Hallo Beste forumleden
Ik ben nieuw hier en zit met een groot probleem
Na lang beraad (+/- 2 maanden) en veel gelezen adviezen in dit forum heb ik mij zaterdag 19/01/08 de EOS 40D aangeschaft met volgende lenzen:
EF 17-55 f2.8 is USM
EF 70-300 f4-5.6 IS USM
EF 50mm f1.8
En de flitser 530 EX II
Ik hou van fotografie en voornamelijk de foto' van onze 5 honden
Ik heb altijd met compactcamera's gewerkt en die zijn soms niet snel genoeg om de honden in aktie te kunnen volgen vandaar dit snelheidsduiveltje.
En ja hoor snel is die camera wel maar ik slaag er maar niet in van een superscherpe foto te maken ondanks het felle licht van de extra flits.
Heb alles gekocht bij Konijnenburg en op hun aanraden heb ik gekozen voor de duurdere 17-55 vanwege de lichtsterkte.
Nu ben ik met de 50mm en de flitser aan het experimenteren en de resultaten zijn iets beter maar nog niet voldoende voor mij
Ik heb vandaag bij Konijnenberg enkel voorbeelden laten zien en die waren verbaast dat ik bij zulke lange sluitertijden nog redelijk scherpe foto's (uit de hand genomen had)
Enkele voorbeelden van cijferkes zonder daglicht en een normale huiskamerverlichting:
Lens 50mm 1.8
ISO 1600
f 2.0
1/40
+ flitser
Zonder flits geeft dat ISO 1600 f 1.8 1/5
Als ik de ISO op 800 zet heb ik een sluitertijd van 0.3 sec
Nu is mijn vraag kan ik met behulp van deze toch sterke en snelle flits het diafragma laten verkleinen zodat ik toch superscherpe foto's binnen kan nemen.
De 40D is volledig in orde is vandaag nog bevestigd bij Konijnenberg
Help help help
ik ben wat radeloos want had voor dit geld toch wat beters verwacht maar wat doe ik hier fout? alles lijkt normaal te werken ook de combinatie van camera en flits en toch slaag ik er niet in om een kleiner f te halen.
Ik ben radeloos en heb al gans het boeljte te koop gezet op een site (weet niet of ik die hier mag vermelden)
Wie kan mij wat raad geven?
Alvast bedankt
Groetjes Doggy
Ik ben nieuw hier en zit met een groot probleem
Na lang beraad (+/- 2 maanden) en veel gelezen adviezen in dit forum heb ik mij zaterdag 19/01/08 de EOS 40D aangeschaft met volgende lenzen:
EF 17-55 f2.8 is USM
EF 70-300 f4-5.6 IS USM
EF 50mm f1.8
En de flitser 530 EX II
Ik hou van fotografie en voornamelijk de foto' van onze 5 honden
Ik heb altijd met compactcamera's gewerkt en die zijn soms niet snel genoeg om de honden in aktie te kunnen volgen vandaar dit snelheidsduiveltje.
En ja hoor snel is die camera wel maar ik slaag er maar niet in van een superscherpe foto te maken ondanks het felle licht van de extra flits.
Heb alles gekocht bij Konijnenburg en op hun aanraden heb ik gekozen voor de duurdere 17-55 vanwege de lichtsterkte.
Nu ben ik met de 50mm en de flitser aan het experimenteren en de resultaten zijn iets beter maar nog niet voldoende voor mij
Ik heb vandaag bij Konijnenberg enkel voorbeelden laten zien en die waren verbaast dat ik bij zulke lange sluitertijden nog redelijk scherpe foto's (uit de hand genomen had)
Enkele voorbeelden van cijferkes zonder daglicht en een normale huiskamerverlichting:
Lens 50mm 1.8
ISO 1600
f 2.0
1/40
+ flitser
Zonder flits geeft dat ISO 1600 f 1.8 1/5
Als ik de ISO op 800 zet heb ik een sluitertijd van 0.3 sec
Nu is mijn vraag kan ik met behulp van deze toch sterke en snelle flits het diafragma laten verkleinen zodat ik toch superscherpe foto's binnen kan nemen.
De 40D is volledig in orde is vandaag nog bevestigd bij Konijnenberg
Help help help

Ik ben radeloos en heb al gans het boeljte te koop gezet op een site (weet niet of ik die hier mag vermelden)
Wie kan mij wat raad geven?
Alvast bedankt
Groetjes Doggy
Comment