, alleen 2MP meer. De sensor van de voorganger, de 400D, is trouwens identiek aan deze van de 40D.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
              Je kunt maar bezwaarlijk de sensor van een 450D vergelijken met een P&S. De sensor van de 450D is even groot als deze van de 40D, alleen 2MP meer. De sensor van de voorganger, de 400D, is trouwens identiek aan deze van de 40D.
              Ik dacht dat men toch veranderingen had toegebracht aan de sensor in de 40D. 14 bits, betere ruis verhouding, zijn waarschijnlijk nog wel paar dingen.

Comment

Ik vergelijk de sensor van de 450D ook helemaal niet met een P&S. Ik zeg alleen maar dat specificaties op papier niet altijd het hele verhaal vertellen (en gebruikte daarvoor inderdaad misschien een extreem voorbeeld ). Wat ik maar probeer aan te geven is dat je twee camera's uit verschillende klassen niet moet gaan vergelijken puur en alleen op de specificaties. Er zal gewoon een verschil zitten tussen kwaliteit en degelijkheid, ook al lijken de specificaties hetzelfde.

En zelfs al zou de sensor van twee camera's hetzelfde zijn, dan zou het me niks verbazen als de sensors die de quality control net halen eerder naar de budgetlijn gaan terwijl de goede series richting de duurdere camera's gaan.

Comment

Zijn 2 verschillende toestellen uit een verschillend segment met een verschillende doelgroep. Als je de verschillen niet ziet of begrijpt is de 450d de aangewezen camera.
                  Kwalitatief en qua gebruikers mogelijkheden heb ik de indruk dat 450d een toestel is, dat binnen zijn segment, terug mee kan met de concurrentie.

Comment

En zelfs al zou de sensor van twee camera's hetzelfde zijn, dan zou het me niks verbazen als de sensors die de quality control net halen eerder naar de budgetlijn gaan terwijl de goede series richting de duurdere camera's gaan.
                    Weeral een straffe bewering die op helemaal niets gebaseerd is. Temeer daar de sensor van de 450D met z'n 12 MP een volledig nieuwe is. Wat probeer je feitelijk te bewijzen in dit draadje?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The_cobra666 Bekijk bericht
                      Ik dacht dat men toch veranderingen had toegebracht aan de sensor in de 40D. 14 bits, betere ruis verhouding, zijn waarschijnlijk nog wel paar dingen.
                      Dat is wel waar maar dat is strikt genomen op conto van de processor, niet de sensor.

Comment

Hoe kun je nu scherpstellen met de 450D?
                        - Manueel
                        - Scherpstelling via contrast met spiegel naar boven
                        - Scherpstelling met spiegel naar beneden ?

Klopt dit, dus 1 scherpstelling via contrast met spiegel naar boven in tegenstelling tot de 40D?

Thanks,
                        Innovator

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
                          Hoe kun je nu scherpstellen met de 450D?
                          - Manueel
                          - Scherpstelling via contrast met spiegel naar boven
                          - Scherpstelling met spiegel naar beneden ?

Klopt dit, dus 1 scherpstelling via contrast met spiegel naar boven in tegenstelling tot de 40D?

Thanks,
                          Innovator
                          Dat is ook zoals ik het begrepen heb.
                          Ik ben er klaar mee.

Comment

Weeral een straffe bewering die op helemaal niets gebaseerd is. Temeer daar de sensor van de 450D met z'n 12 MP een volledig nieuwe is. Wat probeer je feitelijk te bewijzen in dit draadje?

Tja, in mijn wereld draait niet alles om dingen bewijzen en mijn gelijk halen. Daarom zeg ik ook niet dat het zo is, maar dat het me niks zou verbazen als het zo is. Ook heb ik het nooit specifiek gehad over de sensor van de 450D. Het enige wat ik aan wilde geven is dat je je bij camera's niet blind moet staren op de opgegeven specificatie's (en dan heb ik het niet over de ontwikkelingsachtergrond van onderdelen als sensors, aangezien de gemiddelde consument daar niet naar kijkt). Maar goed, als ik hier dingen moet gaan bewijzenhoud ik bij deze wel op met commenten

Comment

Tja, in mijn wereld draait niet alles om dingen bewijzen en mijn gelijk halen. Daarom zeg ik ook niet dat het zo is, maar dat het me niks zou verbazen als het zo is. Ook heb ik het nooit specifiek gehad over de sensor van de 450D. Het enige wat ik aan wilde geven is dat je je bij camera's niet blind moet staren op de opgegeven specificatie's
                              Ik kijk nog veel liever naar opgegeven specificaties dan puur veronderstellingen & speculaties zoals "...dan zou het me niks verbazen als de sensors die de quality control net halen eerder naar de budgetlijn gaan terwijl de goede series richting de duurdere camera's gaan.". Wie schiet daar nu iets mee op in een vergelijking?

Comment

Ik heb ondertussen een 40D aangekocht omdat die een snellere fps en 10mPx heeft, dat was mijn hoofdreden om mijn 350D te vervoegen.

Ik heb laatst het autosalon 'gedaan' met beide camera's, een 10-22 op de 350D en de 17-55 IS op de 40D ... en de 40D is gewoon een stuk beter, de foto's zijn beter, meer contrast, meer kleur ... minder PhotoShop nodig achteraf (heb zowat halfweg de lenzen verwisseld, dus daar ligt het niet aan).

Voordien zou ik ook enkel op specs afgaan en zeggen, waarom bijna het dubbele betalen voor een 40D terwijl de specs van de 400D (toen ik ging kopen) heel kortbij liggen ? Maar ik heb toch de 40D genomen, waarom ?
                                Ligt beter in de hand, het wieltje achteraan is perfect in M-stand, kan alles aanpassen zonder de cam van mijn oog te halen

Denk er zelfs aan om mijn 350D te verkopen (met een hoop verlies natuurlijk, heb er nog bijna 1000 Euro aan gegeven met grip) om een 2e 40D te kopen.

Ik ben ervan overtuigd dat je beter eens zou proberen de beide camera's te lenen of te huren en dan pas te beslissen. Akkoord, ik heb twee jaar foto's kunnen trekken met de 350D, maar ik had toen beter enkele maanden verder gespaard en direct een 30D gekocht ! ('t is een dure leerschool fotografie)

Kijk niet alleen naar de cijfertjes op papier of de zuiver theoretische testen ... 'in the field' is nog altijd de beste test voor jezelf.

Mark
                                Last edited by LamboCars; 1 februari 2008, 15:48.
                                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Working...
                                X