Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 40D...... snap er niks van

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 40D...... snap er niks van

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
    Huh? Dat is op z'n zachtst uitgedrukt een euh.. unieke conclusie.
    JA dat is nogal een unieke

Comment

eerste topic dat ik in vele maanden lees. Direct bingo

Comment

Even een andere vraag wat ik niet snap: als je een foto terugkijkt zie je dat je meer op de foto hebt staan dan wat je zag door je zoeker. Dit is logisch, je hebt namelijk die 95% coverage. Maar is het dan ook logisch dat de randen die toegevoegd worden rechts groter zijn dan links?

Zie hierboven de resultaten. Wat heb ik gedaan? Ik heb door de zoeker de zijkant van mijn zoeker gelijk gesteld aan de zijkant van het melkpak, voor zowel links als rechts... Is dit normaal? Of heb ik een probleem aan mijn camera? Zouden jullie dit ook eens willen proberen? Dankjullie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ZünRob Bekijk bericht
          Even een andere vraag wat ik niet snap: als je een foto terugkijkt zie je dat je meer op de foto hebt staan dan wat je zag door je zoeker. Dit is logisch, je hebt namelijk die 95% coverage. Maar is het dan ook logisch dat de randen die toegevoegd worden rechts groter zijn dan links?

Zie hierboven de resultaten. Wat heb ik gedaan? Ik heb door de zoeker de zijkant van mijn zoeker gelijk gesteld aan de zijkant van het melkpak, voor zowel links als rechts... Is dit normaal? Of heb ik een probleem aan mijn camera? Zouden jullie dit ook eens willen proberen? Dankjullie!
          Meen je dat nu écht? Of probeer je ons in 't ootje te nemen?Je hebt miereneukers en je hebt ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
            Meen je dat nu écht? Of probeer je ons in 't ootje te nemen?Je hebt miereneukers en je hebt ...
            Ik meen het echt hoor!

Het is mijn eerste SLR, dus ik weet nog niet echt wat normaal is en wat niet, daarom dat ik het me afvraag. Maar blijkbaar is dit dan dus normaal?
            Hoe het met opviel: als je ervoor kiest om je focuspuntjes weer te geven op het scherm van je camera dan stonden deze steeds net ernaast tov waar je echt gefocust had. Oftewel: als je door je zoeker keek en je nam een foto en iets stond in je zoeker in het midden dan staat het op je echte foto niet in het midden... Dat is dus normaal?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ZünRob Bekijk bericht
              Ik meen het echt hoor!

Het is mijn eerste SLR, dus ik weet nog niet echt wat normaal is en wat niet, daarom dat ik het me afvraag. Maar blijkbaar is dit dan dus normaal?
              Hoe het met opviel: als je ervoor kiest om je focuspuntjes weer te geven op het scherm van je camera dan stonden deze steeds net ernaast tov waar je echt gefocust had. Oftewel: als je door je zoeker keek en je nam een foto en iets stond in je zoeker in het midden dan staat het op je echte foto niet in het midden... Dat is dus normaal?
              dubbelpost hé : http://forum.belgiumdigital.com/f9/c...nt-239141.html mag niet hoor

Comment

Ow, sorry! :$

Zullen we dan in "mijn eigen topic" verder gaan?

Comment

Dus ben ik eigenlijk op zoek naar een zoemlens tussen 28-135 lichtgevoelig vb f2.8
                  Met een minimum focusafstand van 50cm. zonder "IS" maar wel een snelle en stille focus.
                  Iemand enig idee of zoiets op de markt is en het moet niet per definite van Canon zijn.
                  Ik ben op dit ogenblik de Canon 24-70mm 2.8 aan het overwegen voor soortgelijke omstandigheden - op de 40D wordt deze equivalent aan 38 - 112 en de focus is snel. Bovendien, als ik later een full-frame koop, heb ik meteen een behoorlijk wijde lens.

Verder vind ik het best knap dat je je 40D zo op de rooster legt, zeker als nieuwkomer in de DSLR-wereld. Trek je niet teveel aan van de spottende 'anciens' op dit forum - wat je observeert, lijkt me technisch zeer geloofwaardig.

Maar vergeet vooral geen foto's te nemen van datgene wat je wil fotograferen - niets dat je totnogtoe ontdekt hebt aan technische mankementjes, zal je hier in de weg staan.
                  Canon 50D bijhorend glas / Olympus E-420 met Leica 14-50mm 2.8-3.5 en Oly 25mm 2.8 / Canon G7

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Taxy Bekijk bericht
                    Ik ben op dit ogenblik de Canon 24-70mm 2.8 aan het overwegen voor soortgelijke omstandigheden - op de 40D wordt deze equivalent aan 38 - 112 en de focus is snel. Bovendien, als ik later een full-frame koop, heb ik meteen een behoorlijk wijde lens.

Verder vind ik het best knap dat je je 40D zo op de rooster legt, zeker als nieuwkomer in de DSLR-wereld. Trek je niet teveel aan van de spottende 'anciens' op dit forum - wat je observeert, lijkt me technisch zeer geloofwaardig.

Maar vergeet vooral geen foto's te nemen van datgene wat je wil fotograferen - niets dat je totnogtoe ontdekt hebt aan technische mankementjes, zal je hier in de weg staan.

Heb je verder nog een mening over mijn probleem? Wat de oorzaak kan zijn of wat ik er mee moet doen? Of gewoon simpelweg accepteren...?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Taxy Bekijk bericht
                      Grapjas

Comment

Welkom in de wereld van fotografie Ik vind het heel tof voor jou dat je als "beginner" je materiaal hebt kunnen aanschaffen want dit is zeker een meer als degelijk starterspakket MAAR er staat je een lange leerkurve te wachten want fotografie en vooral flitsfotografie leer je niet zomaar in 1 2 3.

Over het gebruik van je flitser: 1 ding moet je zeker snappen, voor de camera maakt het niet uit of jij een flits gebruikt of niet! De camera zal altijd belichten op de hoeveelheid licht die er door de lensbinnenkomt. Hetgeen de flitster zal doen is bereken hoeveel licht hij gaat inflitsen op basis van de camerametering en de ETTL metering van de flitser. De meeste fotografen stellen hun camera en flitser manueel voor het beste resultaat!

Wat je echt zal moeten leren is hoe je tewerk moet gaan met je diafragma en sluitertijd afhankelijk van de belichten die je tot je beschikking hebt. Der zijn veel bronnen op internet die je dit in dik en dun uitleggen, maar uiteindelijk aldoende leert men.
                        Canon 5D MKII - 24-105L - 17-40L - 580EXII - Canon 450D

Comment

De eerste week samen met mijn Canon 300D waren ook een verschrikking.... Allemaal onscherpe foto's, geen scherpe erbij.... Kleuren klopten niet en noem maar op...
                          Nu na een aantal jaren een 300D een 10D en een 30D versleten te hebben heb ik al zeer veel bijgeleerd, maar nog lang niet alles... soms heb ik nog steeds een onscherpe foto waar ik niet van begrijp waarom... Ik ben er wel achter dat het toch meestal wel met de hoeveelheid licht te maken heeft.
                          Wat ik gemerkt heb is dat je duidelijk merkt aan de hoeveelheid licht midden op de dag dat het nu winter is.. Voor je oog is er licht genoeg, maar voor de camera is het vaak toch een stuk minder.

Dus niet wanhopen, veel oefenen, lekker spelen met de settings op de camera en kijk hoe deze reageert..... Leuk om te doen en nog leuker als je ziet dat je reultaten boekt...
                          Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

Comment

Working...